Ik vrees dat Sjimmie wel een punt heeft. Negerhaat zit gewoon nig steeds diepgeworteld in de States.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:27 schreef zoalshetis het volgende:
man is een beetje seniel. maar wel grappig.
Ook, maar het is ook liberalhaat, haat voor de civil rights, haat voor de vrije meningsuiting, haat voor mensen die de christelijke moraal niet wettellijk willen opdringen, haat voor iedereen die de grote bedrijven in de weg zit bij het graaien, haat voor de uitkomst van het democratisch proces eigenlijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vrees dat Sjimmie wel een punt heeft. Negerhaat zit gewoon nig steeds diepgeworteld in de States.
My thoughts exactly.quote:
maar om nou alle kritiek af te doen als racisme is gewoon snoeihard monddood maken.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat Sjimmie wel een punt heeft. Negerhaat zit gewoon nig steeds diepgeworteld in de States.
Dat doet Carter ook niet, hij heeft het juist over een deel.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:46 schreef Wheelgunner het volgende:
Voor een deel misschien, maar om nou alle oppositie als racisten af te schrijven...
niet in dit nieuwsbericht.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat doet Carter ook niet, hij heeft het juist over een deel.
"I think an overwhelming portion of the intensely demonstrated animosity toward President Barack Obama is based on the fact that he is a black man, that he's African-American,"quote:Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat doet Carter ook niet, hij heeft het juist over een deel.
Dat lees jij erin.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:21 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik vind het toch wat overdreven eerlijk gezegd. Hij doet een beetje alsof het onmogelijk is om het inhoudelijk oneens te zijn met Obama.
Wat zie jij erin dan? Wat staat er volgens jou?quote:Op woensdag 16 september 2009 19:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Ik maak alleen duidelijk dat dat is wat jij erin ziet, niet wat er staat.
doe eens een genuanceerdere bron, waar jij het uit hebt gehaald.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, fuck dit nieuwsbericht.
Wat Carter zegt: een groot -overwhelming is een term die ik niet geschikt vind- gedeelte van de intense vijandigheid tegenover Barack Obama komt voort uit het feit dat Barack Obama zwart is en dat veel mensen, voornamelijk in het Zuiden, niet kunnen accepteren dat een zwarte president is.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:25 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat zie jij erin dan? Wat staat er volgens jou?
Dan zeg je dat ik niet lees wat er staat en kies je er zelf voor het meest belangrijke woord uit de quote die ik gaf te negeren. "Overwhelming" heeft bepaalde connotaties zoals; enorm, meerderheid, ontzagwekkend, overweldigend. Oftewel, het geeft de indruk dat de tegenstanders van Obama voor een heel groot deel alleen uit racisten bestaan.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat Carter zegt: een groot -overwhelming is een term die ik niet geschikt vind- gedeelte van de intense vijandigheid tegenover Barack Obama komt voort uit het feit dat Barack Obama zwart is en dat veel mensen, voornamelijk in het Zuiden, niet kunnen accepteren dat een zwarte president is.
Dat is wel de indruk die ik heb, en natuurlijk de tegenstanders van Obama, en dat is ook de spin die de media eraan geeft. Dat had Carter van te voren ook kunnen voorspellen.quote:Dus niet: "om nou alle oppositie als racisten af te schrijven" en "alsof het onmogelijk is om het inhoudelijk oneens te zijn met Obama".
Ik had ook al het voorbeeld van H. Clinton en haar poging tot een nieuw gezondheidsbeleid in gedachte ja. Maar dan moet ik weer benadrukken dat niet alle tegenstanders zo zijn en doen.quote:Het lijkt mij overigens een niet zo'n onzinnige voorstelling van zaken, maar ik ben het er niet geheel mee eens: de intense, irrationele haat was er ook al tegen Clinton. Dit is gewoon een voortzetting van de crazy en de stupid die de Republikeinen kenmerkenden tijdens Clinton en wat culmineerde in het extremistische Bush-regime (wat politieke invloed betreft dan, het crazy en stupid van de party of no wordt nog steeds sterker).
Toen zelfs demonstranten beweerden dat George W. Bush bezig was met martelkampen, ongrondwettelijk afluisteren en op basis van leugens landen aan het binnenvallen was, had ik het ook snel gezien met die Bush-bashers.quote:En op Bush zijn gezicht is ook wel meer dan eens een snorretje getekend
Je wist je goed in te houden...quote:Op woensdag 16 september 2009 20:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Toen zelfs demonstranten beweerden dat George W. Bush bezig was met martelkampen, ongrondwettelijk afluisteren en op basis van leugens landen aan het binnenvallen was, had ik het ook snel gezien met die Bush-bashers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |