abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2002 @ 17:50:47 #1
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3923690
Wie ow wie weet het.

Heb zo juist Rijststroop gekocht, volgens de meneer in de reformwinkel mag dat bij het candida-dieet. Wie weet of dit waar is? Mag het?

Action is the enemy of thoughts
pi_3923856
Heb zelf zo'n dieet gehad. 'k weet alleen nog dat ik veel zuurdesembrood moest kanen en mocht geen melk (inwendige candida + lactose intolerantie). Tip: zoek 'ns wat op Google ofzow.
  maandag 22 april 2002 @ 18:33:55 #3
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_3924123
Reintje,

Allereerst sterkte. Candida Albican is een klotezooi, maar te overwinnen.

Je moet inderdaad proberen producten te mijden die gist veroorzaken. Suiker ligt natuurlijk voor de hand. Rijst mag, maar dan wel ongepeld, geen witte rijst, dus voorzichtig zijn. Zuurdesembrood of meergranen. Zure melkproducten (Biogarde, Huttenkase, Saint Moret) mag. Als er in de rijststroop geen suikers zitten dan lijkt mij het okay. Zo zijn er ook vervangers voor Nutella en chocola en zo. Ik heb het zelf ook gehad.
Na 1 jaar streng dieet was ik eigenlijk weer helemaal boven jan.
Het dieet is wel streng. Maar het zal je goed doen.
Geen koffie en thee (alleen kruidenthee), geen suiker,geen zout (behalve zeezout), meergranenbrood, geen bewerkt vlees, oppassen met fruit en vlees bij elkaar, geen melkproducten, geen nootjes (behalve cashewnoten ongezouten), geen paddestoelen, geen fris (wel cola light)liever Spa blauw, geen bier of alcohol (hooguit droge witte wijn), oppassen met kruiden, voorkom bakken in verzadigde vetten, beperk het vlees eten, kip is beter dan rundvlees, geen varkensvlees. Vis nog beter.

Vraag de volgende keer bij de reformzaak naar:
Multivitamen met antioxidanten en veel vitamine B.
en om geconcentreerde lacto bifidus bacterieen (zitten in een capsule). Dit helpt je bij het ontgiften van je lichaam.
Op het internet zijn een paar hele goeie sites.

http://www.panix.com/~candida/#indsites
http://www.infosky.net/~alexmi/candida.htm

De laatste site is heel erg uitgebreid.

Succes,

Arno

maandag 22 april 2002 @ 19:11:41 #4
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3924551
Thankz!

Is voor mijn vriendin en ik ben er zojuist achter gekomen dat rijststroop wél mag!

iig, thankz!

Action is the enemy of thoughts
  dinsdag 23 april 2002 @ 02:52:14 #5
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_3930021
Reintje,

Candida Albican is een vervelend iets. Het is miskend door de traditionele medische wereld. Veel mensen doen de symptomen (jeuk, depressief) af als aanstellerij. Jouw vriendin mag blij zijn met zo iemand als jij. Erkenning is heel belangrijk. Veel mensen die met een Candida vergiftiging te maken hebben krijgen te maken met veel onbegrip. Daarom alom respect. Zij heeft iemand nodig als jij. Mocht ze nog geen medische steun hebben dan kan ik haar de heer Van der Hoog aanbevelen. Dit is een holistisch arts (een arts dus) in Eindhoven. Een van de weinige artsen die ik ken die eerst vraagt hoe het met je gaat, voordat hij een diagnose maakt.

Groetjes,

Arno

pi_24257949
Na hoe lang dit dieet volgen is Candida verdwenen? Ik ga maar dieeten icm met Tea Tree olie. En is het zo dat als je 1x per ongeluk wat suiker binnenkrijgt je hele dieet voor nix is geweest?

Bedankt..
pi_24565339
Arno/Lafayette, zou je ff kunnen reageren, mocht je dit lezen..

Bedankt..
  maandag 7 maart 2005 @ 09:37:40 #8
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_25408199
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:19 schreef PavelNedved het volgende:
Arno/Lafayette, zou je ff kunnen reageren, mocht je dit lezen..

Bedankt..
Misschien kun je hem even een mailtje sturen, adres staat in zijn profiel.

Maar antwoord op je vraag: ik geloof het niet, een enkele keer is geen schande ( pin me er niet op vast hoor )
Vertrouwend u hiermede naar behoren geïnformeerd te hebben verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
pi_25408331
Zo'n dieet zonder probiotica is absoluut zinloos btw
Dus ik hoop dat je probiotica gebruikt.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_25412651
suiker is voedsel voor de candida, je bent niet meteen terug bij af maar de gist krijgt wel weer de kans om te groeien en dus toe te nemen in je darmen. Hoe vaker dus 'ongelukjes' met suiker hoe langer het duurt voor je er af bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')