abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72809254

backfire topique
pi_72809280
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Hoezo niet? je kan toch van elk produkt een prijs/kwaliteits verhouding maken?
Tuurlijk kan dat, maar bier kun je niet gratis proberen en weer weggooien als het niet bevalt. Daar betaal je gewoon direct voor.
pi_72809316
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

Maar je download ze wel? Alleen dus niet om te kijken of het wat voor je is of niet..
Jawel. Als hij bevalt, speel ik hem uit. Bevalt hij niet, verwijder ik hem weer. Moeilijk he?
pi_72809320
Conclusie: Saekerhett koopt alleen multiplayergames omdat hij met illegale exemplaren de kans loopt tegen de lamp te lopen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_72809368
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:14 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Jawel. Als hij bevalt, speel ik hem uit. Bevalt hij niet, verwijder ik hem weer. Moeilijk he?
Maar zonder het argument "uitproberen" speel je gewoon gratis een spel.
Ik bedoel, je kunt ook een spel kopen en als het je niet bevalt omruilen met een ander spel wat je wel bevalt. Geen weggegooid geld lijkt me
Without me, it's just aweso
pi_72809390
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:14 schreef SocialDisorder het volgende:
Conclusie: Saekerhett koopt alleen multiplayergames omdat hij met illegale exemplaren de kans loopt tegen de lamp te lopen.
Want bij legale games heb je niet de kans om tegen de lamp te lopen?

Vreemde conclusie trek jij...
  woensdag 16 september 2009 @ 17:16:41 #157
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72809398
Nee, ik koop netjes alle games en zal uitleggen waarom.

Ten eerste vind ik het normaal om te betalen voor iets waar ik gebruik van maak. Immers, er is bijna niks gratis in deze wereld en de meeste spellen zijn dat ook niet.

Een developer maakt games uit liefde, en een aantal om vooral geld te verdienen.
Stel dat er geen enkele gamer zou zijn die voor software zou betalen. Dan zouden developers dus wel uitgaven hebben voor het maken van software, maar geen enkele inkomsten. Niet rendabel dus, en na het eerste project zou men direct moeten stoppen.
Geen deel 2 dus voor Dirt, Gears of War, of Call of Duty. Terwijl het allemaal topgames zijn en een vervolg verdienen.
Dat vervolg kan er alleen komen als men hier een beloning voor wil geven. En dat kan alleen in de vorm van het kopen van een game in de winkel/online.

En dat het geen stelen zou zijn ben ik het ook niet mee eens. Je koopt namelijk in feite niet een dvd met software er op, je koopt het recht om de software op de dvd te gebruiken.
Net zoals je geen strippenkaart koopt, maar door de strippenkaart een bewijs hebt dat je betaald hebt voor een plek in de bus.

Gewoon kopen dus, en het niet stelen verhaal in het plaatje in de OP is alleen een zwak excuus om geen geld uit te hoeven geven aan games/software/muziek.
From feudal serf to spender.
pi_72809454
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:16 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

Maar zonder het argument "uitproberen" speel je gewoon gratis een spel.
Ik bedoel, je kunt ook een spel kopen en als het je niet bevalt omruilen met een ander spel wat je wel bevalt. Geen weggegooid geld lijkt me
Dat is de moeilijke weg. De makkelijke weg is om hem gewoon uit te proberen en voor jezelf de overweging tot aanschaf maken, mede gelet op de prijs natuurlijk.
pi_72809500
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:17 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat is de moeilijke weg. De makkelijke weg is om hem gewoon uit te proberen en voor jezelf de overweging tot aanschaf maken, mede gelet op de prijs natuurlijk.
Kortom, je geeft toe dat je fout zit. Omdat het makkelijker is doe je het.. Geld stelen is namelijk een stuk makkelijker dan geld verdienen (dat duurt namelijk zo lang).
Without me, it's just aweso
pi_72809544
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Tegen welke lamp wil je aanlopen als je een legale game zit te multiplayeren
  woensdag 16 september 2009 @ 17:19:39 #161
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_72809547
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

hoe wil je uberhaupt met legale games tegen de lamp lopen? Daar is niks strafbaars aan
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_72809603
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:19 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Tegen welke lamp wil je aanlopen als je een legale game zit te multiplayeren
Met 'tegen de lamp' lopen dacht ik dat je een miskoop bedoelde. Jij bedoelt dus 'strafbaar gesteld worden'?
pi_72809666
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar bier kun je niet gratis proberen en weer weggooien als het niet bevalt. Daar betaal je gewoon direct voor.
Als ik naar een cafe ga en het bier van de tap niet lekker vind, geeft mij het nog niet het recht om een blikje bier dat ik op straat van een vriend aangeboden heb gekregen in dat cafe te nuttigen. En voor internet betaal je(als je tenminste op je zelf woont) ook.
pi_72809673
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:20 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Met 'tegen de lamp' lopen dacht ik dat je een miskoop bedoelde. Jij bedoelt dus 'strafbaar gesteld worden'?
quote:
tegen de lamp lopen
betrapt worden
De verwarring is begrijpelijk
  woensdag 16 september 2009 @ 17:23:09 #165
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_72809695
Voor de pc download ik alles wat los en vast zit. Een heel enkele keer, als ik het spel nog steeds goed vind tegen de tijd dat ie in de budgetbak ligt (en het dus ook nog steeds speel), dan koop ik hem voor een tientje.

Voor de Xbox 360 doe ik het anders. Daar download ik niet voor, aangezien mijn 360 niet omgebouwd is. Vind ik ook zonde gezien drie jaar garantie en het grote uitvalpercentage van die apparaten. Maar ik ben ook niet zo gek dat ik 60 euro ga lappen. Dan wacht ik dus gewoon tot het spel dat ik wil hebben in de aanbieding is in Groot Brittannië en dan bestel ik hem daar voor ongeveer 20 euro. Dat vind ik namelijk wel een acceptabel bedrag voor een tof spel. Hoe ik erachter kom dat een spel tof is? Demo's en reviews.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_72810375
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:14 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dus je bent een dief.
pi_72810514
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:38 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Dus je bent een dief.
Voor de laatste keer dan:

dief de; m,v dieven iem die steelt: de gelegenheid maakt de ~ als de omstandigheden het stelen in de hand werken wordt iem al gauw een dief (ook toegepast op ander kwaad)

ste·len stal, h gestolen iets dat ve ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden

Ik neem niets weg, ik kopiëer alleen. Conclusie: ik ben geen dief.
pi_72810619
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

dief de; m,v dieven iem die steelt: de gelegenheid maakt de ~ als de omstandigheden het stelen in de hand werken wordt iem al gauw een dief (ook toegepast op ander kwaad)

ste·len stal, h gestolen iets dat ve ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden

Toch gedraag je jezelf als een crimineel. Je gebruikt iets van een ander waar jij geen recht op hebt.
pi_72810674
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:43 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Toch gedraag je jezelf als een crimineel. Je gebruikt iets van een ander waar jij geen recht op hebt.
Geef nou maar gewoon toe dat je fout zit in plaats van eromheen te draaien
  woensdag 16 september 2009 @ 17:45:45 #170
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72810697
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Je hebt anders ook het recht (lees de dvd) niet gekocht om de software te kunnen gebruiken. Hoe mogen we dat noemen dan?
From feudal serf to spender.
pi_72810731
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:43 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Maar dan krijg je, maar als het op internet staat, waarom mag ik het niet gebruiken?

Let maar op!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_72810774
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Geef nou maar gewoon toe dat je fout zit in plaats van eromheen te draaien
Nee hoor, jij gebruikt iets waar je niet voor hebt betaald. Dus waar je geen toestemming voor hebt.
pi_72810805
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:46 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Maar dan krijg je, maar als het op internet staat, waarom mag ik het niet gebruiken?

Let maar op!
Pardon? Wat krijg je dan? Niks.
pi_72810972
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:47 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Pardon? Wat krijg je dan? Niks.
nu weet ik het zeker, jij snapt idd niks
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_72810977
Ik ben van mening dat iedereen wel een keer een spel mag downloaden, mits ze ook wel eens een spel origineel in de winkel kopen.

Mensen die alleen maar downloaden en nooit iets kopen moeten gewoon opzouten, de enige reden dat de prijs juist niet omlaag gaat is door die gierige downloaders die echt nooit wat kopen.

Zelf heb ik een game of 50 origineel, ongeveer een zelfde aantal gedownload. Als een spel goed is, ook al heb ik het al gedownload, koop ik het gewoon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')