Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
ben ik het mee eens ja..quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
Probleem was dacht ik de snelle en vele bomen groei/
Een desert of artic met weing bomen zou dat op kunnen lossen, maar da's dan een probeerseltje.
en veeeeel steden lijkt me ook geen goed plan op zo'n grote kaart
2048x2048 moet toch wel te doen zijn..?quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:03 schreef Zero2Nine het volgende:
2048^2 gaat echt vastlopen, dan is de kaart binnen no-time weer 6mb groot. Dit is veel gezelliger
Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:05 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig warenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:05 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je singleplayer speelt kun je de bomen uitzetten met de optie 'bos algortime' (ja slecht Nederlands van de vertalers) maar ik weet niet of dat ook kan als je een server start. bos algoritme kan worden ingesteld op origineel, verbeterd en geen.
Als je een nieuwe game start, waar je ook o.a. de mapsize en het aantal steden en industrieën kiest.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:15 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Waar staat dat precies? Ik kan het niet vinden...
Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is alleen maar de eerste aanmaak van bomen bij het starten van het spel. Heeft geen invloed op de groei van de bomen zodra het spel eenmaal gestart is. Kijk maar eens op de server, zie je daar bomen? Als je goed hebt opgelet, dan weet je nog dat bij het starten van de server geen bomen aanwezig waren
Dat is inderdaad enkel voor de initiële plaatsing van de bomen tijdens de mapgeneratie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dat begin van de game is alweer een tijdje geleden en nu is de kaart alweer lekker bebost (en sommige malloten hebben er nog hele hectares bijgeplant ook). Dan vraag ik me trouwens wel af wat deze instelling dan doet, want met de bomengroei heeft het dus niets te maken, dit is dus alleen voor de locatie van de bomen?
ART is nog steeds met vakantiequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:36 schreef Proximo het volgende:
Ha AR![]()
Waar is AutomaticRock transport?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Hmail het volgende:
Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
[ afbeelding ]
Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef vanOekelen het volgende:
Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.
Naast het ombouwen van dit terminusstation zou je ook eens moeten kijken hoe je seinen moet toepassen (zie de OpenTTDwiki en de OP) en je zou wat "langere" bochten kunnen maken om de doorstroming te verbeteren..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:58 schreef Hmail het volgende:
Dit frustreert mij nou zo erg, kan dit nou niet anders?
[ afbeelding ]
Het probleem is dus: Binnenkomende treinen wachten op wegrijdende treinen en vise versa. Is het nou niet mogelijk om dit te voorkomen?
Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshotsquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 schreef BasOne het volgende:
Je kan het zo bont maken als je wilt
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik dat een beetje té, maar ieder zijn smaak. Bij de originele TT was een station maximaal 5 vakjes lang en 4 sporen breedquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:35 schreef BasOne het volgende:
Je kan het zo bont maken als je wilt
[ afbeelding ]
printscreen -> paint -> photobucketquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:44 schreef Bart het volgende:
[..]
Ah, weer een puntje voor de FAQ: hoe maak ik fatsoenlijke screenshots
Sla hem dan tenminste op als png, betere kwaliteit en kleinere bestandenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:54 schreef BasOne het volgende:
[..]
printscreen -> paint -> photobucket
pb laad niks groters dan 800x600
Dus niet hoe maak ik screenshots, maar waar host ik highres plaatjes
Lekker boeiend, ik heb 60Mbit hierquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef MaxMark het volgende:
Wtf moet dat met plaatjes van 6MB hier?
Voor mij ontzettend veelquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat boeit het nou wat voor snelheid jij hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |