Als we het energie probleem maar kunnen oplossen is de rest geen probleem meer.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:34 schreef bitterzak het volgende:
Na het lezen van veel artikelen over het fenomeen Peak oil en het feit dat de olie vroeg of laat op is vraag ik me af wat precies de gevolgen gaan zijn...
Zijn er alternatieven om alles wat we nu hebben in stand te houden? Ik denk dus van niet...
Betekent dat dat we weer allemaal een moestuintje hebben in de toekomst?
Kunnen er nog computers, plastic, vliegtuigen, etc gemaakt worden zonder olie?
Met andere woorden, gaan we niet bijna alles inleveren wat nu kennen?
Leesvoer:
http://www.lifeaftertheoilcrash.net
Bijna de hele aarde (incl mensen) wordt verwoest door wat er met en voor die olie wordt gedaan, en jij staat je eigen zorgen te maken of je in de toekomst nog je speelgoedpoppen kan houden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:34 schreef bitterzak het volgende:
Na het lezen van veel artikelen over het fenomeen Peak oil en het feit dat de olie vroeg of laat op is vraag ik me af wat precies de gevolgen gaan zijn...
Zijn er alternatieven om alles wat we nu hebben in stand te houden? Ik denk dus van niet...
Betekent dat dat we weer allemaal een moestuintje hebben in de toekomst?
Kunnen er nog computers, plastic, vliegtuigen, etc gemaakt worden zonder olie?
Met andere woorden, gaan we niet bijna alles inleveren wat nu kennen?
Leesvoer:
http://www.lifeaftertheoilcrash.net
Aan overleven twijfel ik niet...quote:Op donderdag 17 september 2009 09:38 schreef Scorpie het volgende:
We zijn al miljoenen jaren aan het overleven, met de huidige kennis en techniek zullen we ook dit wel kunnen overleven. We zullen wel een alternatief vinden.
Het is al bekend dat rond 2050 de Europese bevolking gedaald is, en dat niet door voedseltekort. Het is gewoon een lastig vraagstuk over wat we moeten doen nadat de olievoorraden op zijn geraakt. Men werkt echter al aan alternatieven, zoals plastic uit maïs:quote:Op donderdag 17 september 2009 01:41 schreef koffiegast het volgende:
ik denk dat het wel iets anders loopt dan dat
het ziet er ook niet echt professioneel uit en lijkt bij alle soorten energie gewoo automatisch ervanuit te gaan dat het daalt.
Dat is vrij logisch, want alle voorraden dalen uiteraard. Ik denk niet dat jij gelooft dat onze eindige planeet oneindige voorraden fossiele brandstoffen heeft. De discussie is over hoe veel voorraad nog ONONTDEKT is (en winbaar) , dus of de bruikbare voorraad al daalt en zo niet, wanneer die gaat dalen. Dat ze ooit gaat dalen is 100% zeker.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:41 schreef koffiegast het volgende:
ik denk dat het wel iets anders loopt dan dat
het ziet er ook niet echt professioneel uit en lijkt bij alle soorten energie gewoo automatisch ervanuit te gaan dat het daalt.
Watertekorten (zoet water) wordt ook een steeds groter probleem, ookal hebben we dat hier in Nederland genoeg, mocht de gemiddelde temperatuur blijven stijgen, dan helemaal.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:40 schreef koffiegast het volgende:
Wereldwijde oorlog?
serieuze respons:
water wordt meer gebruikt lijkt me
en als er een ander zeer energie-efficiënte goedje wordt uitgevonden dat massaal.
Oja, de free-energy engine zou ook twee jaar geleden gepresenteerd worden. Als God het wil maak ik mee dat de wereld dunner bevolkt is op mijn sterfbed dan toen ik geboren werd. Daar geloof ik helemaal niks van, met natuurlijk verloop kan de bevolking nooit zo snel afnemen.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:06 schreef vaarsuvius het volgende:
De wereldbevolking gaat afnemen tot ca 1 miljard Althans dat denkt de schrijver van dit verhaal: http://www.paulchefurka.ca/WEAP/WEAP.html
[ afbeelding ]
Ja hoor, ga maar eens in Kenia kijken op dit moment. Of bedoelde je geen hongersnoden met 'natuurlijk verloop' En we hebben het dan niet over de situatie nu, (die al vreselijk erg is) maar over een toekomst waarin er geen voedselhulp meer is en dus iedereen daar echt dood gaat.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:27 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Oja, de free-energy engine zou ook twee jaar geleden gepresenteerd worden. Als God het wil maak ik mee dat de wereld dunner bevolkt is op mijn sterfbed dan toen ik geboren werd. Daar geloof ik helemaal niks van, met natuurlijk verloop kan de bevolking nooit zo snel afnemen.
Natgeo en Discovery maken vaak pseudo wetenschappelijke programma's voor de kijkcijfers. Leuk om te zien soms, maar baseer er niet je oordeel op. Het is niet altijd wetenschap daar. (Hint meestal niet)quote:Wie wel eens kijkt naar Discovery World of History Channel weet dat er in het verleden dingen zijn gedaan die onmogelijk lijken zonder moderne technieken. Zo hebben de pyramides van Gizeh en andere structuren daaromheen de vorm van het sterrenbeeld Orion. Hoe konden ze dat zo precies doen, zonder GPS, zonder vliegtuig. Ook de Nazca-lijnen in Peru. Eeuwenoude tekeningen die reusachtig zijn.
Daar gaan ze dood aan honger, hier aan hart- en vaatziektes veroorzaakt door overgewicht.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:05 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ja hoor, ga maar eens in Kenia kijken op dit moment. Of bedoelde je geen hongersnoden met 'natuurlijk verloop' En we hebben het dan niet over de situatie nu, (die al vreselijk erg is) maar over een toekomst waarin er geen voedselhulp meer is en dus iedereen daar echt dood gaat.
[..]
Natgeo en Discovery maken vaak pseudo wetenschappelijke programma's voor de kijkcijfers. Leuk om te zien soms, maar baseer er niet je oordeel op. Het is niet altijd wetenschap daar. (Hint meestal niet)
De kans is groot dat we (de mensen op dat moment) de techniek dan verbeterd (of vervangen) hebben juist omdat de angst er nu is. Het lachen zou dan ten onrechte en misplaatst zijn.quote:Maar het kan ook best zo zijn dat we over 50 jaar lachen om deze angst, omdat we dan de techniek enorm verbeterd hebben. Dat kunnen we gewoon niet zeker weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |