abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72781534
Ik reed vanochtend door mijn straat op mijn scooter, ongeveer 35 kilometer per uur.
Vervolgens stak een auto ineens de straat over, hij kwam van rechts, maar uit een uitrit.
Gelukkig zag ik hem op tijd en moest ik hard remmen, maar vloog vervolgens wel van mijn scooter en heb aardig wat wonden opgelopen en mijn enkel is waarschijnlijk licht gekneusd.
Maar nu het probleem, mijn scooter heeft ook aardig wat schade opgelopen, de kappen en mijn uitlaat ook. Verder rijd hij nog wel.
De bestuurder van de auto stapte uit, en vroeg hoe het ging waarop ik antwoorde dat het wel ging maar dat ik pijn had. Hij hielp mij met mijn scooter optillen en zei vervolgens dat hij snel weg moest.
Toen heb ik zijn kenteken opgeslagen in mijn mobiel, doordat ik me bedacht dat het zijn fout was.
Verder heeft hij geen gegevens achter gelaten enz.

Ik vroeg mij nu dus af, kan ik nu de schade terugkrijgen?
Hij heeft me in principe niet geraakt, maar ik heb wel voor hem moeten uitwijken en ben vervolgens gevallen?
pi_72781624
Dat moet wel kunnen, zeker als je all risk verzekert bent.
Je hoeft niet perse geraakt te worden, hoor.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_72781637
Heb je nog getuigen van het gebeuren? Zonder getuigen is het jouw woord tegen het zijne en hij heeft geen schade....trouwens eerst moet je dan ook nog aangifte doen en de politie moet hem via het kenteken opsporen. Gezien zijn gedrag zal hij wel ontkennen dus getuigen zul je hard nodig hebben wil je je schade vergoed krijgen van deze persoon. Hoe staat het met je eigen verzekering..alleen WA of ook verzekerd tegen schade?

[ Bericht 83% gewijzigd door trovey op 15-09-2009 21:22:46 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72781701
Nee, want je reed te hard.
De klaagbaak is een machine.
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:18:16 #5
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72781709

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 15-09-2009 21:34:02 (weg) ]
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72781763
een auto die overstak?
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_72781818
een jongen heeft toe staan kijken, waarschijnlijk dat ik hem nog kan opsporen.
en nee ik heb geen all risk verzekering..

en ik weet natuurlijk niet precies hoe hard ik ging, in ieder geval niet hard want mijn helm bijvoorbeeld is nog onbeschadigd.
maar als dat zo was, heb ik inderdaad te hard gereden

overstak, nouja van rechts kwam
pi_72781891
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:14 schreef lisaaaaa het volgende:
Gelukkig zag ik hem op tijd en moest ik hard remmen, maar vloog vervolgens wel van mijn scooter en heb aardig wat wonden opgelopen en mijn enkel is waarschijnlijk licht gekneusd.
Je zag hem dus te laat.
pi_72781931
eigenlijk te laat ja, maar op tijd om geweest om niet tegen de auto aan te rijden.
pi_72781984
Nee niet nu, misschien straks.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_72782021
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:20 schreef lisaaaaa het volgende:
een jongen heeft toe staan kijken, waarschijnlijk dat ik hem nog kan opsporen.
en nee ik heb geen all risk verzekering..

en ik weet natuurlijk niet precies hoe hard ik ging, in ieder geval niet hard want mijn helm bijvoorbeeld is nog onbeschadigd.
maar als dat zo was, heb ik inderdaad te hard gereden

overstak, nouja van rechts kwam
Spoor die jongen op, laat hem getuigen en laat de politie de man opsporen...wie weet lukt het zo. Succes!
Optimist tot in de kist
pi_72782122
Volgende keer raken, dan is er geen discussie!
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:28:13 #13
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_72782187
als de autobestuurder uit een uitrit komt is hij verantwoordelijk als hij de weg blokkeert voor jou waardoor je moet remmen en ten val komt.
Als hij vervolgens ook nog weg gaat zonder schadeformulieren in te vullen is het doorrijden na een ongeval.
Ik zou maar even naar de politie gaan als ik jou was
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_72782255
Kijk ook eens op het www.motor-forum.nl

Veel motorrijders gaan door dezelfde omstandigheden om hun bek. Zijn veel topics over te vinden.
pi_72782263
heel erg bedankt voor de reacties,
ik ga morgen langs de politie en dan hoor ik wel wat zij ervan zeggen.
pi_72782496
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:28 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
als de autobestuurder uit een uitrit komt is hij verantwoordelijk als hij de weg blokkeert voor jou waardoor je moet remmen en ten val komt.
Als hij vervolgens ook nog weg gaat zonder schadeformulieren in te vullen is het doorrijden na een ongeval.
Ik zou maar even naar de politie gaan als ik jou was
+1

Hij komt uit uitrit, dus hij moet uitkijken of er niets aankomt.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_72782642
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:28 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Daar komt wat meer bij kijken, de andere partij heeft zich op de hoogte gesteld van de situatie ter plekke en kon concluderen dat er verder geen hulp nodig was. Zo vlug mogelijk getuige aanspreken, om een schriftelijke verklaring vragen, en daarmee naar politie en verzekering.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_72782840
Scooters
pi_72783281
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:35 schreef Fatty het volgende:

[..]

+1

Hij komt uit uitrit, dus hij moet uitkijken of er niets aankomt.
+1?

Nogal een open deur.
pi_72783681
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:18 schreef Multivitamine het volgende:
Nee, want je reed te hard.
Inmiddels zijn de regels veranderd. vroeger mocht je 30 in de stad nu 45 km dus TS hield zich keurig aan de snelheid.

http://www.anwbbovagkoerslijst.nl/smartsite.shtml?id=59787
Optimist tot in de kist
pi_72783768
Aangifte doen
dag
pi_72783992
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:14 schreef lisaaaaa het volgende:
Ik reed vanochtend door mijn straat op mijn scooter, ongeveer 35 kilometer per uur.
Vervolgens stak een auto ineens de straat over, hij kwam van rechts, maar uit een uitrit.
Maar nu het probleem, mijn scooter heeft ook aardig wat schade opgelopen, de kappen en mijn uitlaat ook. Verder rijd hij nog wel.
De bestuurder van de auto stapte uit, en vroeg hoe het ging waarop ik antwoorde dat het wel ging maar dat ik pijn had. Hij hielp mij met mijn scooter optillen en zei vervolgens dat hij snel weg moest.
Toen heb ik zijn kenteken opgeslagen in mijn mobiel, doordat ik me bedacht dat het zijn fout was.
Verder heeft hij geen gegevens achter gelaten enz.

Ik vroeg mij nu dus af, kan ik nu de schade terugkrijgen?
Hij heeft me in principe niet geraakt, maar ik heb wel voor hem moeten uitwijken en ben vervolgens gevallen?
Als je 35/35 rijd hoef je niet hard te remmen...
pi_72784589
geloof mij nu maar,
dat als je 35 rijd, en er opeens een auto voor je schiet op 2 meter afstand,
dat jij dan écht wel hard remt.
pi_72784889
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:20 schreef lisaaaaa het volgende:
mijn helm bijvoorbeeld is nog onbeschadigd.
Daar zou ik overigens maar niet al te zeker van zijn.
pi_72785032
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:14 schreef lisaaaaa het volgende:
geloof mij nu maar,
Als die auto er "opeens" is dan let je niet goed op en anticipeer je niet goed op het overige verkeer...
pi_72785042
quote:
geloof mij nu maar,
Dan knal je er heus wel tegenaan. Had TS haar scooter wel goed onder controle??
pi_72785057
leuk al de opmerkingen tussendoor,
hoe het precies is gegaan weet ik natuurlijk ook niet, zoiets gebeurd voor je gevoel in een seconde.
en ja ik weet zeker dat ik rond de 30/35 reed, doordat ik net van mijn huis afreed en dus moeilijk gelijk 50 kan rijden.
misschien dat als je zelf zoiets meemaakt, het dan beter begrijpt.
gelukkig zijn er ook nog mensen die ontopic blijven,
bedankt voor de reacties en ik weet nu genoeg : )
pi_72785234
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:24 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Dan knal je er heus wel tegenaan. Had TS haar scooter wel goed onder controle??
Blijkbaar niet
pi_72787320
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Daar zou ik overigens maar niet al te zeker van zijn.
Precies: schade aan een helm is niet altijd zichtbaar. De kans bestaat dat je, als je je helm een keer écht nodig hebt, niets aan die helm hebt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72792058
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:23 schreef TAX001 het volgende:

[..]

Als die auto er "opeens" is dan let je niet goed op en anticipeer je niet goed op het overige verkeer...
Dat is bullshit, heb dit ook een keer gehad, toen reed ik op een fietspad wat parallel lag aan een provinciale weg met een berm er tussen van een meter of 3, er kwam een auto uit een uitrit die helemaal bedekt was met coniferen.

Die wagen kwam in 1x het fietspad op om wel te wachten voor de weg. Dat was echt 2 meter voor mij, reed toen rond de 30, want was mijn scooter destijds nog aan het inrijden. Dan doe je helemaal niets meer! Ben ook helemaal in het gelijk gesteld toen na een rechtszaak vanuit de tegenpartij. Lag wel helemaal in de kreukels, maar goed !
pi_72792171
Een breezer op een scooter een allrisk verzekering ze mag blij zijn als ze zelf verzekerd is.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:09:02 #32
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_72792235
Volgens mij had je mogelijk de auto moeten raken om hier een partij in te hebben, hij zag jou wel en kon blijkbaar wel optijd stoppen of jij ontweek hem en viel, of hij reed al in de straat (was de uitrit al uit) en jij kwam te hard achterop rijden. Doe anders eens een situatie paint schetsje

Viel je voor, achter of naast de auto, en waar stond de auto toen je viel, waar stopte de auto nadat je gevallen was.
Dum de dum
pi_72799047
quote:
Op woensdag 16 september 2009 07:38 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Dat is bullshit, heb dit ook een keer gehad, toen reed ik op een fietspad wat parallel lag aan een provinciale weg met een berm er tussen van een meter of 3, er kwam een auto uit een uitrit die helemaal bedekt was met coniferen.

Die wagen kwam in 1x het fietspad op om wel te wachten voor de weg. Dat was echt 2 meter voor mij, reed toen rond de 30, want was mijn scooter destijds nog aan het inrijden. Dan doe je helemaal niets meer! Ben ook helemaal in het gelijk gesteld toen na een rechtszaak vanuit de tegenpartij. Lag wel helemaal in de kreukels, maar goed !
Dan ben ook jij geen ster in anticiperen. Als je ooit je auto en/of motor rijbewijs gaat halen zul je leren dat je bij een uitrit ook zelf moet opletten en je snelheid moet aanpassen.
Dat je voor de rechter/wet enz niet fout bent, betekent nog niet automatisch dat je zelf niet hoeft op te letten
pi_72799609
De schade kan op hem verhaalt worden.

Ik ben pas geleden uitgegleden op mijn scooter omdat ik erg hard moest remmen voor een automobilist die niet uit zijn doppen keek. Hierdoor had ik kap schade en hij niets.

Zoals jij de situatie schetst is hij aansprakelijk, en rijdt hij tevens door na een ongeval (hij gebruikt jou naïviteit, om te vluchten ).

Ik kan je ook zeggen dat je hier serieus werk van moet maken want ik viel maar zacht, maar mijn schade is wel getaxeerd op 900euro.
pi_72800757
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:38 schreef TAX001 het volgende:

[..]

Dan ben ook jij geen ster in anticiperen. Als je ooit je auto en/of motor rijbewijs gaat halen zul je leren dat je bij een uitrit ook zelf moet opletten en je snelheid moet aanpassen.
Dat je voor de rechter/wet enz niet fout bent, betekent nog niet automatisch dat je zelf niet hoeft op te letten
Nee daarom rij ik nu al 12 jaar minimaal 40k km per jaar schade vrij! Wat ik wil zeggen is dat er soms gewoon geen zak aan te doen is als iemand compleet onverwacht uit een uitrit komt. Ja ik had ook af kunnen stappen om het hoekje kunnen kijken en dan door lopen, maar goed als je 30 rijdt (wat ook ongeveer de snelheid is van een fietser die beetje doortrapt) en een auto komt vanuit een compleet niet zichtbare uitrit recht voor je neus doe je niets meer, dan kun je roepen je had het kunnen weten, nee want dit is dus niet te voorkomen behalve dan door de bestuurder die geen voorrang verleend!
pi_72801056
quote:
Donder toch op met je onzin kneus. Mensen die een uitrit uitrijden moeten uit hun doppen kijken. Als je ooit je rijbewijs gaat halen, dan zullen ze je dat ook wel vertellen.

Jij gaat zeker bij elke uitrit stilstaan om te kijken of er wat uitkomt?
  woensdag 16 september 2009 @ 13:57:02 #37
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_72801562
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Precies: schade aan een helm is niet altijd zichtbaar. De kans bestaat dat je, als je je helm een keer écht nodig hebt, niets aan die helm hebt.
ik ben 3 jaar geleden ook gevallen met de scooter (aangereden door achteruitrijdende op parkeerplaats) maar met m'n helm niet de auto/scooter of grond geraakt.. dus die is nog wel goed.
pi_72802388
Als je echt gevallen bent, gewoon je helm meerekenen?
Het zou je maar gebeuren... dat hij scheurt bij je volgende ongeluk.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:49:16 #39
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_72803204
quote:
geloof mij nu maar,
Remmen is zinloos over die afstand.

Volgende keer: STUREN!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_72804124
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:41 schreef The_End het volgende:

[..]

Donder toch op met je onzin kneus. Mensen die een uitrit uitrijden moeten uit hun doppen kijken. Als je ooit je rijbewijs gaat halen, dan zullen ze je dat ook wel vertellen.

Jij gaat zeker bij elke uitrit stilstaan om te kijken of er wat uitkomt?
Ok "The_End"..
Tuurlijk moeten die mensen ook uit kijken, maar iemand die een uitrit heeft welke een fietspad kruist zoals hierboven beschreven zal dit denk ik ook wel doenheus wel doen.
pi_72804233
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Nee daarom rij ik nu al 12 jaar minimaal 40k km per jaar schade vrij! Wat ik wil zeggen is dat er soms gewoon geen zak aan te doen is als iemand compleet onverwacht uit een uitrit komt. Ja ik had ook af kunnen stappen om het hoekje kunnen kijken en dan door lopen, maar goed als je 30 rijdt (wat ook ongeveer de snelheid is van een fietser die beetje doortrapt) en een auto komt vanuit een compleet niet zichtbare uitrit recht voor je neus doe je niets meer, dan kun je roepen je had het kunnen weten, nee want dit is dus niet te voorkomen behalve dan door de bestuurder die geen voorrang verleend!
Snorfiets die 30 rijd rijd te snel, bromfiets hoort niet op het fietspad. Wie zegt dat de bestuurder van de auto geen voorrang gaf en dat de bestuurder van de snor/bromfiets zelf een schrikreactie had terwijl dit niet nodig was omdat de auto al stil stond?
pi_72804346
je hebt de auto niet geraakt dus is het een eenzijdig ongeval, als ie van rechts kwam had ie waarschijnlijk voorrang, en zo niet, maakte hij een overtreding.

Succes met verhalen ^^
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72804368
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:16 schreef TAX001 het volgende:
Ok "The_End"..
Tuurlijk moeten die mensen ook uit kijken, maar iemand die een uitrit heeft welke een fietspad kruist zoals hierboven beschreven zal dit denk ik ook wel doenheus wel doen.
En waarom denk je dat ze dat 'heus wel doen'? Omdat Nederland vol zit met geweldige chauffeurs?

Ik lees ook niks over een fietspad?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 15:25:19 ]
pi_72804496
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:22 schreef longinus het volgende:
je hebt de auto niet geraakt dus is het een eenzijdig ongeval, als ie van rechts kwam had ie waarschijnlijk voorrang, en zo niet, maakte hij een overtreding.

Succes met verhalen ^^
Weet je wat een uitrit is?
pi_72806589
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:19 schreef TAX001 het volgende:

[..]

Snorfiets die 30 rijd rijd te snel, bromfiets hoort niet op het fietspad. Wie zegt dat de bestuurder van de auto geen voorrang gaf en dat de bestuurder van de snor/bromfiets zelf een schrikreactie had terwijl dit niet nodig was omdat de auto al stil stond?
Op nog vrij veel fietspaden moeten ze daar wel op rijden hoor:

Wellicht een bekend bord?

En we hadden het over een auto die uit een uitrit kwam:
quote:
Wanneer moet ik als bestuurder voorrang verlenen?

Wanneer u als bestuurder voorrang moet verlenen hangt af van de weg waar u rijdt. Bestuurders zijn alle weggebruikers met uitzondering van voetgangers.
Inhoud van deze pagina

* Gelijkwaardige kruisingen
* Inrit en uitrit
* Rotonde
* Voorrang verlaten erf of 30 kilometerzone
* Onverharde weg
* Tram
* Bijzondere wending voertuig
* Relevante links

Naar boven
Gelijkwaardige kruisingen

Gelijkwaardige kruisingen zijn kruisingen waar de voorrang niet apart geregeld is door bijvoorbeeld verkeerslichten, verkeersborden of haaientanden. Rijdt u op een gelijkwaardige kruising, dan moet u voorrang verlenen aan alle bestuurders die van rechts komen. De voorrangsregel "rechts gaat voor" geldt voor alle bestuurders.

Naar boven
Inrit en uitrit

Bij het verlaten van een uitrit of het inrijden van een inrit moet u al het overige verkeer voor laten gaan.

Naar boven
Rotonde

Er zijn rotondes waar u voorrang moet verlenen en rotondes waar u voorrang moet krijgen. Bij het naderen van een rotonde gelden dezelfde voorrangsregels en voorsorteerregels als bij een kruising. Wilt u een rotonde oprijden waar geen verkeersborden of verkeerstekens staan die de voorrang regelen, dan moet u voorrang krijgen van al het verkeer dat op de rotonde rijdt.

Wilt u een rotonde oprijden waar verkeersborden en/of verkeerstekens staan die de voorrang regelen, dan moet u voorrang verlenen aan alle bestuurders die op de rotonde rijden.

Naar boven
Voorrang verlaten erf of 30 kilometerzone

Bij het verlaten van een erf (bord G6) of een 30 kilometerzone gelden geen bijzondere voorrangsregels. U moet voorrang verlenen aan alle bestuurders die van rechts komen, tenzij de voorrang geregeld is door verkeerstekens, zoals borden of haaientanden. Als er bij het verlaten van een erf of zone een uitritconstructie is aangebracht moet u alle weggebruikers, dus ook voetgangers, voor laten gaan.

Naar boven
Onverharde weg

Op kruisingen tussen een verharde en onverharde weg moet de bestuurder op de onverharde weg altijd voorrang verlenen. Er is geen omschrijving van een onverharde weg. Jurisprudentie bij artikel 15 van het Reglement Verkeersregels 1990 (RVV 1990) geeft aan: een weg waarvan het wegdek is verhard in overeenstemming met de normale eisen van het rijverkeer, ook al bestaat dit wegdek niet uit beton, bitumen, asfalt, klinkerstenen of kasseien, moet worden beschouwd als een verharde weg en een weg die niet is voorzien van zodanig wegdek, ook al is ter bevordering van de begaanbaarheid of de instandhouding van de weg daarop enige verharding aangebracht, als een onverharde weg.

Naar boven
Tram

De voorrangsregels voor de tram blijven gelijk. De tram krijgt op gelijkwaardige kruisingen altijd voorrang, ongeacht of de tram van rechts of van links komt.

Naar boven
Bijzondere wending voertuig

Als u een bijzondere wending uitvoert bij het besturen van een voertuig, zoals wegrijden, achteruit rijden, keren of invoegen, moet u het overige verkeer voor laten gaan.
pi_72809557
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:17 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Op nog vrij veel fietspaden moeten ze daar wel op rijden hoor:

[ afbeelding ]

Wellicht een bekend bord?

En we hadden het over een auto die uit een uitrit kwam:
[..]

Inrit en uitrit

Bij het verlaten van een uitrit of het inrijden van een inrit moet u al het overige verkeer voor laten gaan.

Als TS valt heeft de auto haar toch al voor gelaten
pi_72809986
quote:

[..]

Ga toch weg man, jij bent zeker zo'n bejaarde die bij elke kruising/uitrit op zijn rem gaat staan. Natuurlijk anticipeer je een verkeerssituatie terwijl je aan het rijden bent, maar als jij op een voorrangsweg rijdt/langs een uitrit rijdt ga je er gewoon van uit dat mensen voorrang geven en ga jij niet remmen voor elke auto die staat te wachten omdat hij misschien wel eens perongeluk voor je neus de weg op zou kunnen rijden.
pi_72810213
Je moet kunnen bewijzen dat de automobilist een onrechtmatige daad heeft gedaan waar door jij gevallen bent.

Je moet natuurlijk zelf ook rekening houden dat er een auto aan kan komen en daardoor schrikt.
pi_72830505
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:19 schreef TAX001 het volgende:
Als TS valt heeft de auto haar toch al voor gelaten
Je conclusies worden steeds dommer.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:25:47 #50
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72830727
quote:

[..]

Als jij bij elke uitrit die je passeert vaart mindert obstrueer je de verkeersdoorloop en krijg jij echt je rijbewijs niet.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_72831636
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:25 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Als jij bij elke uitrit die je passeert vaart mindert obstrueer je de verkeersdoorloop en krijg jij echt je rijbewijs niet.
Net zoals je je rijbewijs echt niet krijgt als je met V max langs elke onoverzichtelijke uitrit gaat.

Inzicht hebben en anticiperen heet dat, en inderdaad er zakken er genoeg op.

Deelnemen aan het verkeer betekend naast de regeltjes kennen ook anticiperen en kijken, dus als je niet kan zien wat er uit een uitrit komt; snelheid verminderen. Als je een verkeer ziet aankomen dan neem je geen voorrang, maar anticipeer je erop dat je het mogelijkerwijs niet krijgt en zorg je ervoor dat mocht je het niet krijgen je je voertuig binnen een veilige afstand tot stilstand kan brengen.

Inderdaad is aan sommige dingen niets te doen, maar daar TS de auto NIET geraakt heeft kunnen we er hier zonder foto's of situatieschets geen reet over zeggen.
Dum de dum
pi_72831817
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Net zoals je je rijbewijs echt niet krijgt als je met V max langs elke onoverzichtelijke uitrit gaat.

Inzicht hebben en anticiperen heet dat, en inderdaad er zakken er genoeg op.

Deelnemen aan het verkeer betekend naast de regeltjes kennen ook anticiperen en kijken, dus als je niet kan zien wat er uit een uitrit komt; snelheid verminderen. Als je verkeer ziet aankomen dan neem je geen voorrang, maar anticipeer je erop dat je het mogelijkerwijs niet krijgt en zorg je ervoor dat mocht je het niet krijgen je je voertuig binnen een veilige afstand tot stilstand kan brengen of uitwijken.

Inderdaad is aan sommige dingen niets te doen, maar daar TS de auto NIET geraakt heeft kunnen we er hier zonder foto's of situatieschets geen reet over zeggen.
Dum de dum
pi_72832564
Hoeveel van jullie hebben een rijbewijs ? Nu begrijp waarom er de laatste jaren zoveel eikels in het verkeer rijden.
  donderdag 17 september 2009 @ 11:08:06 #54
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72833490
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:23 schreef TAX001 het volgende:

[..]

Afgezien van uitritten die verschrikkelijk onoverzichtelijk zijn.
  donderdag 17 september 2009 @ 11:11:03 #55
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72833581
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:56 schreef BadderAapje het volgende:
De schade kan op hem verhaalt worden.

Ik ben pas geleden uitgegleden op mijn scooter omdat ik erg hard moest remmen voor een automobilist die niet uit zijn doppen keek. Hierdoor had ik kap schade en hij niets.

Zoals jij de situatie schetst is hij aansprakelijk, en rijdt hij tevens door na een ongeval (hij gebruikt jou naïviteit, om te vluchten ).

Ik kan je ook zeggen dat je hier serieus werk van moet maken want ik viel maar zacht, maar mijn schade is wel getaxeerd op 900euro.
En als meneer ontkent? Hij is niet voor niets weggereden.
Zie het dan maar te verhalen...
Punt is dat je geen getuigen hebt, en hij geen schade heeft. In zulke situaties is het beter om ze net aan te tikken (link en lastig, ja). Maar dan heb je iets meer. Hoewel mensen zich er dan ook onderuit proberen te kletsen.
  donderdag 17 september 2009 @ 12:02:38 #56
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72835119
heel simpel ... zo hebben ze ze het bij mijn ex vriendin ook gedaan .. naar de politie gaan en opgeven dat hij door is gereden na aanrijding..
kenteken afgeven .. en verder laten hun het maar uit zoeken
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 17 september 2009 @ 13:11:30 #57
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72836946
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:02 schreef RAVW het volgende:
heel simpel ... zo hebben ze ze het bij mijn ex vriendin ook gedaan .. naar de politie gaan en opgeven dat hij door is gereden na aanrijding..
kenteken afgeven .. en verder laten hun het maar uit zoeken
Ja, heeft iemand mij ook eens geflikt. Lul verhaal bij de politie ophangen.
Mag je op het bureau verschijnen. Vervolgens vertel je jouw kant van het verhaal (of liegt je er onderuit, wat ik eerder bij tegenstander van TS verwacht) en doet een op jouw beurt aangifte wegens valse aangifte

De automobilist is niet per definitie doorgereden. Hij is even gestopt, er is contact geweest tussen de tegenpartij en TS. En dat kan al reden zijn voor de politie om zich niet meer met de zaak te bemoeien.
pi_72843157
De schuldvraag is eigenlijk heel simpel, waar stond de auto stil, op de weg of nog op de oprit, stond de auto op de weg stil, is hij fout, stond hij nog op de oprit dan is hij in principe niet fout want hij stond op tijd stil.
Probeer die getuige aan te spreken en ga ermee naar de politie.Zelfde is hier ook gebeurd, alleen ging het bij mij op een fietspad, tegenpartij beweerde dat hij stil stond voor fietspad en ik zei dat hij erop stond.Dankzij de politierapport( politie is er bij geweest), die gaf mij gelijk en is de man schuldig verklaard zowel door verzekering en de rechter.
In jou geval had de man stil moeten blijven staan op de uitrit, dit heeft hij niet gedaan en heb jij moeten uitwijken, als je je getuige kunt aanspreken geef ik je een hele goede kans dat de schade gewoon vergoed word.
pi_72845357
TS, het is heel simpel.

Bel met je eigen verzekering en vertel ze dat je schade hebt aan je scooter. Je wordt dan doorverbonden met de afdeling schades/ongevallen en die gaan je vragen wat er precies gebeurd is en of je een ingevuld Europees schade formulier hebt. Dat heb je niet, kan gebeuren als je voor de eerste keer bij een ongeluk betrokken bent natuurlijk. Maar dan staat het voorval in elk geval vast geregistreerd, en ze gaan zo ongeveer het volgende vertellen:

Ik neem aan dat je niet weet waar die man woont, dus het is nu te laat om samen met hem een schadeformulier in te vullen (leermoment voor de volgende keer!). Nu vul je dat formulier dus zelf in, en vraag aan die getuige of je hem als getuige mag vermelden en vul zijn gegevens ook in op het formulier. Van de tegenpartij vul je netjes het kenteken in.

Dat formulier stuur je op naar je verzekering, die gaan daar vervolgens mee aan de slag. Je hoeft geen aangifte te doen bij de politie, je verzekeringsmaatschappij kan op basis van dat kenteken precies achterhalen bij wie ze moeten zijn.

Mocht je die getuige niet kunnen vinden, of mocht hij niet mee willen werken, dan hoeft er nog niets aan de hand te zijn. Er zijn gelukkig nog genoeg eerlijke mensen die, als ze van hun verzekering bericht krijgen dat iemand een claim indient voor schade, gewoon netjes mee werken in plaats van keihard ontkennen om zo hun no-claim te kunnen behouden.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:09:24 #60
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72866307
Aangezien de man uit een uitrit kwam, is de kans aanwezig dat hij daar woont of werkt, of dat ze daar weten wie het is.
pi_73083844
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:17 schreef ikkes het volgende:
De schuldvraag is eigenlijk heel simpel, waar stond de auto stil, op de weg of nog op de oprit, stond de auto op de weg stil, is hij fout, stond hij nog op de oprit dan is hij in principe niet fout want hij stond op tijd stil.
Dit is niet waar: voorrang verlenen betekent meer dan op tijd stilstaan, het houdt ook in dat je op tijd moet laten zien dat je daadwerkelijk gaat afremmen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')