nee, niet helemaal, maar 25%..quote:Op woensdag 16 september 2009 15:30 schreef dekilo het volgende:
Och god hier gaat het weer helemaal fout..............
25% van wat?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, niet helemaal, maar 25%..
Was iets met een auto ofzo ... gok ik hoor ... vanwege dat dit PTA is enzo.quote:
quote:
2,5 debiel?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was iets met een auto ofzo ... gok ik hoor ... vanwege dat dit PTA is enzo.
jij bent eigenlijk ook twee keer een halve debiel, hè?
Kijk, en dat is niet eerlijk, want met die "debiel" refereer je naar een geheel.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was iets met een auto ofzo ... gok ik hoor ... vanwege dat dit PTA is enzo.
jij bent eigenlijk ook twee keer een halve debiel, hè?
Als ik "de helft" zeg refereer ik ook naar een geheelquote:Op woensdag 16 september 2009 15:39 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Kijk, en dat is niet eerlijk, want met die "debiel" refereer je naar een geheel.
Als je nou twee keer de helft van een debiel zou zeggen had ik het gepikt.
Echt.... doordringen is ook niet echt je sterkste punt he?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als ik "de helft" zeg refereer ik ook naar een geheel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."That's when you know you've found someone special: when you can just shut the fuck up for a moment and comfortably share silence..."
is dat 2 keer een kwart gare?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:06 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Geldt dat hetzelfde voor een halve gare?
Nee, doordringen is zeker niet m'n sterkste punt maar dat hangt in dit geval sterk van de tegenpartij af.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:57 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Echt.... doordringen is ook niet echt je sterkste punt he?
2 keer de DE HELFT = 2x1/2 van een debiel = 0.25
En dat terwijl 2 keer EEN HALVE debiel een hele (geheel) Debiel is, nu kun je natuurlijk ook 2 verkeerde helften hebben, maar dat is even niet de discussie.
Dan heb je twee keer een helft toch?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:15 schreef Googolplexian het volgende:
Nee, doordringen is zeker niet m'n sterkste punt maar dat hangt in dit geval sterk van de tegenpartij af.
Feit dat je wilt accepteren dat je wel een kwart debiel zou zijn is hier teken genoeg van.
Chronologisch wordt er niets vermeld over dat we EERST iets in tweeën delen en daarna nog eens. Er wordt simpelweg gezegd dat er twee helften beschikbaar zijn. Twee keer de helft dus.
PTA toppersquote:Op woensdag 16 september 2009 09:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kun je in PTA geen TTT's toekennen?
Waar wordt gezegd dat het niet zo gaat dan?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Chronologisch wordt er niets vermeld over dat we EERST iets in tweeën delen en daarna nog eens. Er wordt simpelweg gezegd dat er twee helften beschikbaar zijn. Twee keer de helft dus.
Nee, lul ... de tweede keer neem je toch niet de helft van 100?quote:Op woensdag 16 september 2009 18:42 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Waar wordt gezegd dat het niet zo gaat dan?
Men neme twee keer de helft van 100
Dat MOET gewoon 25 zijn, duh.
Ah ... de bekende "Het is gewoon zo"quote:Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef Unreal88 het volgende:
twee keer de helft is gewoon 0,25
en dan moet je niet gaan punniken met die (haakjes) enzo, want bij algebra heb je dat net zo. -2² is ook wat anders als (-2)²
quote:Op woensdag 16 september 2009 18:57 schreef Unreal88 het volgende:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken..
twee keer de helft is een kwart* als 1, ligt er maar net aan hoe je het wil zien.
twee, keer de helft
de helft?
de helft van wat?
twee, keer de helft van x
is x
maar twee keer de helft van x?
kan ook best 0,25x zijn: (x/2)/2
*= heb even aangepast.
Eigenlijk moet je het maar even goed duidelijk opschrijven, twee keer de helft is te vaag.
Dat is net als een zin zonder komma's:
Jan zei grietje zal ik mijn mooie jurkje aandoen?
Kan worden geïnterpreteerd als:
Jan zei: "Grietje, zal ik mijn mooie jurkje aan doen?"
of:
"Jan?", zei Grietje, "Zal ik mijn mooie jurkje aan doen?".
Nee want 2 helften is 1quote:Op woensdag 16 september 2009 19:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij hebt twee hersen-helften ... dus eigenlijk heb jij maar een halve hers (of een kwart hersen)?
quote:Op woensdag 16 september 2009 21:15 schreef Gutz het volgende:
2 maal de helft van (random aantal) is hetzelfde bedrag; (4/2=2 2x2=4)
2 maal de helft van 1 hele = 1/2 (1/2 x 1/2 = 1/4)
ehm...quote:Op woensdag 16 september 2009 19:21 schreef DrMarten het volgende:
Zitten hier nou nog steeds lui die het nog niet snappen?
yup weer 1 gevonden.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:30 schreef glasbak het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen maar ik weet wel dat ik hier gepost moet hebben.. Stelletje wiskundeknobbels zitten er hier.. Waarbij die knobbels vast iets van een tumor moet zijn
Dus twee keer de helft van vier is 1?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:47 schreef 2meter3 het volgende:
Twee keer de helft is 1.
Je kan beter "de helft van de helft van" zeggen.
Jup, 2 keer de helft is immers een kwart.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:48 schreef MrXian het volgende:
[..]
Dus twee keer de helft van vier is 1?
hersquote:Op woensdag 16 september 2009 19:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij hebt twee hersen-helften ... dus eigenlijk heb jij maar een halve hers (of een kwart hersen)?
2x1/2=(2x1)/2=1quote:Op donderdag 17 september 2009 02:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jup, 2 keer de helft is immers een kwart.
Nu al twee dagen zelfs...!quote:Op donderdag 17 september 2009 10:08 schreef Sjeen het volgende:
Jullie blijven mijn dag goed makenStelletje N00bs
Nu doe je de helft keer de helft.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:27 schreef Yozzz het volgende:
Eén, keer de helft = 0,5. En dan nóg een keer keer de helft (je moet immers 2 keer de helft) = 0,5*0,5 = 1/4
Ben jij nou Ziggy3 of 3Ziggy?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nu doe je de helft keer de helft.Twee keer de helft is de helft PLUS de helft.
Twee keer drie is drie plus drie, niet drie KEER drie.
Waarom ga ik er ook nog op in?
Praat me ook nog even een identiteitscrisis aan.quote:
God.. nee he.. niet weer...quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:12 schreef baNEEL het volgende:
[..]
2x½ = 1 lijkt me? Heb je geen hogere wiskunde voor nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |