abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72910607
Het lijkt mij toch niet ideaal. Je hebt verblijfkosten daar (ondertussen kan je niet werken in Nederland), en je moet maar geluk hebben dat je de examinator goed begrijpt.
pi_72910861
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:19 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik had er ook al aan gedacht om in Duitsland of Belgie mijn rijbewijs te halen, maar is het niet zo dat je minimaal 6 maanden in het betreffende land op en echt adres moet wonen voordat je een rijbewijs kan aanvragen nadat je geslaagd bent voor het examen. Tenimste ik heb hier het een en ander over gelezen, deze regel hebben ze ingevoerd om het zg rijbewijstoerisme zoveel mogelijk in te dammen.

Ik zelf woon vlak bij de Duitse grens en en zijn enkele rijscholen met instrukteurs die in de Nederlandse taal rijles geven, maar dan op Duits grondgebied. Maar de Duitse theorie is toch een heel stuk pittiger dan het Nederlandse theorie.
Gezien jouw topichistorie lijkt het me beter dat jij ver van alles wat een motor heeft wegblijft
pi_72912945
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:18 schreef RealZeus het volgende:
Gezien jouw topichistorie lijkt het me beter dat jij ver van alles wat een motor heeft wegblijft
  zondag 20 september 2009 @ 07:08:26 #29
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924680
In belgie mogen je ouders toch zelf rij-les geven? Da's nog goedkoper.
pi_72925082
quote:
Ik had er ook al aan gedacht om in Duitsland of Belgie mijn rijbewijs te halen, maar is het niet zo dat je minimaal 6 maanden in het betreffende land op en echt adres moet wonen voordat je een rijbewijs kan aanvragen nadat je geslaagd bent voor het examen. Tenimste ik heb hier het een en ander over gelezen, deze regel hebben ze ingevoerd om het zg rijbewijstoerisme zoveel mogelijk in te dammen.

Ik zelf woon vlak bij de Duitse grens en en zijn enkele rijscholen met instrukteurs die in de Nederlandse taal rijles geven, maar dan op Duits grondgebied. Maar de Duitse theorie is toch een heel stuk pittiger dan het Nederlandse theorie.
Niet doen!! AUB!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72925120
gewoon vanaf je 13e joyriden in de auto van je ouders en op je 18e met vlag en wimpel slagen
pi_72940758
quote:

1 heel goede raad Spider: DON'T!!!! Het gaat jou gezien je historie van psychische klachten nooit en te nimmer lukken, ook niet als je opteert voor een automaat. Concentratie is nl. de nr. 1 vereiste om fatsoenlijk auto te kunnen rijden.
pi_72968866

[ Bericht 33% gewijzigd door eight op 21-09-2009 15:39:49 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_72968899
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:08 schreef rac het volgende:
In belgie mogen je ouders toch zelf rij-les geven? Da's nog goedkoper.

Klopt. Dat is ook een van de redenen (naast bijv. slecht onderhouden wegen) waarom er in Belgie dubbel zoveel verkeersdoden vallen als hier in Nederland...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 21 september 2009 @ 15:56:35 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72969417
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:18 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72976251
Ik overweeg om mijn rijbewijs op Aruba te gaan halen, dat kost me waarschijnlijk 4 lessen en in totaal tegen de 200-300 euro, en kan gewoon administratief omgezet worden naar een Nederlands rijbewijs. Leren rijden zal ik dan alsnog moeten doen...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_72977341
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:18 schreef heiden6 het volgende:
Ik overweeg om mijn rijbewijs op Aruba te gaan halen, dat kost me waarschijnlijk 4 lessen en in totaal tegen de 200-300 euro, en kan gewoon administratief omgezet worden naar een Nederlands rijbewijs. Leren rijden zal ik dan alsnog moeten doen...
Gelukkig kost de reis van en naar Aruba en je verblijf daar ook niks.. Ik denk dat het alles bij elkaar niet zo veel verschil maakt of je daar of gewoon hier in NL je rijbewijs haalt oor..
pi_72977408
Ik dacht dat dat omzetten/halen van een rijebwijs in Aruba al jaren niet meer mogelijk was?
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_72977530
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Gelukkig kost de reis van en naar Aruba en je verblijf daar ook niks.. Ik denk dat het alles bij elkaar niet zo veel verschil maakt of je daar of gewoon hier in NL je rijbewijs haalt oor..
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:47 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik dacht dat dat omzetten/halen van een rijebwijs in Aruba al jaren niet meer mogelijk was?
Het kan wel, je moet alleen minimaal een half jaar op Aruba gewoond hebben, en om je rijbewijs te kunnen halen moet je officieel ingeschreven staan. Maar ik heb daar vijf jaar gewoond (tot mijn 17e, anders had ik m'n rijbewijs wel ) en ik heb daar nog familie wonen.
pi_72977720
Dus ook la woon jij daar niet meer nu, toch kan het nog omdat je er een half jaar gewoond hebt.
Dat dat bij wijze van spreken tien jaar terug was en dat je nu al weer jaren onafgebroken in NEderland woont, maakt dat dan niet uit?

Als het kan: doen! Eigenlijk heb je dan niet meer dan een zo goed als gratis vakantie want dat k*t rijbewijs in Nederland is stervensduur!
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_72978105
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:55 schreef nachtdier3 het volgende:
Dus ook la woon jij daar niet meer nu, toch kan het nog omdat je er een half jaar gewoond hebt.
Dat dat bij wijze van spreken tien jaar terug was en dat je nu al weer jaren onafgebroken in NEderland woont, maakt dat dan niet uit?

Als het kan: doen! Eigenlijk heb je dan niet meer dan een zo goed als gratis vakantie want dat k*t rijbewijs in Nederland is stervensduur!
Nee, ik zou dan een half jaar daar heen moeten, maar dat is geen straf.
pi_72981026
Was dit topic even vergeten, maar ik heb inmiddels contact gehad met verschillende Polen en het is dus een stuk lastiger dan ik dacht. Zoals hierboven als staat moet inderdaad dus minimaal 185 dagen in Polen zijn voordat je sowieso kan beginnen. Je bij iemand laten inschrijven als medebewoner is niet genoeg want je moet ook nog een geschikte reden hebben voor je verblijf (werk/studie).

Nu heb ik ook met verschillende rijscholen contact gehad, maar die zeggen dat die 185 dagen geen probleem zijn. Zolang je maar bewijs hebt dat je een appartement of huisje huurt. Maar als dat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn ben ik wel de lul natuurlijk .

Ik heb nu een soort van 'Gap year', en ik wil nog voor een paar maanden in buitenland werken/verblijven, weet alleen niet zeker of dat ook Polen gaat worden. Dus misschien dat het als nog loont om daar mijn rijbewijs te halen.
pi_72989054
Waarom moeilijk doen in Polen als het in NL gewoon binnen 1 week kan
pi_73151511
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:38 schreef Sjaakmat het volgende:
Voor ¤290 kan je toch ook gewoon een nederlands rijbewijs kopen joh?
En waar kan je een rijbewijs kopen voor ¤290?? Niet dat ik er 1 wil kuch kuch *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')