Ik vroeg me dit al langer af, wat gaat er in een belegger om om juist nu aandelen te kopen ? In tijden waarin de werkeloosheid de pan gaat uitreizen, zelfs met het overheidsbeleid wat alles inzet om dit te remmen.quote:We zien nu ook dingen die ongehoord zijn. Een geldcreatie in Amerika die ongekend is. Alleen al dit jaar is het TEKORT op de jaarrekening van Amerika even groot als het totaal aan winst dat China de afgelopen 5 jaar maakte op de handel in Amerika.
Daar hebben in China honderden miljoenen chinezen 5 jaar lang keihard voor gewerkt en Amerika verzint zo'n zelfde bedrag gewoon uit lucht en heeft het als tekort op haar begroting over één jaar staan.
Als dat al niet het toppunt van waanzin is, noemt u me dan maar een belachelijker zaak.
Hoe kan logischerwijze de beurs blijven stijgen als we het bovenstaande weten? Alle logica zegt dat het niet kan... Maar niet kunnen is iets wat op de beurs onmogelijk is. Alles kan op de beurs. En zo kan het gebeuren dat we omhoog gaan, terwijl alle aanwijzingen zeggen dat we omlaag moeten.
Goud en zekerheden zijn als water en vuur. Het probleem van goud op dit moment is de dollar - goud notering, want zoals we allemaal weten is de dollar niet erg stevig op dit moment.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:46 schreef RobertKunath het volgende:
Ik snap de logica daar niet achter, ja het bedrijf bestaat maar de winstvooruitzichten zijn zeer somber over het algemeen door de bovengenoemde factoren ? Waarom dan juist op dat punt aandelen kopen in plaats van verkopen ?
Naar mijn mening is bijv goud nog 1 van de weinige opties om met zekerheid in te beleggen niet ?
En waarschijnlijk zul je nog wel een aantal maanden geld mislopen. Zie je enige aanlijding waarom het komende maanden, opeens slecht zou moeten gaan? Die perceptie van, het is helemaal niet goed met de markt, is er 1tje die er niet doorgedrukt kan worden. Als het de afgelopen 5 maanden niet kon, zie ik niet in waarom dat de komende! 5 maanden wel gebeurt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:37 schreef LXIV het volgende:
De aandelen waren toch teveel gedaald in maart. Dat is nu hersteld. Historisch gezien over de laatste 10 jaar staat alles nog steeds laag.
Ik vind het trouwens ook te gek worden, vandaar dat ik alles gisteren verkocht heb. Maar wat schetst mijn verbazing: het stijgt tóch nog gewoon door.
Tja. Als je met zekerheid kon zeggen wat de markt ging doen! Ik denk dat hij daalt. Maar er zijn evenveel mensen die geloven dat hij stijgt. Zo werkt het nu eenmaal.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:48 schreef Tobey het volgende:
[..]
En waarschijnlijk zul je nog wel een aantal maanden geld mislopen. Zie je enige aanlijding waarom het komende maanden, opeens slecht zou moeten gaan? Die perceptie van, het is helemaal niet goed met de markt, is er 1tje die er niet doorgedrukt kan worden. Als het de afgelopen 5 maanden niet kon, zie ik niet in waarom dat de komende! 5 maanden wel gebeurt.
En aan wat voor standen zit je dan te denken LXIV?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Als je met zekerheid kon zeggen wat de markt ging doen! Ik denk dat hij daalt. Maar er zijn evenveel mensen die geloven dat hij stijgt. Zo werkt het nu eenmaal.
In ieder geval zijn de fundamentals nog helemaal niet goed. Niet goed genoeg om zulke koersen te rechtvaardigen. Dus wil ik niet long zitten. Ik zit ook nog niet short, ik zit enkel liquide. Wat er ook gebeurt, het kost me sowieso geen geld. Pas bij een hogere AEX ga ik short.
Een belegger kan ook winst maken op daling van de koersen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:17 schreef RobertKunath het volgende:
Laatst las ik een mooi stukje op beursbox wat onder andere het volgende gedeelte bevat ;
[..]
Ik vroeg me dit al langer af, wat gaat er in een belegger om om juist nu aandelen te kopen ? In tijden waarin de werkeloosheid de pan gaat uitreizen, zelfs met het overheidsbeleid wat alles inzet om dit te remmen.
De belastingen die onvermijdelijk omhoog moeten komende jaren om zo de schatkist weer op orde te krijgen.
Wat tot gevolg heeft dat de koopkracht alsmaar daalt.
De onzekerheid wat vandaag bij de miljoenennota nog meer werd benadrukt omdat er geen concrete plannen op tafel komen. Men weet niet waar hij of zij aan toe is.
Iemand enlighten me !
Tja. Dat is altijd extreem moeilijk in te schatten. Toen de AEX op 550 stond ben ik uitgestapt. Dat was goed getimed. Maar ik ben toendertijd bij 320 alweer grotendeels ingestapt. Veel te vroeg achteraf.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:49 schreef Hap_Slik het volgende:
[..]
En aan wat voor standen zit je dan te denken LXIV?
In hoeverre is de wens hier vader van de gedachte? Die dip zal er komen, maar naar alle waarschijnlijkheid, een vrij snelle en stevige dip. En ik vrees zelf dat het daarna weer erg schokkerig omhoog/omlaag gaat, en niet bepaald langzaam ..quote:Op woensdag 16 september 2009 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik hoop overigens niet dat dit nodig is. Liever zie ik nu al een dip om gewoon long op in te stappen. Op 260 durf ik wel weer hoor! En dan wat langzamer omhoog svp!
Je kunt een aandeel toch ook simpelweg short-shellen ? Dan heb je geen tijdsdruk van een instrument met een expiratie datum of een stop-loss niveau.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:20 schreef LXIV het volgende:
Zelf zit ik liever niet short. Ik wil altijd de tijd op mijn hand hebben. Dus schrijf ik graag opties, of zit ik long in bluechip-aandelen. Dan kan het even mis gaan, maar op langere termijn komt het meestal wel goed. Met shortgaan is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Of je nu sprinters short koopt of puts op de index of wat dan ook, ze kunnen zomaar verdampen. Wil ik short gaan, dan moet ik dus heel, heel zeker zijn van mijn zaak. Het is een zero-sum game, in tegenstelling tot gewoon aandelen kopen.
De verwachtingen zijn per bedrijf natuurlijk verschillend. Zelfs als de economische vooruitzichten slecht zijn, dan kunnen bepaalde bedrijven hiervan profiteren. Denk bijvoorbeeld aan ICT bedrijven die software leveren waarmee andere bedrijven kosten kunnen besparen. Of schuldenvrije bedrijven die efficient werken en waarschijnlijk hun concurrenten ten onder zullen zien gaan, zodat hun omzet omhoog gaat.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:46 schreef RobertKunath het volgende:
Ik snap de logica daar niet achter, ja het bedrijf bestaat maar de winstvooruitzichten zijn zeer somber over het algemeen door de bovengenoemde factoren ? Waarom dan juist op dat punt aandelen kopen in plaats van verkopen ?
De verwachting van een hyperinflatie??quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |