Ik ook... want er zitten nogal wat haken en ogen aan. Hoe werkt zoiets met de belasting bv?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:08 schreef Schokbreker het volgende:
Dit wil ik even volgen, ben wel benieuwd.
Dat kan ik welquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
....................Kan iemand hier een licht op schijnen?
Dat is nuttige info, bedankt!quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:11 schreef Bose het volgende:
Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad. Zijn appartement + onderburen waren verkocht en de nieuwe eigenaar wilde de boel samenvoegen. Eerste bod was 2.500 en uiteindelijk voor 18.000 uitgekocht.
Wat belangrijk is: laat je niet intimideren, huiseigenaren willen dat nog wel eens doen. Accepteer niet te snel een bod. Ga er vanuit dat ze haast hebben: als ze binnen 6 maanden klaar zijn hoeven ze bij verkoop geen 6% overdrachtsbelasting te betalen. Dat kan je tegen ze gebruiken!
Het is idd nog afwachten of de vergunning wordt verleend. Ik stuur je wel een PM.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat kan ik wel![]()
hier ook gebeurd en je mag pm sturen![]()
Beste is gewoon blijven zitten en wachten tot de vergunning is verleend, dat gebeurd in Amsterdam bijv lang niet altijd
Als de vergunning is verleend en het pand is gesplitst dan kan je wtee dingen doen
1e gewoon blijven huren totdat je dood gaat
2e pand kopen van de verhuurder met een behoorlijk kortings % omdat het pand bewoont is
en ja daar zijn formules voor
PM dus
PM is al beantwoordquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het is idd nog afwachten of de vergunning wordt verleend. Ik stuur je wel een PM.
Pand is idd van dezelfde eigenaarquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:20 schreef Basp1 het volgende:
Het kan ook zijn dat je op den duur de deksel op je neus krijgt en dat andere pand wat je nu aangeboden kreeg niet meer kan huren, of kreeg je dat andere pand door dezelfde eigenaar aangeboden?
Dat lukt dus niet als het via de pm gaatquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:08 schreef Schokbreker het volgende:
Dit wil ik even volgen, ben wel benieuwd.
Hij zit op zijn werkquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Pand is idd van dezelfde eigenaar
Hoi, wake up call: het is jullie huis niet en ik zou niet weten waarom jullie dan wél 'gratis' (quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
zien er weinig heil in een ander geheel gratis veel winst te laten maken met wat nu nog ons huisje is.
Ja, maar de huurder heeft hier de macht.. Als die wil, kan die er blijven wonen. Tenzij je bijvoorbeeld een rotstreek uithaalt en claimt het nodig te hebben voor dringend eigen gebruik...quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoi, wake up call: het is jullie huis niet en ik zou niet weten waarom jullie dan wél 'gratis' () winst zouden moeten maken. Als je mijn huurder was, kon je de boom in met je ¤ 20.000.
De verhuurder kan ook "vriendjes"in de overige appartementen zetten die veel overlast veroorzaken. Kijken of TS dan nog graag geld toe wilt krijgen om op te zouten of graag geld wil gaan betalen om daar weg te kunnen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:45 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, maar de huurder heeft hier de macht.. Als die wil, kan die er blijven wonen. Tenzij je bijvoorbeeld een rotstreek uithaalt en claimt het nodig te hebben voor dringend eigen gebruik...
Hoi, wake up call: het is niet mijn huis, maar aangezien IK degene ben die weg zal moeten om andermans droom te realiseren lijkt een deel van zijn toekomstige winst me een heel normale vraag.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoi, wake up call: het is jullie huis niet en ik zou niet weten waarom jullie dan wél 'gratis' () winst zouden moeten maken. Als je mijn huurder was, kon je de boom in met je ¤ 20.000.
Ach, dan ken je mijn 'vriendjes' nog nietquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De verhuurder kan ook "vriendjes"in de overige appartementen zetten die veel overlast veroorzaken. Kijken of TS dan nog graag geld toe wilt krijgen om op te zouten of graag geld wil gaan betalen om daar weg te kunnen.![]()
Ik ken de verhalen ja.quote:Beetje afhankelijk van hoe gek/ schappelijk de verhuurder is, in ieder geval genoeg gekke dingen meegemaakt in de tijd dat ik huurde.
Want? De hoogte van die winst wordt mede door mij bepaaldquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:27 schreef Kreator het volgende:
Verhuiskosten kun je wel over onderhandelen. Een deel vd winst opstrijken is nogal kansloos.
Ik begrijp dat je niet weg hoeft. Dit wringt ergens, alsof je misbruik van de situatie wilt maken.quote:Maar ons idee is juist een vergoeding te vangen om daar onze huidige schulden mee af te betalen en dan in een nieuw huis met een schone lei te beginnen.
welnee, de eigenaar wil ze eruit hebben, ze hebben huurbescherming dus ga je onderhandelen. Heel simpel en heel normaal (hier in A´dam tenminste wel). Eigenaar maakt veel winst en huurder blij met geld. Win-win situatie.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet weg hoeft. Dit wringt ergens, alsof je misbruik van de situatie wilt maken.
Dat geldt voor de volgende koper......quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:11 schreef Bose het volgende:
n: als ze binnen 6 maanden klaar zijn hoeven ze bij verkoop geen 6% overdrachtsbelasting te betalen. Dat kan je tegen ze gebruiken!
Dat zie je wmb dan toch verkeerd. IK moet mezelf moeite getroosten zodat een ander flink kan cashen. Het is dus een logisch gevolg dat er met geld geschoven gaat worden. Voor hem een investering, voor mij een vergoeding.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet weg hoeft. Dit wringt ergens, alsof je misbruik van de situatie wilt maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |