abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72761428
Naar aanleiding van dit artikel:

http://www.telegraaf.nl/b(...)oorden__.html?p=27,1

Het is hier qua werkdruk niet veel anders...Ook hier is het winst op winst stapelen en volgt reorganisatie na reorganisatie. Er worden steeds hogere eisen aan werknemers gesteld als het gaat om werkdruk en flexibiliteit Het houdt toch een keer op?

Geen mens die zo toch nog prettig kan werken? Er worden ook hier hordes met mensen over de kling gejaagd door door werkgevers.

Hoe lang nog?

Herkenbaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 15-09-2009 11:56:07 ]
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:59:35 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_72761734
heb ik geen last van ik werk voor de overheid
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:01:30 #3
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_72761785
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat is dan ook niet echt werk.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:04:03 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72761854
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

France Telecom heeft bijna 100.000 werknemers.

Gemiddelde suicide rate in Frankrijk is 17,6 per 100.000 inwoners per jaar. bron.

Er hebben 22 mensen zelfmoord gepleegd bij het bedrijf sinds begin 2008, dus in grofweg anderhalf jaar.

Lijkt me niet bijzonder dus.

Maar ja, iets met lies and statistics.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:07:09 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72761932
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]
... maar misschien dat het (zelfmoord) doorgaans vaker voorkomt bij ouderen/bejaarden. mensen zonder baan, sociaal zwakkeren, jongeren die zich buitengesloten voelen, etc etc.

Dit zijn allemaal mensen met een vaste baan, en waarvan we wellicht weten dat het door de druk binnen dat bedrijf komt...
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:29:56 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72762492
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:07 schreef Yi-Long het volgende:

Dit zijn allemaal mensen met een vaste baan, en waarvan we wellicht weten dat het door de druk binnen dat bedrijf komt...
Ja, of dat het een goede media-campagne is van de vakbonden in Frankrijk.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:47:57 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_72762947
Daarom moet je bij een klein bedrijf werken. Dan is het nog gemoedelijk, korte lijnen, en alles in overleg.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_72763136
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Naar aanleiding van dit artikel:

http://www.telegraaf.nl/b(...)oorden__.html?p=27,1

Het is hier qua werkdruk niet veel anders...Ook hier is het winst op winst stapelen en volgt reorganisatie na reorganisatie. Er worden steeds hogere eisen aan werknemers gesteld als het gaat om werkdruk en flexibiliteit Het houdt toch een keer op?

Geen mens die zo toch nog prettig kan werken? Er worden ook hier hordes met mensen over de kling gejaagd door door werkgevers.

Hoe lang nog?

Herkenbaar?
En de werknemers eisen gelukkig nooooit wat, niet zelf via promoties, niet via de OR hoge trendmatige verhogingen etc, en al helemaal niet via hun pensioenfondsen welke vaak groot-aandeelhouders zijn en dus ook zoveel mogelijk dividend willen hebben..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:31:36 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72765960
Nee geen last van
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72766298
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef controlaltdelete het volgende:
Verveling is nog schadelijker dan werkdruk.
pi_72772972
Werkdruk in Frankrijk?

Daar is de werkweek wettelijk max 36 uur ofzo en een enorme ontslagbescherming
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:50:02 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72774856
nah, als ik de huidige berichten in de krant lees mbt groeiende werkeloosheid dan zal het aantal zelfmoorden wel gaan dalen nav de werkdruk
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72775789
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:50 schreef klusfoobje het volgende:
nah, als ik de huidige berichten in de krant lees mbt groeiende werkeloosheid dan zal het aantal zelfmoorden wel gaan dalen nav de werkdruk
Nou, ik krijg het alleen maar drukker. Er is geen geld om extra mensen aan te nemen, wel extra hard werken om de klanten te behouden (die ons anders wegens geldgebrek en veranderende prioriteiten keihard dumpen). Niks lagere werkdruk.

Niet dat ik er nou zelfmoord om zou plegen overigens. Liever te veel werk dan te weinig werk. Dat heb ik ook wel meegemaakt en dat is pas echt slopend.
pi_72792365
Werkdruk is gezond, van hard werken wordt je gelukkig.

Fransen werken trouwens niet hard en zijn een stelletje huilies. En bij France Telecom...een bijna-min-of-meer-ex-staatsbedrijf...werkdruk? Laat me niet lachen. Wrs. medewerkers die tijdens hun middagslaapje in de papierversnipperaar terecht gekomen zijn ofzo.

Ik denk dat TS er gewoon niet mee om kan gaan en bovendien zittend plast. Schopje naar KLB?
Mu!
pi_72801662
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:53 schreef tjoptjop het volgende:
Werkdruk in Frankrijk?

Daar is de werkweek wettelijk max 36 uur ofzo en een enorme ontslagbescherming
Inderdaad, het arbeidersparadijs! 35 uur zelfs, meer feestdagen en 25 wettelijke vakantiedagen.
pi_72802459
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:00 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Inderdaad, het arbeidersparadijs! 35 uur zelfs, meer feestdagen en 25 wettelijke vakantiedagen.
Zo paradijselijk is dat op dit moment niet. Juist die ontslagbescherming zorgt voor de ellende. France Telecom is een voormalig staatsbedrijf dat wel (een deel van de) de oude arbeidsvoorwaarden moet hanteren. Één daarvan is dat ze mensen alleen kunnen ontslaan bij gebleken "foute praktijken". Vanwege de crisis willen zij echter ook mensen ontslaan, maar dat kan dus niet. Het antwoord daarop is dat ze dmv reorganisaties mensen in zeer korte periodes overplaatsen van de ene uithoek van het land naar de andere, en de werkdruk onmogelijk hoog gaan leggen in de hoop dat die "foute praktijken" vanzelf voor zullen komen.

Lekkere werkomgeving heb je dan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_72809772
Als je het altijd druk hebt dan heb je toch geen tijd om na te denken over zelfmoord. Als je hele dag niks te doen hebt lijkt me dat eerder leiden tot zelfmoordneigingen.
Facts don't care about your feelings
pi_72810031
Wat een slechte titel voor een krantenartikel. "Werkdruk leidt tot zelfmoorden" leidt toch tot direct tot gedachtes als "No shit, Sherlock?" gevolgd door neigingen desbetreffende krant ritueel te verbranden?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')