Nee joh het wordt nog erger. Je wordt straks gewoon in een potje of tussen zes planken van de werkvloer afgevoerd.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is veel erger dat maatregelen nu worden genomen onder 't mom van de kredietcrisis. Als je de media moet geloven gaan we met z'n allen tot 70 werken omdat we een paar banken opgekocht hebben.
Agnes Kant hintte daar al naar gisteren:quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee joh het wordt nog erger. Je wordt straks gewoon in een potje of tussen zes planken van de werkvloer afgevoerd.
Dat moet dan wel ergens op gebaseerd zijn. Ik ben bang dat veel van het negativisme gerechtvaardigd is. Het financiële systeem is rot, en daarmee de economie.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:05 schreef ASroma het volgende:
weet je wat het is, je verwacht verantwoording van de top. Waar is Balkenende die wat posivitisme in het spel brengt? of andere kabinetsleden? ze zijn allemaal bezig zo negatief mogelijk te zijn zodat ze hun bezuinigingen kunnen verklaren... Ze kunnen beter een gezonde portie posivitisme erbij doen.
Tja en dat soort mensen krijgt een anti-arbeidsongeschiktheids spuitje.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Agnes Kant hintte daar al naar gisteren:
"voor bouwvakkers die niet meer kunnen werken na hun 65e hebben we toch een hele goede arbeidsongeschiktheidsregeling...."
En een kaartje "vrij om de gevangenis te verlaten" van het Neurenberg Proces.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja en dat soort mensen krijgt een anti-arbeidsongeschiktheids spuitje.
Er lopen voldoende vluchtelingen rond die een vergelijkbaar kaartje hebben gekregen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En een kaartje "vrij om de gevangenis te verlaten" van het Neurenberg Proces.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:05 schreef ASroma het volgende:
weet je wat het is, je verwacht verantwoording van de top. Waar is Balkenende die wat posivitisme in het spel brengt? of andere kabinetsleden? ze zijn allemaal bezig zo negatief mogelijk te zijn zodat ze hun bezuinigingen kunnen verklaren... Ze kunnen beter een gezonde portie posivitisme erbij doen.
Is het denkbaar dat er jarenlang hoera scenario's en te positieve cijfertjes de wereld ingeschoten zijn en dat nu de wal het schip keert?quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:45 schreef ASroma het volgende:
Dagelijks op het nieuws berichten met doem scenario's en negatieve cijfertjes..... helemaal met de miljoenennota en de bezuinigingen van vandaag.
Het wordt langzamerhand een self fulfilling prophecy ondanks dat de klap tot nu toe voor de meeste gewone burgers wel meeviel......
Mensen worden onnodig op de kast gejaagd en het consumentenvertrouwen daalt tot een nulpunt, wat juist ongelovelijk gevaarlijk is voor het herstel........ en dat alleen maar zodat de media hun krantjes en kijkcijfers behalen![]()
Wie gaat ze van hogerhand terugwijzen? Al doet de politiek er natuurlijk vrolijk aan mee........
ach eerst zou de werkloosheid oplopen tot 10 procent, er zouden massaontslagen volgen....er zou nog een bank omvallen die niet gered zou kunnen worden........ tis allemaal niet gebeurd.......quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:09 schreef Q. het volgende:
Er is inderdaad niets aan de hand, gewoon blijven lenen en consumeren, dat werkt veel beter. Wat nou begrotingstekort? Gewoon blijven lenen.
Patience young Jedi....Patiencequote:Op dinsdag 15 september 2009 13:24 schreef ASroma het volgende:
[..]
ach eerst zou de werkloosheid oplopen tot 10 procent, er zouden massaontslagen volgen....er zou nog een bank omvallen die niet gered zou kunnen worden........ tis allemaal niet gebeurd.......
Dus je wilt dat ze de waarheid even voor lief nemen en de boel wat manipuleren in de media om zo zekerheid onder de mensen te brengen ? Kom op, denk is helder na. Men heeft recht op de waarheid en die is nu eenmaal somber.quote:Waar is Balkenende die wat posivitisme in het spel brengt? of andere kabinetsleden?
de oorzaak niet het gevolg, de gevolgen "vallen" mee voor de gewone burger. Probleem is dat de politiek bezig is met eigen hachie te redden, jah ik had het toch gezegd?? die drama-politiek maakt het echt erger, daar ben ik van overtuigd. Media speelt lekker meequote:Op dinsdag 15 september 2009 15:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Self fullfilling prophecy? Daar heeft de kredietcrisis niks mee te maken. Die was al aan de gang toen de meesten nog hosanna riepen.
Ik denk juist niet dat ze de hand op de knip houden als daar geen reden toe is (lees: negatieve berichtgeving). Men leest in de krant over ontslagen, men ziet op tv programma over kredietcrisis, toch trekken mensen hun schouders op en vragen zij zich af waarom zij er in hun eigen omgeving niks van merken. Het effect van negatieve berichtgeving op de bestedingen is denk ik erg klein zolang de portemonnee maar gevuld blijft. Anders wordt het natuurlijk als bij je eigen werkgever er ontslagen op komst zijn of dat loonoffers gevraagd worden, maar goed dan is er natuurlijk ook alle reden om minder geld uit te geven.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:20 schreef ASroma het volgende:
Want jah er komen massa-ontslagen aan, dus mensen houden de hand echt wel op de knip hoor echt zo van dadelijk ben ik aan de beurt?? ik kan beter rustig aan doen met mijn bestedingen..... En zo kom je dus in die cyclus terecht...
In Nederland nog niet, we hebben heel duur uitstel gekocht. Wacht maar, over een jaar is de werkloosheid minimaal 10%.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:24 schreef ASroma het volgende:
[..]
ach eerst zou de werkloosheid oplopen tot 10 procent, er zouden massaontslagen volgen....er zou nog een bank omvallen die niet gered zou kunnen worden........ tis allemaal niet gebeurd.......
Maar we komen er wel flink armer uit dan we er in zijn gegaan. Alleen wil niemand daar aan toegeven.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:32 schreef isogram het volgende:
Ik wil niet net doen alsof er niks aan de hand is, maar ik ontkom ook niet aan de indruk dat we elkaar een trauma aanpraten. Sommigen doen net alsof volgende week de hongerwinter uitbreekt en de bloembollen op tafel komen. We moeten niet gaan overdrijven. We zijn een bijzonder welvarend, rijk land en we doorstaan deze crisis echt wel.
Ik denk dat je ook een beetje door de politieke propaganda heen moet prikken hoor. Nu schuiven ze je Scenario Z voor als waarheid, het doemscenario. Maar straks is het Scenario F, en dan roepen ze "kijk eens hoe goed we het gedaan hebben" net voor de verkiezingen. En dat soort spelletjes zijn rete gevaarlijk in tijden van crisis, want die is er wel degelijk maar versterkt door verkeerde sentimenten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:21 schreef Q. het volgende:
[..]
In Nederland nog niet, we hebben heel duur uitstel gekocht. Wacht maar, over een jaar is de werkloosheid minimaal 10%.
Ik kan me eigenlijk geen kabinet herinneren wat het beter heeft gedaan dan ze beloofd hebben. Ze zijn altijd TE optimistisch.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:42 schreef ASroma het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook een beetje door de politieke propaganda heen moet prikken hoor. Nu schuiven ze je Scenario Z voor als waarheid, het doemscenario. Maar straks is het Scenario F, en dan roepen ze "kijk eens hoe goed we het gedaan hebben" net voor de verkiezingen. En dat soort spelletjes zijn rete gevaarlijk in tijden van crisis, want die is er wel degelijk maar versterkt door verkeerde sentimenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |