Is dat alleen voor fiscaal partner of ook voor toeslagpartner dan?quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:57 schreef Lienekien het volgende:
Het partnerbegrip wordt gewijzigd en houdt dan o.a. in dat je voor fiscaal partnerschap ten minste een notarieel bekrachtigd samenlevingscontract moet hebben.
Ja preciesquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:57 schreef Lienekien het volgende:
Het partnerbegrip wordt gewijzigd en houdt dan o.a. in dat je voor fiscaal partnerschap ten minste een notarieel bekrachtigd samenlevingscontract moet hebben.
Mooi, dat is aanwezig hierquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:57 schreef Lienekien het volgende:
Niet dat het fiscaal gezien uitmaakt als je qua inkomen toch niet zoveel te schuiven hebt.....quote:
Dat was het volgende punt waar ik aan dacht inderdaad. Maar er valt hier toch nog het een en ander te schuiven, dus op zich is het wel fijn.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Niet dat het fiscaal gezien uitmaakt als je qua inkomen toch niet zoveel te schuiven hebt.....
Toeslagpartner is echt iets anders.quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat alleen voor fiscaal partner of ook voor toeslagpartner dan?
Dat begrijp ik, maar kan me indenken dat ze daarvoor dezelfde criteria zouden gaan hanterenquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toeslagpartner is echt iets anders.
Dat lijkt me heel sterk omdat je ook toeslagpartner kunt zijn van een broer of zus...quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar kan me indenken dat ze daarvoor dezelfde criteria zouden gaan hanteren
Alle voordeeltjes worden in dit land vroeg of laat beperkt of afgepakt, that's life.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:24 schreef WVL_KsZeN het volgende:
Hè wat? Heb ik dit even gemist? En wat is dat vanaf juli 2010 dan? Belastingen zijn per jaar en niet per half jaar.. We zitten juist in de positie dat we wél fiscaal partner zijn, maar geen samenlevingscontract willen.. Hebben we eindelijk ook ergens een voordeeltje, wordt dat ook weer afgepakt... Ach, die paar tientjes boeit nou ook weer niet, maar toch.
Leuk voor alle singlesquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:39 schreef MaxiTaxi het volgende:
Ik zat gister bij de notaris, deze vertelde mij dat je vanaf 1 juli 2010 alleen hypotheekrente kan aftrekken als je getrouwd bent of als je geregistreerd partnerschap hebt.
Als je nou even het hele topic leestquote:
Ook dat natuurlijk, maar dat krijg je met een christelijk kabinet.quote:
Heb ik gedaan. Maar niemand die hierop reageerdequote:Op dinsdag 15 september 2009 09:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je nou even het hele topic leest
quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:58 schreef Mark het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Maar niemand die hierop reageerde
quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:09 schreef Five_Horizons het volgende:
TT-edit
Je hoeft immers geen fiscaal partner te zijn om de hypotheekrente af te kunnen trekken. De oude TT wekte verwarring
Eh... nee..... Dat staat toch nergens? Dat vraagt TS zich af....quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:04 schreef Mark het volgende:
Ja, maar jullie gaan door op fiscaal partner e.d.. Ik ga in op het feit dat je blijkbaar uberhaupt een partner moet hebben om je hypotheekaftrek te krijgen.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:39 schreef MaxiTaxi het volgende:
Ik zat gister bij de notaris, deze vertelde mij dat je vanaf 1 juli 2010 alleen hypotheekrente kan aftrekken als je getrouwd bent of als je geregistreerd partnerschap hebt.
En dat klopt dus niet......quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:05 schreef Mark het volgende:
Dat heeft de notaris hem verteld, zo staat het er.
"Je" is in de OP "je als stel". Zo.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:04 schreef Mark het volgende:
Ja, maar jullie gaan door op fiscaal partner e.d.. Ik ga in op het feit dat je blijkbaar uberhaupt een partner moet hebben om je hypotheekaftrek te krijgen.
Zou het?quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dat klopt dus niet......
Jij leest het topic niet?quote:
Ik volgde gewoon de tekst, maar blijkbaar was karr-1 de enige die mijn gedachte volgde.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:08 schreef Lienekien het volgende:
Mark is aan het klieren!
Jouw interpretatie... die dus in de loop van het topic al netjes weerlegd is door FH, zie ook de quotes die hij post.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:09 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik volgde gewoon de tekst, maar blijkbaar was karr-1 de enige die mijn gedachte volgde.
Verder on topic!
Nee, dat klopt niet. Echt niet.quote:
Ohja, das waar ook.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel sterk omdat je ook toeslagpartner kunt zijn van een broer of zus...
Huis gekocht: Check. Samenlevingscontract: Binnenkort, in ieder geval voor het eind van het jaar.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:13 schreef karr-1 het volgende:
Samenlevingscontract, check ! Nu alleen nog een huis kopen.......
Je moet toch de overdracht van het huis regelen bij een notaris, doe dit er dan meteen bij, en onderhandel er een leuke all-in prijs voor. En ze kunnen ook nog wat kosten van het samenlevingscontract wegschrijven op de overdrachtskosten, kan je weer wat meer aftrekken.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:11 schreef Tja... het volgende:
[..]
Huis gekocht: Check. Samenlevingscontract: Binnenkort, in ieder geval voor het eind van het jaar.
Die notaris was zo vervelend (maar was de enige die op hele korte tijd kon leveren) dat ik h'm dat extra geld niet gunde.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je moet toch de overdracht van het huis regelen bij een notaris, doe dit er dan meteen bij, en onderhandel er een leuke all-in prijs voor. En ze kunnen ook nog wat kosten van het samenlevingscontract wegschrijven op de overdrachtskosten, kan je weer wat meer aftrekken.Een samenlevingscontract voor 50 euro trapt de belastingdienst dan weer niet in, dus maak het niet te gek, maar dat zal de notaris je ook wel uitleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |