Mijn nieuwe huisgenoot is morgen (technisch gezien vandaag) jarig. Het leek me leuk om haar te verrassen door
slingers een slinger op te hangen en een paar ballonnen op te hangen hier en daar.
De slinger was geen probleem en kon ik geruisloos ophangen toen zij al op bed lag. De ballonnen daarentegen zijn een heel ander verhaal. Ten eerste maken die krengen al een takkeherrie als je ze opblaast terwijl je hand aan de achterkant de ballon tegenhoudt, en ten tweede kunnen ze ook plotsklaps
(hihi, ik zei klaps, en dat is grappig omdat ballon
) klappen.
Met alle voorzichtigheid van de wereld blies ik lucht in dit rubberen speelgoed. Dit ging allemaal redelijk zonder geluid, daargelaten de hand-over-ballon geluiden, en na een tijdje had ik een dozijn met lucht gevulde ballonnen.
Met enig vertrouwen begon ik de gekleurde rubbertjes (

) verspreid door de woonkamer op te hangen. Twee vastgemaakt aan de TV, een paar aan de slinger, eentje aan de lamp, twee op de deur, etc.
Maar daar ging het fout! Het begon met de blauwe ballon. Ik had een stukje plakband geplakt om de ballon vast te plakken aan een deur. Echter, ik plakte het plakbandje niet goed op de ballon. Ik probeerde nog voorzichtig het plakbandje van het dunne rubberen gedeelte af te halen, maar voordat ik er erg in had was het KABOEM. Een oorverdovende knal vlak bij m'n oor. M'n oor suiste voor een paar tellen en toen ik weer normaal kon horen besefte ik mij: hier is ze wakker van geworden

, iedereen herkent het geluid van een knappende ballon.
"Maar misschien ook niet!" dacht ik hoopvol. Maar die hoop vervloog snel toen even later tijdens het opblazen van de volgende ballon (dit keer een oranje), deze in mijn gezicht ontplofte
Klacht: knappende ballonnen die de verrassing verpesten
PS halverwege in het schrijven van dit verhaal en een half uur na het decoreren van de woonkamer knapte er nog een ballon
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.