abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72748420
Het gezegde gaat 'links vullen, rechts zakken vullen' waarbij dan vaak de namen van Bram Peper, Eveliene Herfkens en nog een aantal coryfeën bij worden genoemd. Hier op Fok heeft men er een handje van te doen alsof rechtse bestuurders en rechtse bolwerken niet gigantisch declareren. Nou, niet dus.
quote:
Ter Horst wil declaraties op internet zetten
14-09-09

Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken stelt voor om alle declaraties van bestuurders op internet te zetten. Ze hoopt hiermee een einde te maken aan de steeds terugkerende discussie over onkostenvergoedingen en declaraties.

Die discussies zijn volgens de minister schadelijk voor het vertrouwen van de burger in de overheid.

Ter Horst zegt dat in een reactie op een onderzoek van RTL-nieuws. Dat heeft alle declaraties van de twaalf Commissarissen van de Koningin en alle gedeputeerden onderzocht.

Lunch
Volgens RTL zijn honderden bonnetjes voor onder meer zakenlunches en andere etentjes onterecht ingediend, omdat bestuurders daarvoor een vaste onkostenvergoeding krijgen.

Verder valt op dat er grote verschillen zijn in het declareergedrag van gedeputeerden en ook grote verschillen tussen de provincies. Bij de provincies Utrecht, Limburg en Noord-Holland werd het meeste gedeclareerd.

Britse Lagerhuis
Drie maanden geleden zette het Britse Lagerhuis de declaratieformulieren van Britse parlementariërs al op internet.

De bonnetjesaffaire leidde daar tot het aftreden van verschillende parlementariërs en ministers.
Utrecht, Limburg en Noord-Holland zijn stuk voor stuk provincies met een rechtse meerderheid. Neen, niet rode bolwerken zoals Drenthe en Groningen hebben er op los gegraaid, het zijn deze provincies geweest. Eat that

http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_Statenverkiezingen_2007
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72748805
en hoeveel gemiddeld per pennenlikker?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_72749505
Wij maar betalen
pi_72749637
Het volledige lijstje van laag naar hoog:

Zuid-Holland ¤ 5.941,42 (gespecificeerd)
Drenthe ¤ 56.823,00 (gespecificeerd)
Groningen ¤ 59.278,95 (gespecificeerd)
Zeeland ¤ 59.376,82 (gespecificeerd)
Flevoland ¤ 62.426,00 (gespecificeerd)
Overijssel ¤ 85.976,00 (gespecificeerd)
Noord-Brabant ¤ 88.502,39 (heeft RTL niet gespecificeerd, 'toevallig' net als RTL een erg CDA-gezinde provincie)
Gelderland ¤ 89.303,58 (gespecificeerd)
Noord-Holland ¤ 122.100,23 (gespecificeerd)
Limburg ¤ 130.330,02 (gespecificeerd)
Friesland ¤ 147.884,35 (gespecificeerd)
Utrecht ¤ 147.902,52 (gespecificeerd)

Enfin, ik vertrouw die RTL niet zo. Dé CDA-provincie bij uitstek heeft geen details beschikbaar op de RTL-site en ook bij de andere provincies zijn grote bedragen niet specifiek toegewezen aan bestuurders.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72749679
NB: je ziet dat alle partijen hebben lopen graaien, schande
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72749740
NH is in ieder geval al zeer links.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72749850
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
'links vullen, rechts zakken vullen'
*google mode*

Bedoelde u: links lullen, rechts zakken vullen?

*/google mode*
pi_72749929
Noord-Holland:

Partij - Porcenten - Zetels

VVD 22,8 13
PvdA 19,3 11
CDA 17,7 10
SP 15,7 9
GroenLinks 9,6 5
D66 3,8 2
PvdD 3,7 2
ChristenUnie-SGP 3,4 2
Ouderenpartij NH/VSP 3,2 1
NH Anders/Groenen 0,8 0

Inderdaad 'zeer links'
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72752820
Rechts, is in Nederland links met een ander jasje. Zelfs de VVD hoor je nooit meer over vrije markten, een kleine overheid en sociale verantwoordelijkheid.
pi_72756543
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:12 schreef Klopkoek het volgende:
Noord-Holland:

Partij - Porcenten - Zetels

VVD 22,8 13
PvdA 19,3 11
CDA 17,7 10
SP 15,7 9
GroenLinks 9,6 5
D66 3,8 2
PvdD 3,7 2
ChristenUnie-SGP 3,4 2
Ouderenpartij NH/VSP 3,2 1
NH Anders/Groenen 0,8 0

Inderdaad 'zeer links'
Nog altijd wel een linkse meerderheid.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_72756570
Ik word sowieso al doodmoe van mensen die in zwart/wit stereotyperingen denken, maar de volgende stap is dat we dit nu ook al gaan toepassen op provincies?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_72756585
Joh, klopkoek is gewoon een kut troll, lekker lachen om z'n hilarische topics en op alle mogelijke manieren "rechts" er bij de haren bij te slepen en verder niet serieus nemen
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_72756826
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rechts, is in Nederland links met een ander jasje. Zelfs de VVD hoor je nooit meer over vrije markten, een kleine overheid en sociale verantwoordelijkheid.
Diep droevig, deze reactie van jou.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72756840
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:27 schreef Harlon het volgende:
Joh, klopkoek is gewoon een kut troll, lekker lachen om z'n hilarische topics en op alle mogelijke manieren "rechts" er bij de haren bij te slepen en verder niet serieus nemen
Ah, nu ik erop wijs dat rechtse mensen net zo goed frauderen ben ik opeens een kut-troll?

En wat nou als ik dat belachelijke spelletje speel van 'links lullen, rechts zakken vullen'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72757881
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ah, nu ik erop wijs dat rechtse mensen net zo goed frauderen ben ik opeens een kut-troll?

En wat nou als ik dat belachelijke spelletje speel van 'links lullen, rechts zakken vullen'.
The only winning move is not to play
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_72757903
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoor de VVD alleen máár over vrije markten. Liberalisering is de oplossing van de VVD voor alles. Te dure zorg? Liberaliseren! Resultaat: nog duurdere zorg? Dan is 'ie dus nog niet liberaal genoeg: verder liberaliseren!

De VVD wil marktwerking in alles wat los en vast zit. Gister in P&W gaf Rutte zelfs te kennen voor een vrije reďntegratiemarkt te zijn, terwijl hij net had toegegeven dat die niet werkt.
pi_72758091
Precies. Nederland is al heel erg 'liberaal' geworden. Er is bijv. geen overheidsdienst meer die alles in zijn eentje kan, mag en wil doen. Met dank aan het liberale denken, wat niet persé altijd even slecht is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72764865
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik hoor de VVD alleen máár over vrije markten. Liberalisering is de oplossing van de VVD voor alles. Te dure zorg? Liberaliseren! Resultaat: nog duurdere zorg? Dan is 'ie dus nog niet liberaal genoeg: verder liberaliseren!

De VVD wil marktwerking in alles wat los en vast zit. Gister in P&W gaf Rutte zelfs te kennen voor een vrije reďntegratiemarkt te zijn, terwijl hij net had toegegeven dat die niet werkt.
Hoe kan het dan dat ik niet razend enthousiast ben over de VVD? Daar waar ze beginnen over marktwerking eindigen ze meestal met een soort halve planeconomie. En dat is ook waarom het in de zorg zo duur wordt/het aanbod van artsen tekort schiet. Waarom hoor je de VVD nooit over de numerus fixus voor een geneeskundeopleiding bijvoorbeeld?
pi_72766106
Het zou zinvoller zijn om deze bedragen te delen door het aantal inwoners van de provincie; dan krijg je een beter idee van de verhoudingen.
pi_72770083
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat ik niet razend enthousiast ben over de VVD? Daar waar ze beginnen over marktwerking eindigen ze meestal met een soort halve planeconomie. En dat is ook waarom het in de zorg zo duur wordt/het aanbod van artsen tekort schiet. Waarom hoor je de VVD nooit over de numerus fixus voor een geneeskundeopleiding bijvoorbeeld?
Mooie woorden!
pi_72770351
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Naar de motieven van de VVD en naar jouw redenen om niet enthousiast over haar te zijn kan ik alleen maar raden.
pi_72770362
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:49 schreef Klopkoek het volgende:
Precies. Nederland is al heel erg 'liberaal' geworden. Er is bijv. geen overheidsdienst meer die alles in zijn eentje kan, mag en wil doen. Met dank aan het liberale denken, wat niet persé altijd even slecht is.
Liberaal? Er gaat geen dag voorbij zonder dat de overheid ingrijpt in jouw persoonlijke levenssfeer.
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:23:36 #23
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72773990
Scorebordjournalistiek weer van Klopkoek.
pi_72774808
Ah, nu is het opeens scorebordjournalistiek...
Deuger, Woke & Gutmensch
  Donald Duck held dinsdag 15 september 2009 @ 18:51:12 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72774897
Goh, dit is een erg zielig staaltje van zoeken naar een stok om rechts mee te slaan
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')