Lees je eers eens in gastquote:Op maandag 14 september 2009 21:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gelul, je kan gewoon een lening aanvragen en je hebt zeker recht op OV.
quote:Q: Heb ik gedurende de premaster recht op studiefinanciering?
A: Of je recht hebt op studiefinanciering, hangt af van hoeveel jaar je al studiefinanciering hebt ontvangen tijdens je HBO opleiding én van je keuze voor de master. In de meeste gevallen heb je tijdens je HBO opleiding al vier jaar studiefinanciering ontvangen. Dan geldt het volgende:
• Voor het premasterjaar en de 1-jarige master heb je geen recht op studiefinanciering.
http://www.spitsnet.nl/ni(...)dure_pre-master.htmlquote:Op maandag 14 september 2009 21:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je hebt geen recht op een gift, dat bedoelen ze in deze met stufi.
quote:Doordat nu tot wel ¤6000 wordt gevraagd voor bepaalde schakelprogramma's, worden ambitieuze studenten zwaar gehinderd, stellen het ISO en de LSVb. Studenten die schakelen hebben namelijk ook al geen recht op studiefinanciering of een ov-jaarkaart.
quote:Als je je prestatiebeurs hebt verbruikt, kun je nog maximaal drie jaar lenen.
Bronquote:Als je niet wilt lenen, kun je in Mijn IB-Groep een lening van ¤ 0,- aanvragen. Je krijgt dan geen lening uitbetaald, maar je kunt wel je OV-studentenkaart blijven gebruiken.
Wie geloof je nou eerder, een journalist van de Spits of de organisatie die 't regeltquote:Op maandag 14 september 2009 21:11 schreef Trusten het volgende:
[..]
http://www.spitsnet.nl/ni(...)dure_pre-master.html
[..]
Ook als je ingeschreven wordt als bachelor student?quote:Op maandag 14 september 2009 21:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wie geloof je nou eerder, een journalist van de Spits of de organisatie die 't regelt? Ook in de krant hebben ze 't over een gift. En over de OV is 't gewoon onjuist.
En ja, ik heb 't zelf gedaan.
In principe is het traject dat ik wil doen 1 jaar pre-master + 1 jaar master dus dat zou moeten kunnen dan...blijft alsnog beetje jammer dat je bij zo'n traject niet een jaartje extra stufie kan krijgen en bij een 2-jarige master wel. Maar goed, ben al blij dat ik wel m'n ov kan houden dan...alhoewel ik nog niet helemaal overtuigd benquote:Op maandag 14 september 2009 21:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jep, dat word je idd als je in een schakelprogramma zit. Aan de OV zit ook een max (geloof 3 jaar), als je die vergeet in te leveren zijn de boetes enorm.
Ik bel de IBG echt niet meer....ze lullen vaak maar wat of je moet net de goeie aan de telefoon hebben. Ze zijn nu nog aan het terugbetalen van de vorige keer dat ze me fout hebben voorgelichtquote:
je krijgt dan alleen voor die master een lening..want je vierjarige stufi is al op voor je hbo bachelor.quote:Op maandag 14 september 2009 22:56 schreef onearmedman het volgende:
Als je na je hbo-bachelor of je wo-bachelor overstapt naar een tweejarige master, krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Je moet dan wel staan ingeschreven voor een tweejarige master.
dit is voor de master....niet voor het schakelprogramma....quote:Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef onearmedman het volgende:
Dit lees ik weer ergens anders :S :
HBO-afgestudeerden, die een MSc-opleiding gaan volgen, hebben op basis van de wet op de studiefinanciering recht op een extra jaar prestatiebeurs, mits binnen 10 jaar na de start van de hbo-opleiding (met studiefinanciering van de IB-Groep) het betreffende universitaire (Masters) diploma is behaald. Zij krijgen dit extra jaar via Groningen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het hbo-diploma met gebruik van vier jaar IBG studiefinanciering hebt behaald. Na het extra jaar prestatiebeurs heb je nog recht op drie jaar lening en OV kaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |