Bron: www.ABCnews.comquote:A U.S. commando attack in Somalia has killed an al Qaeda operative who is on the FBI's list of most wanted terrorists, sources tell ABC News.
Somali residents said a helicopter raid on Monday by suspected foreign commandos looked to have killed one of the region's most wanted militants.
(nctc.gov)The dead terrorist, Saleh Ali Nabhan, is believed to have taken part in the 1998 attacks on U.S. embassies in Kenya and Tanzania. He is also believed to have orchestrated the 2002 bombing of a resort hotel in Mombasa, Kenya, and a failed missile attack on an Israeli airliner leaving Mombasa airport.
Several sources tell ABC News at least one U.S. helicopter fired on a convoy carrying suspected al Qaeda targets in southern Somalia. An American official says a U.S. Navy ship was also nearby to monitor the situation and provide assistance if needed.
Ali Nabhan's death has not yet been officially confirmed, but sources tell ABC News that his body is now in U.S. custody.
Ali Nabhan, a 28-year-old Kenyan, is on the FBI's most wanted list for terrorist activities such as the resort and missile attacks as well as participation in the 1998 attack on the U.S. embassies in Kenya and Tanzania.
quote:Buitenlandse troepen vallen Somalisch stadje aan
14-09-2009 15:46
MOGADISHU (AP) – Buitenlandse troepen in helikopters hebben in Somalië een aanval uitgevoerd op een kuststadje dat in handen van opstandelingen van de militie Al–Shabab is. Bij de aanval kwamen zeker twee mensen om het leven. Dat hebben getuigen maandag gezegd.
De helikopters vuurden vanuit de lucht en raakten een auto in de buurt van Barawe. Twee inzittenden kwamen om het leven, twee anderen raakten gewond. De gewonden werden door de buitenlandse troepen als gevangenen meegenomen. Volgens een getuige stegen de helikopters op van een nabijgelegen oorlogsschip.
Wie de aanval precies uitvoerden is onduidelijk. De Somalische regering heeft maar beperkte middelen en beschikt niet over helikopters of ander modern wapentuig.
De militie Al–Shabab onderhoudt volgens de Verenigde Staten banden met Al–Qaida.
nee maar wel veel begraven schatten van al die piraten!quote:
Ik neem aan dat al die miljoenen die als losgeld betaald zijn niet op de bank staan.quote:Op maandag 14 september 2009 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nee maar wel veel begraven schatten van al piraten!
quote:Op maandag 14 september 2009 21:08 schreef vijfhonderd het volgende:
RIP
Waren die US Special forces maar omgekomen, samen met de Al-Qaida leider.
Twee van het ergste soort mensen weg.
En dan? Met stenen richting Amerika gooien?quote:Op maandag 14 september 2009 21:11 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat somalië de oorlog verklaart...
Somalië die de oorlog verklaart aan wie?quote:Op maandag 14 september 2009 21:11 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat somalië de oorlog verklaart...
respect voor obama trouwens.
aan amerika! lol. of begrijp je mijn hoop niet? laten ze de christenen dit keer met rust?quote:Op maandag 14 september 2009 21:14 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Somalië die de oorlog verklaart aan wie?
Het is daar altijd al oorlog dus nog een oorlog verklaren lijkt met niet echt logisch.
BTW de president die op dit moment alleen nog het stukje land waar hij zelf woont in bezit heeft zal deze acties van de US echt niet tegenspreken.
Moest ik meteen aan denkenquote:Op maandag 14 september 2009 21:32 schreef waht het volgende:
Wie linkt even naar dat filmpje van south park met die piraten & special forces.
quote:Op maandag 14 september 2009 21:32 schreef waht het volgende:
Wie linkt even naar dat filmpje van south park met die piraten & special forces.
quote:Op maandag 14 september 2009 21:08 schreef vijfhonderd het volgende:
RIP
Waren die US Special forces maar omgekomen, samen met de Al-Qaida leider.
Twee van het ergste soort mensen weg.
nee die zouden zich gelijk hebben overgegeven aan de terroristenquote:Op maandag 14 september 2009 21:57 schreef Monidique het volgende:
Waren eerst berichten dat het Fransen waren.
So true.quote:Op maandag 14 september 2009 21:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nee die zouden zich gelijk hebben overgegeven aan de terroristen
In een alternatief universum, ja.quote:Op maandag 14 september 2009 21:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In een alternatief universum is dit een alternatief universum en in dit universum zouden ze zich meteen overgegeven hebben. Maar ik vraag me alleen af hoe, want de Fransen leren in het leger toch alleen hoe ze 'ik geef me over' in het Duits moeten zeggen?quote:Op maandag 14 september 2009 22:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
In een alternatief universum, ja.
Aanvallen op landen waar je geen oorlog mee hebt door commando eenheden om individuele burgers van een land om te brengen. Hoe heet dat ook alweer; ah ik heb het terrorisme. Dus de USA is een voorstander van terrorisme. Dat zal veel arme boeren in Guantanomo bay verrassen; die hadden slechts ruzie met de buren en werden voor 100 dollar aangegeven door de lokale NSB'ers.quote:Op maandag 14 september 2009 21:05 schreef GasTurbine het volgende:
Netjes. Hulde voor de USA.
Zo is het. Nu is 1 vermeende terrorist dood, zijn 8 zonen worden nu zeker terrorist.quote:Op maandag 14 september 2009 20:58 schreef FL_Freak het volgende:
Wanneer er een top leider doodgaat dan komt er gewoon weer een nieuwe. Die 'oorlog' zal noot eindigen
quote:
Wel, dat lijkt mij niet helemaal stroken met de werkelijkheid. Ik snap best dat het lekker bekt, en het een goed verhaal is, maar met realiteit heeft het weinig te maken.quote:Op maandag 14 september 2009 22:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In een alternatief universum is dit een alternatief universum en in dit universum zouden ze zich meteen overgegeven hebben. Maar ik vraag me alleen af hoe, want de Fransen leren in het leger toch alleen hoe ze 'ik geef me over' in het Duits moeten zeggen?
Mij meteen voor een tristeling uitmaken,,,quote:Op maandag 14 september 2009 22:25 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]![]()
Beide partijen leggen mensen zonder blikken of blozen om. De een omdat hen dat wordt bevolen van hogeraf, de ander voor wraak of fundamentalisme. Aardig gewetenloos.
Ze zijn van hetzelfde niveau, ze zijn niet meer waard dan de dood zelf.![]()
Welke partij een ''juister'' moraal heeft is maar door wiens ogen je het bekijkt niet?
Denk eens na voor je eenplaatst. Triesteling.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ach, wie geeft er om de realiteit.quote:Op maandag 14 september 2009 22:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, dat lijkt mij niet helemaal stroken met de werkelijkheid. Ik snap best dat het lekker bekt, en het een goed verhaal is, maar met realiteit heeft het weinig te maken.
Meteen even kijken wat die mensen er van weten:quote:Op maandag 14 september 2009 23:15 schreef TheGaffer het volgende:
Op mp.net las ik dat het Fransen waren. Wat ook zou kunnen aangezien zij net als de VS een grote basis nabij Somalie in Djibouti hebben.
Ik denk dat jij de fransen onderschat, wanneer het er om gaat knallen de fransen zonder pardon wat terroristen en piraten neer.quote:Op maandag 14 september 2009 21:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Jawel.quote:Op maandag 14 september 2009 22:04 schreef SoldMayor het volgende:
Eigenlijk hebben zo ook helemaal geen kans tegen de US of andere landen dit soort dingen inzetten.![]()
De Fransen worden vaker onderschat.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de fransen onderschat, wanneer het er om gaat knallen de fransen zonder pardon wat terroristen en piraten neer.
Hetzelfde trucje hebben ze namelijk 2 jaar geleden ook al geflikt.
Overigens is dit de eerste keer niet, een jaar eerder vielen ze met een spectre binnen, daar zijn zelfs beelden van
Sinds de mensheid bestaat worden vrijheidsstrijders als terroristen bestempeld.quote:Op maandag 14 september 2009 22:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Mij meteen voor een tristeling uitmaken,,,
Mischien moet je eerst bij eigen gaan kijken..
Hopen dat commando's gedood worden..
Ja waardige mensen die vrouwen besnijden, verbieden onderwijs te volgen, verkrachten, zwangere vrouwen verminken, kinderen ronselen.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:05 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Sinds de mensheid bestaat worden vrijheidsstrijders als terroristen bestempeld.
Kom nou niet met die hollywood-retoriek dat commando's waardige mensen zijn. Want dat zijn ze niet. ''Terroristen'' zijn vaak waardiger mensen dan commando's.
Ja, want terroristen doden geen onschuldige burgers en commando's wel? Ga lekker fietsen.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:05 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
''Terroristen'' zijn vaak waardiger mensen dan commando's.
Wat is schuldig, en wat is onschuldig? Volgende vraag.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:27 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Ja, want terroristen doden geen onschuldige burgers en commando's wel? Ga lekker fietsen.
Zeg, deze post is veels te confronterend voor mij op de zaterdagmorgen!quote:Op maandag 14 september 2009 22:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Aanvallen op landen waar je geen oorlog mee hebt door commando eenheden om individuele burgers van een land om te brengen. Hoe heet dat ook alweer; ah ik heb het terrorisme. Dus de USA is een voorstander van terrorisme. Dat zal veel arme boeren in Guantanomo bay verrassen; die hadden slechts ruzie met de buren en werden voor 100 dollar aangegeven door de lokale NSB'ers.
Het is jammer voor hen dat er op Fok zoveel sympathie is voor deze burenverraders, terwijl er gejuicht wordt als de VS een terroristiische aanslag pleegt. Dubbele moraal?
Dat was helemaal niet in Somalië, dude. Het klinkt meer als Rwanda of Sierra Leone...quote:Op woensdag 16 september 2009 14:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja waardige mensen die vrouwen besnijden, verbieden onderwijs te volgen, verkrachten, zwangere vrouwen verminken, kinderen ronselen.
Ik ken nog een leuk spelletje wat ze in Somalië spelen...Men neme een a4'tje. Dat scheur je in een hoop stukken Op ieder stukje schrijf je een lichaamsdeel Je verzamelt een hoop dorpelingen om je heen Je laat iedereen een lootje trekken. Het lichaamsdeel wat op het lootje staat hak je af.
Vervolgens pik je de zwangere vrouwen eruit. Dan laat je je mannen geld inzetten op het geslacht van de baby. Diegene die het meeste geld inzet heeft de eer om het geslacht van de ongeboren baby te bepalen.
idd, in Somalië hebben ze helemaal geen A4'tjes.quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:20 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Dat was helemaal niet in Somalië, dude. Het klinkt meer als Rwanda of Sierra Leone...
Laat maar. Als je wat ouder bent kun je misschien nog wel eens om jezelf lachen. Fijne discussie toegewenst in De Bali vanavond.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:54 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Wat is schuldig, en wat is onschuldig? Volgende vraag.
Denk eens na buiten de Hollywood en Westerse media-context. Lees eens boeken over terrorisme. Maar nee. Dat heb je nooit gedaan.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:14 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Laat maar. Als je wat ouder bent kun je misschien nog wel eens om jezelf lachen. Fijne discussie toegewenst in De Bali vanavond.
jouw aannames blijven huilerige aannames. en jouw opmerkingen hangen van een soort youtube-achtige-filmpjes-psychologie aan elkaar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:18 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Denk eens na buiten de Hollywood en Westerse media-context. Lees eens boeken over terrorisme. Maar nee. Dat heb je nooit gedaan.
Jammer.
Somalië is een verzameling oorlogvoerende krijgsheren en facties en een schuilplaats voor terroristen, piraten, moordenaars en verkrachters. Aangezien de zogenaamde somalische regering zijn achtertuin niet op orde kan houden moet het westen dit doen. De amerikaanse of franse commando's doen het werk wat de somalische regering zelf zou moeten doen.quote:Op maandag 14 september 2009 22:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Aanvallen op landen waar je geen oorlog mee hebt door commando eenheden om individuele burgers van een land om te brengen. Hoe heet dat ook alweer; ah ik heb het terrorisme. Dus de USA is een voorstander van terrorisme. Dat zal veel arme boeren in Guantanomo bay verrassen; die hadden slechts ruzie met de buren en werden voor 100 dollar aangegeven door de lokale NSB'ers.
Het is jammer voor hen dat er op Fok zoveel sympathie is voor deze burenverraders, terwijl er gejuicht wordt als de VS een terroristiische aanslag pleegt. Dubbele moraal?
quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:15 schreef Halve_Maen het volgende:
Zucht.. Ik zie echt niet hoe somalie ooit een normaal functionerend land wordt(zonder hevige investeringen van het Westen).
investering kan je ook op kennisgebied bieden. we hebben genoeg nederlanders die beter weten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:15 schreef Halve_Maen het volgende:
Zucht.. Ik zie echt niet hoe somalie ooit een normaal functionerend land wordt(zonder hevige investeringen van het Westen).
En die weer een levensgevaarlijk gebied insturen waar ze met gevaar voor kidnapping op een gruwelijk langzaam tempo kunnen werken.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
investering kan je ook op kennisgebied bieden. we hebben genoeg nederlanders die beter weten.
je hoeft mensen tegenwoordig niet te sturen om aan te sturen. wat zij er mee doen mogen zij weten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:32 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
En die weer een levensgevaarlijk gebied insturen waar ze met gevaar voor kidnapping op een gruwelijk langzaam tempo kunnen werken.
Hoop doet leven...
Dus omdat het in Sierra Leone gebeurde betekent dat het niet in Somalië gebeurde..?quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:20 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Dat was helemaal niet in Somalië, dude. Het klinkt meer als Rwanda of Sierra Leone...
Dat heeft niks met hedendaags terrorisme te maken.quote:Op zondag 20 september 2009 17:09 schreef fathank het volgende:
Ik weet nog wel een leuke: Vrouwen met baby's de borsten afsnijden zodat ze hun kinderen niet meer kunnen voeden.
Maakt niks uit. Leuke oefening voor die special forces.quote:Op maandag 14 september 2009 20:58 schreef FL_Freak het volgende:
Wanneer er een top leider doodgaat dan komt er gewoon weer een nieuwe. Die 'oorlog' zal noot eindigen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |