abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72745281
Ik dacht dat het weer een topic over die kut-troll was.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 september 2009 @ 22:12:35 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72745899
quote:
Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Officiële test jaren geleden al gedaan. En daar kwam hetzelfde uit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72746117
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou, klaar toch? Maar ga je dan in op die uitnodiging? Mwooaahh...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 september 2009 @ 22:28:43 #29
13151 crew  Rewimo
pi_72746950
Ben een tijdje lid geweest. Maar eigenlijk nooit wat mee gedaan dus maar weer opgezegd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72749229
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet een eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Daar de Mensa-eindtest een veel breder terrein van de intelligentie bestrijkt, is het natuurlijk mogelijk dat u voor deze eindtest een hogere score zou behalen. Deze eindtest meet ook andere aspecten van intelligentie dan die bij de thuistest aan de orde kwamen.

.
pi_72751993
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:40 schreef Alfje het volgende:
kreeg hetzelfde verhaaltje, volgens mij moet iedereen die het VWO gehaald heeft in staat zijn deze thuistest goed genoeg te maken voor een uitnodiging...
Lijkt me niet, aangezien de slimste 2% door Mensa toegelaten wordt. Hoor je daar niet (meer) bij dan ben je dus geen lid meer, zoiets meen ik me te herinneren.

Zelf zie ik er de toegevoegde waarde niet van.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72752026
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:28 schreef Rewimo het volgende:
Ben een tijdje lid geweest. Maar eigenlijk nooit wat mee gedaan dus maar weer opgezegd
Wat kan je er nou eigenlijk mee?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72752872
Precies hetzelfde als de TS.

Heb ook niet het idee dat ik een vraag fout heb beantwoord eigenlijk, waren allemaal vrij logisch.

Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
Geen referral hier.
pi_72753262
En ook ik had die uitslag.

Dit is overigens de Mensa thuis-test, maar dan met score; http://websig.nl/WSM/iqtest/iqtest.asp
Zie alleen al de gemiddelde score daar Thefuck? Ik had 162 iig. Ik denk dat mijn realistische IQ ergens rond de 120 ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 00:25:38 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 september 2009 @ 07:19:22 #35
13151 crew  Rewimo
pi_72756036
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

Lijkt me niet, aangezien de slimste 2% door Mensa toegelaten wordt. Hoor je daar niet (meer) bij dan ben je dus geen lid meer, zoiets meen ik me te herinneren.

Zelf zie ik er de toegevoegde waarde niet van.
Als je lid bent blijf je dat ook hoor. Als je dat wilt tenminste.

Mensa organiseert allerlei bijeenkomsten voor haar leden. In de praktijk ging ik er nooit heen dus ik heb mijn lidmaatschap weer opgezegd
  dinsdag 15 september 2009 @ 07:42:26 #36
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_72756153
quote:
Thuistest resultaat

Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
Nog niet geslapen sinds gisteren, moe, alcohol, muziek en in 9 minuten af.

Als deze test al een indactor kan geven dan vrees ik dat het na enkele rondjes Darwin snel over zal zijn met de mensheid
Well, I can take you far away, with my mind
pi_72758761
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:39 schreef Thund3r het volgende:
Als je bereid bent om daar ruim 40 euro voor te betalen, dan faal je al van te voren voor de test imho.
Inderdaad, dan betaal je die 40 euro en dan krijg je te horen dat je IQ lager dan gemiddeld is omdat je zo dom bent om 40 euro voor een test te betalen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:45:33 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_72759522
doet me denken aan een stukje van Herman Finkers, die heeft een radiospelletje waarin je moet raden of je een hoog of laag iq hebt, als je het goed hebt dan heb je een hoog iq
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 september 2009 @ 10:52:16 #39
13151 crew  Rewimo
pi_72759721
Wat mij opviel tijdens de "echte" test was, dat veel mensen de opgaven niet in de beschikbare tijd afkregen. Dat was de meest gehoorde klacht ook daar van de deelnemers, dat de tijd te kort was. Ik gok dat die mensen niet geslaagd zijn voor de test

Ik heb de test vooral uit nieuwsgierigheid gedaan (volgens mij kostte het toen 30 gulden), ik vond hem heel erg leuk om te doen. En ik had de opgaven wèl klaar
pi_72761090
Bijna 20 punten hoger dan mijn werkelijke IQ en dan ben ik ondertussen ook nog aan het praten en naar de wc geweest
quote:
Bedankt , voor het maken van de ThuisTest!
Je score is 156
Je hebt er 9 minuten over gedaan!
Je hebt 27 vragen goed beantwoord van de 33,
daarom heb je goede mogelijkheden om de echte Mensa test met goed gevolg te maken

Wil je lid worden van Mensa en uitgenodigd worden voor een Echte IQ test onder leiding van de Mensa Psycholoog stuur ga dan naar de Mensa website. Over de vragen en antwoorden van de test, of over aantallen fouten van een gemaakte test is geen correspondentie mogelijk.

De gemiddelde score op deze site is 134,496441539579 door 20655 deelnemers met ten minste 5 vragen goed!

IQ - intelligentie quotient

boven 130 hoogbegaafd
121-130 begaafd
111-120 boven gemiddeld
90-110 gemiddeld
80-89 beneden gemiddeld
60-79 laag / moeilijk lerend
onder de 60 zeer laag / zeer moeilijk lerend

Een IQ-test meet de algemene intelligentie. Dit wordt aangeduid met de term Intelligentie Quotient, het IQ.
Een IQ van 100 is gemiddeld met een standaardafwijking van 15. Dit houdt in dat 50% van de Nederlanders een IQ heeft dat ligt tussen de 90 en 110. De andere 50% zit daar beneden of boven.

Wil je meer weten over Intelligentie, of mensen leren kennen die dat zijn kijk dan bij de FAQ.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_72761170
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:38 schreef ssebass het volgende:
Bijna 20 punten hoger dan mijn werkelijke IQ en dan ben ik ondertussen ook nog aan het praten en naar de wc geweest
[..]
De meesten scoren inderdaad tussen de 20 en 30 punten hoger bij die test. Je hebt dan dus alsnog een aardige indicatie van wat je echt zou scoren Ik had de eerste keer 163 ofzo, en de tweede keer 152 Mijn leereffect werkt andersom blijkbaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 11:41:07 ]
pi_72763329
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:38 schreef ssebass het volgende:
[..]

Hoe krijg je die uitslag te zien dan?
Geen referral hier.
pi_72763381
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:46 schreef doppendoosch het volgende:
..en dan ben je lid...
...en dan?

dan kom je mijn mega irritante schoonvader tegen die urenlang tegen je gaat redeneren over de meest idiote dingen op een toon waarbij je na 5 minuten op blote knieen gaat bidden om oordopjes
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72764772
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Hoe krijg je die uitslag te zien dan?
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:22 schreef RRGJL het volgende:
En ook ik had die uitslag.

Dit is overigens de Mensa thuis-test, maar dan met score; http://websig.nl/WSM/iqtest/iqtest.asp
Zie alleen al de gemiddelde score daar Thefuck? Ik had 162 iig. Ik denk dat mijn realistische IQ ergens rond de 120 ligt.
Ik zou de test maar gewoon niet doen als ik jou was. Verbanden zien is een groot onderdeel ervan.
pi_72766346
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:51 schreef RRGJL het volgende:

[..]

[..]

Ik zou de test maar gewoon niet doen als ik jou was. Verbanden zien is een groot onderdeel ervan.
.

Je score is 159
Je hebt er 10 minuten over gedaan!

Ik vind alleen dat de opdrachten 26-29 erg slecht gesteld zijn. In die andere test hadden ze deels dezelfde plaatjes, maar moest er maar 1 aanvullen.

Op die site zijn ze iig niet al te best in Nederlands schrijven:

"Wil je meer weten over Intelligentie, of mensen leren kennen die dat zijn kijk dan bij de FAQ."
Geen referral hier.
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:05:34 #46
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72767084
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

.

Je score is 159
Je hebt er 10 minuten over gedaan!

Ik vind alleen dat de opdrachten 26-29 erg slecht gesteld zijn. In die andere test hadden ze deels dezelfde plaatjes, maar moest er maar 1 aanvullen.

Op die site zijn ze iig niet al te best in Nederlands schrijven:

"Wil je meer weten over Intelligentie, of mensen leren kennen die dat zijn kijk dan bij de FAQ."
Ik had 162, maar:
quote:
De gemiddelde score op deze site is 134,506000193555
pi_72767210
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:05 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik had 162, maar:
[..]

Ahuh.
Vandaar ook dat ik zeg dat gemiddeld mensen bij een 'echte' test 20 a 30 punten lager scoren. Je hebt dus best een aardige indicatie (je moet natuurlijk niet vergeten dat de mensen die zo een test doen op die website, gemiddeld toch al wel bovengemiddeld intelligent zijn).
pi_72767627
Ik ben het er overigens wel mee eens dat sommige vragen nogal onduidelijk waren.
Wat me ook opviel is dat ik bijvoorbeeld deze opgave: 65536, 256, 16 gewoon beantwoord heb met mijn ICT-kennis (ik kreeg meteen een backflash naar binair rekenen ). Misschien had ik het anders ook wel gezien, maar zo zie je maar dat kennis toch zeker wel van belang is bij een IQ-test.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor die cosinus-golf. Ik zag 'm dan wel gewoon en kwam er achteraf pas achter dat zoiets een cosinus golf heet (nooit gehad op school ofzo), maar ik kan me voorstellen dat je je met kennis over dat soort dingen toch net dat beetje sneller door een test heen worstelt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 15:24:24 ]
pi_72772001
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:22 schreef RRGJL het volgende:
Ik ben het er overigens wel mee eens dat sommige vragen nogal onduidelijk waren.
Wat me ook opviel is dat ik bijvoorbeeld deze opgave: 65536, 256, 16 gewoon beantwoord heb met mijn ICT-kennis (ik kreeg meteen een backflash naar binair rekenen ). Misschien had ik het anders ook wel gezien, maar zo zie je maar dat kennis toch zeker wel van belang is bij een IQ-test.
Ook zonder ICT-kennis is de vraag makkelijk.

En omdat ik testjes zo leuk vind.
quote:
Je score is 165
Je hebt er 8 minuten over gedaan!

Je hebt 30 vragen goed beantwoord van de 33,
daarom heb je uitmuntende mogelijkheden om de echte Mensa test met goed gevolg te maken
joepie
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:33:37 #50
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_72772231
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

QFT

Die op de Engelse site is wel wat moeilijker.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')