abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2009 @ 19:28:41 #1
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_72738097
Ik kreeg dus deze test gelinkt van iemand. En aan het eind van de test word ik uitgenodigd om naar Utrecht te komen om een officiële test te doen voor 40 euro Nu wil ik graag weten of ze mij graag 40 euro afhandig willen maken, of dat ze het menen. Mocht iemand zich dus vervelen en even de test willen maken (hij is best leuk) en even zijn/haar uitslag willen pasten dan zou ik dat zeer waarderen

http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest

edit:
quote:
Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
Dit kreeg ik dus.
pi_72738262
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:28 schreef aaipod het volgende:
Ik kreeg dus deze test gelinkt van iemand. En aan het eind van de test word ik uitgenodigd om naar Utrecht te komen om een officiële test te doen voor 40 euro Nu wil ik graag weten of ze mij graag 40 euro afhandig willen maken, of dat ze het menen. Mocht iemand zich dus vervelen en even de test willen maken (hij is best leuk) en even zijn/haar uitslag willen pasten dan zou ik dat zeer waarderen
TS begint!
Hmm, Nutella.
  maandag 14 september 2009 @ 19:38:54 #3
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_72738478
Je krijgt niet echt te zien hoeveel fout je hebt of iets dergelijks. De quote is de 'uitslag' waar ik op doel.
pi_72738504
Als je bereid bent om daar ruim 40 euro voor te betalen, dan faal je al van te voren voor de test imho.
  maandag 14 september 2009 @ 19:44:35 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72738683
Je hoeft niet hun test te doen geloof ik. Als je documenten kunt overleggen dat je IQ voldoende hoog is, dan word je toegelaten. Het is alleen dat zij een dag organiseren waarbij je zo’n IQ test kunt doen. Ze weten echter niet wie er mee doen, alleen de namen van degenen die het halen worden doorgegeven.

Indien je geen ­€42,50 wilt betalen, maar wel lid wilt worden kun je dus ook kijken of je jezelf bij een erkende psycholoog of psychologisch instituut kunt laten testen voor minder geld.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72738750
Heb m 7 jaar geleden eens gemaakt, de conclusie was toen: 33 vragen, elke vraag goed is 3% kans erbij dat je t haalt volgens het uitleggende tekstje op het eind, met een maximum van 99% dus.

De echte test is echt veeeeeel moeilijker, en inderdaad, ze willen lekker het geld uit je zak kloppen. Verder genieten ze natuurlijk ook van het feit dat er mensen "niet slim genoeg" zijn om bij hen te horen, en hoe meer hoe liever. Ze hebben er dus alle belang bij om zoveel mogelijk mensen daarheen te lokken.
pi_72738765
..en dan ben je lid...
...en dan?

maandag 14 september 2009 @ 19:49:49 #8
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72738882
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:46 schreef Pulsy het volgende:
De echte test is echt veeeeeel moeilijker, en inderdaad, ze willen lekker het geld uit je zak kloppen. Verder genieten ze natuurlijk ook van het feit dat er mensen "niet slim genoeg" zijn om bij hen te horen, en hoe meer hoe liever. Ze hebben er dus alle belang bij om zoveel mogelijk mensen daarheen te lokken.
Ik dacht dat mensa er zelf van die testen niet echt beter werd, maar je moet wel lidmaatschapsgeld betalen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72739953
Samen gaan, ben ook uitgenodigd.....
  maandag 14 september 2009 @ 20:23:06 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72740127
Ik kreeg die uitslag ook, sterker nog, half FOK! kreeg die uitslag
pi_72740293
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:44 schreef Iblis het volgende:
Indien je geen ­€42,50 wilt betalen, maar wel lid wilt worden kun je dus ook kijken of je jezelf bij een erkende psycholoog of psychologisch instituut kunt laten testen voor minder geld.
Bij een erkende pyscholoog is het duurder, omdat het enkele uren in beslag neemt en het wordt niet vergoed door de verzekering.
pi_72740841
kreeg hetzelfde verhaaltje, volgens mij moet iedereen die het VWO gehaald heeft in staat zijn deze thuistest goed genoeg te maken voor een uitnodiging...
pi_72740973
Voor die testdagen geld vragen vind ik erg slim, om dat ook te betalen is nou niet bepaald 'n bewijs van intelligentie.
Hallon!
pi_72741542
Jij vindt zo'n kut test leuk?
  maandag 14 september 2009 @ 20:57:59 #15
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72741662
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:43 schreef BlueMage het volgende:
Voor die testdagen geld vragen vind ik erg slim, om dat ook te betalen is nou niet bepaald 'n bewijs van intelligentie.
"In verband met uw aanmelding voor een betaalde test constateren wij dat uw IQ onder de 110 ligt. Derhalve bent u afgewezen voor Mensa."
pi_72741785
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:44 schreef Iblis het volgende:
Je hoeft niet hun test te doen geloof ik. Als je documenten kunt overleggen dat je IQ voldoende hoog is, dan word je toegelaten. Het is alleen dat zij een dag organiseren waarbij je zo’n IQ test kunt doen. Ze weten echter niet wie er mee doen, alleen de namen van degenen die het halen worden doorgegeven.

Klopt Valt alleen niet te zeggen wat je iq moet zijn, je moet in een bepaald percentiel vallen (de hoogste 2) En niet iedere iq test zou bij dezelfde persoon met een gelijke uitslag komen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_72741921
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:46 schreef doppendoosch het volgende:
..en dan ben je lid...
...en dan?

Kun je gezellie naar bijeenkomsten en weekendjes enzo
  maandag 14 september 2009 @ 21:17:41 #18
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_72742645
Dus bij iedereen staat zeer goed gemaakt Nja duidelijk dan ga ik niet heen. Ik had het al verwacht. Ook omdat je hem maar 1 keer per dag mag maken.
pi_72743038
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:38 schreef aaipod het volgende:
Je krijgt niet echt te zien hoeveel fout je hebt of iets dergelijks. De quote is de 'uitslag' waar ik op doel.
Dan kunnen we geen epenis meten
quote:
Thuistest resultaat

U heeft onvoldoende vragen goed beantwoord om een betrouwbaar advies te kunnen geven. Na ongeveer een dag wordt de test weer vrijgegeven en kunt U het opnieuw proberen. Geef op elke vraag serieus antwoord en geef geen willekeurige antwoorden ("gokken").
Hmm, Nutella.
pi_72743610
Ik zie overigens maar 4 driehoeken
pi_72743758
Ze menen het Als je die test ook doorkomt krijg je een uitnodiging om lid te worden. Ik heb hem een aantal jaren geleden ook gedaan. Maar ja, je uitslag posten? Als je het niet haalt schaam je je dood, als je het wel haalt heb je geen zin om te gaan patsen. Kansloos topic dus eigenlijk. Maar veel succes!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72743824
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:40 schreef Alfje het volgende:
kreeg hetzelfde verhaaltje, volgens mij moet iedereen die het VWO Mavo gehaald heeft in staat zijn deze thuistest goed genoeg te maken voor een uitnodiging...
ROBODEMONS..................|:(
pi_72743940
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:46 schreef doppendoosch het volgende:
..en dan ben je lid...
...en dan?

Ja precies. Ik deed het ook meer voor het behalen van die uitnodiging dan voor het lid worden van een navelstarend clubje zelfbenoemde übermenschen
pi_72744580
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:23 schreef TNA het volgende:
Ik kreeg die uitslag ook, sterker nog, half FOK! kreeg die uitslag
In de vorige topic(s) was dat zelfs drie kwart geloof ik.
pi_72745222
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:52 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

In de vorige topic(s) was dat zelfs drie kwart geloof ik.
Is dat zo raar dan?

"Average" is toch voor mensen die "Average" zijn?

Of wil iedere breezertokkie nu per se horen dat HIJ de volgende Einstein is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')