Ik zie ’m.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | A |0| = |2| |0| |3| |0| |4| A |1| = |5| |0| |6| |0| |7| A |0| = |8| |1| |9| |
1 2 3 | A |4 5 6| |7 8 9| |
1 2 3 | |d e f|*|0| = |g h i| |0| |
Thanks voor het snelle antwoord!quote:Op zondag 27 september 2009 15:49 schreef GlowMouse het volgende:
variatiecoefficiént is sigma/mu.
Per stap geldt dus een sigma van 5*0,8 = 4, ofwel een sigma^2 van 16.
Omdat niet gegeven is wat de afhankelijkheid is tussen de stappen, kun je de sigma^2 van het totaal niet berekenen. Anders zou je de wortel daarvan nemen en delen door 10*5.
kloptquote:Op zondag 27 september 2009 15:54 schreef habbekratz het volgende:
[..]
Thanks voor het snelle antwoord!
Som is dus niet op te lossen met de gegeven informatie?:S
Ik begrijp de in de afbeelding gegeven definitie van cumulatief dagelijks temperatuurgemiddelde al niet. Als namelijk T(t) een temperatuur voorstelt op tijdstip t, dan kan de gegeven integraal, en daarmee Tcum(D), niet dezelfde (fysische) dimensie hebben als T(t) en daarmee ook geen temperatuur voorstellen.quote:Op zondag 27 september 2009 17:17 schreef GlowMouse het volgende:
[ afbeelding ]
Beide betekenissen waren foutgekeurd
Met hun vage definities wil ik functie en primitieve ook wel verdedigen (constante functie en primitieve van de nulfunctie)![]()
let niet op rood/zwart
Puur mathematisch is x inderdaad een dummyvariabele, maar je zou er natuurlijk een fysische interpretatie aan kunnen geven. Wikipedia vermeldt (zonder bron overigens):quote:Op zondag 27 september 2009 17:06 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
klopt
[ afbeelding ]
Iemand een bron dat x geen betekenis heeft?
quote:The variable of integration dx has different interpretations depending on the theory being used. For example, it can be seen as strictly a notation indicating that x is a dummy variable of integration, as a reflection of the weights in the Riemann sum, a measure (in Lebesgue integration and its extensions), an infinitesimal (in non-standard analysis) or as an independent mathematical quantity: a differential form. More complicated cases may vary the notation slightly.
Stel x=aantal km van A'dam naar Leiden.quote:Op maandag 28 september 2009 18:55 schreef thabit het volgende:
De afstand is 1 quirk, waarbij de quirk een oude afstandsmaat is, gebaseerd op de afstand tussen Leiden en Amsterdam. Snelheden meten we in quirks per minuut.
Voor a en b kun je nu de formules invullen, dus dan krijg je 1/(x*(a/x))+1/(x*(b/x)). Dit is dus de snelheid die ze hebben. Wordt de formule dan niet 1-1/(x*(a/x))=1/(x*(b/x)) ?!quote:Op maandag 28 september 2009 19:19 schreef thabit het volgende:
Op het moment dat ze elkaar tegenkomen hebben ze bijelkaar afstand 1 afgelegd. Tim gaat met een snelheid van 1/a en die griet met een snelheid van 1/b. Bij elkaar opgeteld hebben ze een snelheid van 1/a + 1/b. Nu jij weer.
quote:Een matrix is in rij-echelonvorm, standaard-rijvorm of rij-trapvorm als elke volgende rij met meer nullen begint dan de voorgaande, tenzij deze [de voorgaande dus] een nulrij is.
Hoe gaat dat dan?quote:Op woensdag 30 september 2009 14:26 schreef thabit het volgende:
Ik zou inductie naar a gebruiken, niet naar p.
1/1,5 = 2/3quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:31 schreef Matr het volgende:
Nog een vraag:
Inkomensvraagfunctie, Q1 als functie van I
P1Q1 = 2P2Q2
P2Q2 = 0,5P1Q1
I = P1Q1 + P2Q2
I = P1Q1 + 0,5P1Q1
I = 1,5P1Q1
Q = I / 1,5 PI
Q1 = 2/3 / I
Ik snap niet hoe ze van de een na laatste regel tot de laatste komen. Welke rekenregel mis ik?
Weet je nog hoe je een afgeleide moet berekenen en wat de betekenis van een afgeleide (in een bepaald punt) is?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:11 schreef Jahr00n het volgende:
Ik moet van de volgende functies het richtingscoefficient berekenen, maar heb geen idee meer hoe dat ook alweer moest.
x=2y
-3x=-y+3
Hoop dat iemand me wil helpen.
Niet echt eigenlijk, m'n wiskunde is compleet weggezakt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Weet je nog hoe je een afgeleide moet berekenen en wat de betekenis van een afgeleide (in een bepaald punt) is?
Dan is dat hetgeen wat je moet opzoeken. Dat is me even wat te veel werk om nu allemaal uit te leggen. Kijk in je boek zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:15 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk, m'n wiskunde is compleet weggezakt.
Daar heb je gelijk in. In mijn hoofd zijn afgeleide en richtingscoëfficiënt aardig hard gekoppeld.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:53 schreef Beregd het volgende:
Dat heb je toch allemaal niet nodig om de rico van een rechte te bepalen, afgeleiden en zo.
Gewoon omvormen naar y = ....
en dan neem je de coëfficiënt van x
dus als y = ax+b dan is a de rico a
in het eerste voorbeeld wordt dat y= 1/2 x dus rico = 1/2
Dat leren ze bij ons al in het derde (België), terwijl afgeleiden pas voor het vijfde zijn.
Nu wordt het wat duidelijker, maar hoe kom je dan aan die 1?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:53 schreef Beregd het volgende:
Dat heb je toch allemaal niet nodig om de rico van een rechte te bepalen, afgeleiden en zo.
Gewoon omvormen naar y = ....
en dan neem je de coëfficiënt van x
dus als y = ax+b dan is a de rico a
in het eerste voorbeeld wordt dat y= 1/2 x dus rico = 1/2
Dat leren ze bij ons al in het derde (België), terwijl afgeleiden pas voor het vijfde zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |