Maar snap je ook hoe je nu jouw tabel kunt gebruiken om het op te zoeken? Want je krijgt meestal maar een halve tabel, zogezegd, omdat die curve symmetrisch is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:16 schreef Booomer het volgende:
[..]
Denk het. Heel die curve = 1, en gevraagd werd op welk punt je 95% hebt. Bedankt mrbombastic, dankzij jou ben ik eruit gekomen! [ afbeelding ]
Ja, ik zoek dus niet op een kans van 0,95 maar op een kans van 0,05. Maarja, hoe moest ik dat ruiken?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar snap je ook hoe je nu jouw tabel kunt gebruiken om het op te zoeken? Want je krijgt meestal maar een halve tabel, zogezegd, omdat die curve symmetrisch is.
Nou, omdat er waarschijnlijk staat wat jouw tabel aangeeft.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:24 schreef Booomer het volgende:
[..]
Ja, ik zoek dus niet op een kans van 0,95 maar op een kans van 0,05. Maarja, hoe moest ik dat ruiken?
GlowMouse er is iets stuk!quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:24 schreef Booomer het volgende:
Btw, die site uit de OP (http://betahw.mine.nu/index.php) doet het niet...
Ja nog even gecontroleerd en het staat er toch echt zo.. jammer genoeg snap ik nog steeds niet wat ik moet doen nu. De eerste vraag is:quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Die notatie is echt zo? Ik zit ook even te twijfelen, maar bedoelen ze niet gewoon wat ik een balk zou noemen?
[ link | afbeelding ]
Bron: Wikimedia Commons. Maker: Svdmolen. Publiek Domein.
Heb je een PDF waarin je de opgave leest? Dit is wat speculatief, maar ik denk dat het toch een balk is, dat die 8 letters de hoekpunten zijn, maar dat er wat mis is met de fonts, waardoor je een ’ ziet en geen lijntje.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:31 schreef woopehh het volgende:
[..]
Ja nog even gecontroleerd en het staat er toch echt zo.. jammer genoeg snap ik nog steeds niet wat ik moet doen nu. De eerste vraag is:
Druk het volgende uit in a, b en c:
De vector die hoort bij het snijpunt P van AE en DR
Zou iemand me een zetje in de goede richting kunnen geven?
Neuh staat gewoon in het boek.. en geen klasgenootjes op msn en uitleggen over de telefoon blijft toch pittig :pquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heb je een PDF waarin je de opgave leest? Dit is wat speculatief, maar ik denk dat het toch een balk is, dat die 8 letters de hoekpunten zijn, maar dat er wat mis is met de fonts, waardoor je een ’ ziet en geen lijntje.
Ik heb wel eens zo’n kapotte PDF gezien. Goed, zoals gezegd, speculatief, maar het zou de rest van de vraag niet per se onzinnig maken, als je maar wist welke letter precies waar zit op de balk.Is er geen studiegenoot die je even kunt vragen?
Meer: misschien heeft de docent tijdens college gezegd dat die vraag niet klopt o.i.d. Dan kun je dat even checken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:40 schreef woopehh het volgende:
[..]
Neuh staat gewoon in het boek.. en geen klasgenootjes op msn en uitleggen over de telefoon blijft toch pittig :p
Kan wel het antwoord geven maar daar kom je in dit geval waarschijnlijk ook niet echt verder mee :p
O zo, zal even kijkenquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
Meer: misschien heeft de docent tijdens college gezegd dat die vraag niet klopt o.i.d. Dan kun je dat even checken.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:44 schreef woopehh het volgende:
[..]
O zo, zal even kijkenLaat het nog wel even weten als ik erachter ben, bedankt iig
Als jij zo’n figuur bewerkt zit er jouw auteursrecht op.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:12 schreef woopehh het volgende:
Toch nog even mee doorgegaan, beetje koppig
Als ik er dit figuur van maak:
Bron: Wikimedia Commons. Maker: Svdmolen. Publiek Domein.
Krijg ik bij alle vragen (en het zijn er 6 dus lijkt me sterk dat het toeval is..) het goede antwoordbedankt Iblis!
Waarom vul je die 5 in?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:08 schreef Booomer het volgende:
Nou ik heb er weer een.. Heb geprobeerd de Z-waarde op te zoeken, maar volgens mij doe ik het weer helemaal verkeerd..
[ afbeelding ]
Nee, absoluut niet. Als je dat zo invult, dan heb je het eerlijk gezegd echt niet begrepen. Hopelijk snap je het na mijn uitleg wel. Ik leg het gerust nog duidelijker uit. Geen probleem.quote:
Ik moet ook zeggen dat ik niet bepaald netjes te werk ging. Hopelijk is m’n herziene versie een stuk duidelijker. Wat nog even de moeite van het zeggen waard is, je rekent niet een specifieke waarde voor x uit. x is namelijk een toevalsvariabele. Die kun je in feite alleen ‘uitlezen’ of inspecteren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:12 schreef Booomer het volgende:
Heel erg bedankt voor je hulp Iblis! Ik geloof meteen dat je antwoord goed is, alleen het is echt abracadabra voor me.. Al zou ik nu een zelfde vraag alleen moeten oplossen zou ik het weer niet weten, omdat ik gewoon niet weet wat ik aan het doen ben. [ afbeelding ]
Klopt, zoals GlowMouse zegt, en de elementen zijn getallen 1, 2 en 3, volgens een veel gebruikte constructie van de natuurlijke getallen, zoals door Von Neumann bedacht. Dit ter info.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:05 schreef Hap_Slik het volgende:
Volgens mij bestaat deze verzameling uit 3 elementen, dus dat zal betekenen 2³=8
Kan iemand dit verifiëren of zie ik dit helemaal verkeerd ..
Beide dank. Ik heb de gebruikte stelling nog niet hoeven bewijzen, maar dat moet niet zo moeilijk zijn. Nu had ik nog één afsluitende vraag.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, zoals GlowMouse zegt, en de elementen zijn getallen 1, 2 en 3, volgens een veel gebruikte constructie van de natuurlijke getallen, zoals door Von Neumann bedacht. Dit ter info.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |