Handig ook. Elk jaar 1/3e van je personeel opleiden.quote:Op zondag 13 september 2009 19:51 schreef pfaf het volgende:
Leuk voor je bedrijf, dat irritante jobhoppende volk.
Precies. Ik zie niet in waarom TS (als ondernemer nota bene) dat toejuicht?quote:Op zondag 13 september 2009 19:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Handig ook. Elk jaar 1/3e van je personeel opleiden.
Omdat hij elke posting duidelijk wil maken voor zichzelf dat verhuizen naar dat kleine fascistische landje met onverstaanbare nep-friezen een goed idee was.quote:Op zondag 13 september 2009 20:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies. Ik zie niet in waarom TS (als ondernemer nota bene) dat toejuicht?
Hehe. Ergens krijg ik ook het idee dat hij zichzelf steeds probeert te overtuigen dat hij een goede keuze gemaakt heeft.quote:Op zondag 13 september 2009 20:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat hij elke posting duidelijk wil maken voor zichzelf dat verhuizen naar dat kleine fascistische landje met onverstaanbare nep-friezen een goed idee was.
Wat ik hier meemaak is dat de eigen verantwoordelijkheid een grote rol speelt, men is hier onafhankelijker. De rol van de overheid is vooral daar in mee te helpen.quote:Op zondag 13 september 2009 19:43 schreef Bowlingbal het volgende:
Nee, sorry. Mooi stuk, en Denemarken kan wel eens een voorbeeld zijn op sommige stukken, maar wat is je mening erover?
Dat zal lastig zijn, je moet een forse draai maken van nederlandse regelgeving naar meer eigen verantwoordelijkheidquote:Op zondag 13 september 2009 19:45 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Zou dit in Nederland dan ook zo kunnen werken?
Belastingen: Ik denk anders namelijk wat krijg ik binnen aan inkomen en wat moet je afdragen en wel in zijn totaliteit, eem macro gedachte dus. Per saldo zal het niet veel verschillen.quote:Op zondag 13 september 2009 21:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Hoe zit het met belastingen, als ondernemer heb je daar directer mee te maken dan de gemiddelde Deen. Je komt uit Nederland, waar, naar ik begrijp, je ook ondernemer bent geweest.
Hoe is het verschil in hoeveelheid belasting, dus simpelweg het percentage, de hoeveelheid aan belastingen, in, uit heffing dit, heffing zus, etc., de bureaucratie, dus hoeveel ladingen aan (digitaal) papier je moet invullen en de druk, dus hoe hard ze achter je reet aanzitten in vergelijking met Nederland?
Ik juig dat niet altijd toe, maar nieuwe krachten zijn gemotiveerde krachten, de niet goede ontsla je gewoon.quote:Op zondag 13 september 2009 20:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies. Ik zie niet in waarom TS (als ondernemer nota bene) dat toejuicht?
quote:Business Freedom: 99.9
The overall freedom to start, operate, and close a business is strongly protected by Denmark's regulatory environment. Starting a business takes an average of six days, compared to the world average of 38 days. Obtaining a business license requires much less than the world average of 18 procedures and 225 days.
Helaas scoren ze behoorlijk slecht op overheidsomvang (government spending is 51.5 percent of GDP) en fiscale vrijheid.quote:Labor Freedom: 99.4
Flexible labor regulations enhance employment opportunities and productivity growth. The non-salary cost of employing a worker is low, and dismissing a redundant employee is relatively inexpensive.
Mee eens, maar de gehele gezondheidszorg, behalve een bepaald 'ziekenhuissysteem' en tandartsen zijn dit ook ook ambtenaren, alsmede alle scholingsvormen voor jongeren en werkenden.quote:Op maandag 14 september 2009 11:01 schreef axis303 het volgende:
Denemarken doet het overigens goed in de Economic Freedom Index:
[..]
[..]
Helaas scoren ze behoorlijk slecht op overheidsomvang (government spending is 51.5 percent of GDP) en fiscale vrijheid.
Die belastingpot waaruit de gezondheidszorg betaald wordt, wordt gevuld met een toverstafje ?quote:Op maandag 14 september 2009 12:14 schreef bendk het volgende:
[..]
Overigens is de gezondheidszorg kosteloos voor de burger.
neen natuurlijk niet, maar daardoor wordt het netto loonstrookje tov bv nederland ook anders, gunstiger dus.quote:Op maandag 14 september 2009 12:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die belastingpot waaruit de gezondheidszorg betaald wordt, wordt gevuld met een toverstafje ?
ik heb het vooral over de snelheid van wisselen of anders gezegd de voorwaarden en de cultuur is hier anders.quote:Op maandag 14 september 2009 12:27 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ik een beter uitzicht kan krijgen bij een andere werknemer stap ik ook over.
Ik ken genoeg mensen die dat doen.
Dus dat is niet alleen in Denemarken denk ik zo.
Noem ze allemaal maar eens op voor een loepzuivere kijk, eerst dan pas krijg je het werkelijke antwoord.quote:Op maandag 14 september 2009 12:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Je hebt wel de hoogste belastingen daar. In de wereld. Nog hoger dan Zweden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |