Ik zou, als agnost, juichen als het ooit zover komt, ook al deel ik dat geloof dan niet. De menselijke aard daarentegen doet mij het niet echt waarschijnlijk lijken... Als 2000/4000 jaar niet genoeg is om sociaal te evolueren, dan zal nog eens 4000 jaar niet echt verschil brengen, vrees ik.quote:Op zondag 13 september 2009 11:05 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
De man van het stelen van een broodje als je arm bent is weer in het nieuws:
"Ooit in de verre toekomst zal het einde van geschiedenis zijn. De dialoog tussen de wereldreligies zal dan optimaal zijn, en mensen zullen erachter komen dat het de culturen zijn die verschillende goden aanhangen, maar uiteindelijk convergeert men tot één God, en een allesomvattende wereldgodsdienst. In de weg daar naar toe is de dialoog tussen de godsdiensten van groot belang." Aldus Tiny Muskens.
Bron: www.bruggenbouwers.com en Nujij.
Tja, ik vrees dat de anti-religieuzen, de atheïsten en agnosten het niet met Tiny eens zullen zijn. Toch denk ik dat Muskens veel minder religieus is dan wij denken en dat het hem er uiteindelijk om gaat dat er een humane religie ontstaat.
Ja, oke dat snap ik. Maar je "vreest" dat ze het er niet mee eens zijn. Daar doelde ik opquote:Op zondag 13 september 2009 11:15 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Nou, als atheïst kun je Muskens' idee als een poging tot het maken van een nieuwe religie interpreteren waarin atheisten geen plaats hebben.
Ik denk dat je bedoelt dat Muskens veel minder theistisch is dan wij denken., de man is overduidelijk wel heel erg religieus.quote:Op zondag 13 september 2009 11:05 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Tja, ik vrees dat de anti-religieuzen, de atheïsten en agnosten het niet met Tiny eens zullen zijn. Toch denk ik dat Muskens veel minder religieus is dan wij denken en dat het hem er uiteindelijk om gaat dat er een humane religie ontstaat.
Ik denk juist dat "anti-religieuzen", atheisten etc. vrij onverschillig staan tegenover dit soort onzin.quote:Op zondag 13 september 2009 11:05 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Elk (verspreid) idee is een meme?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |