abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72693270
De man van het stelen van een broodje als je arm bent is weer in het nieuws:

"Ooit in de verre toekomst zal het einde van geschiedenis zijn. De dialoog tussen de wereldreligies zal dan optimaal zijn, en mensen zullen erachter komen dat het de culturen zijn die verschillende goden aanhangen, maar uiteindelijk convergeert men tot één God, en een allesomvattende wereldgodsdienst. In de weg daar naar toe is de dialoog tussen de godsdiensten van groot belang." Aldus Tiny Muskens.

Bron: www.bruggenbouwers.com en Nujij.

Tja, ik vrees dat de anti-religieuzen, de atheïsten en agnosten het niet met Tiny eens zullen zijn. Toch denk ik dat Muskens veel minder religieus is dan wij denken en dat het hem er uiteindelijk om gaat dat er een humane religie ontstaat.
pi_72693385
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:05 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
De man van het stelen van een broodje als je arm bent is weer in het nieuws:

"Ooit in de verre toekomst zal het einde van geschiedenis zijn. De dialoog tussen de wereldreligies zal dan optimaal zijn, en mensen zullen erachter komen dat het de culturen zijn die verschillende goden aanhangen, maar uiteindelijk convergeert men tot één God, en een allesomvattende wereldgodsdienst. In de weg daar naar toe is de dialoog tussen de godsdiensten van groot belang." Aldus Tiny Muskens.

Bron: www.bruggenbouwers.com en Nujij.

Tja, ik vrees dat de anti-religieuzen, de atheïsten en agnosten het niet met Tiny eens zullen zijn. Toch denk ik dat Muskens veel minder religieus is dan wij denken en dat het hem er uiteindelijk om gaat dat er een humane religie ontstaat.
Ik zou, als agnost, juichen als het ooit zover komt, ook al deel ik dat geloof dan niet. De menselijke aard daarentegen doet mij het niet echt waarschijnlijk lijken... Als 2000/4000 jaar niet genoeg is om sociaal te evolueren, dan zal nog eens 4000 jaar niet echt verschil brengen, vrees ik.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72693389
Uiteraard zullen die het er niet mee eens zijn. Hier heb je er al één.
Maar wat het probleem daarmee is, zie ik niet.
pi_72693453
Nou, als atheïst kun je Muskens' idee als een poging tot het maken van een nieuwe religie interpreteren waarin atheisten geen plaats hebben.
  zondag 13 september 2009 @ 11:16:53 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72693493
Hahahahaha Wat een idiote uitspraak. Wat de mensheid geëvolueerd is dat we elkaar vroeger dood sloegen met een knuppel en nu met geweren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_72693496
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:15 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Nou, als atheïst kun je Muskens' idee als een poging tot het maken van een nieuwe religie interpreteren waarin atheisten geen plaats hebben.
Ja, oke dat snap ik. Maar je "vreest" dat ze het er niet mee eens zijn. Daar doelde ik op .
pi_72693520
quote:

Ik denk dat je bedoelt dat Muskens veel minder theistisch is dan wij denken., de man is overduidelijk wel heel erg religieus.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_72693677
Het idee dat meerdere godsdiensten samenkomen lijkt me onwaarschijnlijker dan dat wij allemaal atheistisch worden.
  zondag 13 september 2009 @ 11:30:31 #9
267376 MrEko
Ready to confess?
pi_72693786
Verschillende godsdiensten en levensbeschouwingen gaan uit van verschillende grondprincipes.
Dat kan dan toch sowieso nooit goed samen gaan?
  zondag 13 september 2009 @ 11:46:00 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72694159
Muskens zegt niet niet expliciet, maar allicht dat hij een idee in het achterhoofd heeft dat alle religieuze mensen een zeker godsbesef hebben en dat dat beantwoordt aan een zeker ‘opperwezen’. Een iets misschien zelfs.

Althans, dat proef ik er een beetje uit. Dialoog op die manier leidt ertoe tot het wederzijds begrijpen, het ontdekken wat je gemeenschappelijk hebt – en niet wat juist de verschillen zijn. In die zin doen de opmerkingen me denken aan het werk van Hans Küng en zijn Stiftung Weltethos. Die streeft ook naar dialoog tussen godsdiensten onder het motto ‘er zal geen vrede tussen naties zijn als er geen vrede tussen godsdiensten is’.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72694382
Yes, maar ik denk dat Muskens - ook kijkend naar zijn opmerkingen over Allah en God - uiteindelijk niet meer geinteresseerd is in theologische kwesties omdat er voor hem toch maar 1 God bestaat, hoe je die of dat ook noemen wilt.
  zondag 13 september 2009 @ 12:20:59 #12
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72694883
Het zijn leuke mijmeringen, maar als je nuchter kijkt naar de huidige situatie, zie ik toch verdomd weinig gemeenschappelijk draagvlak voor zo'n allesomvattende religie...
pi_72696316
–Persoonlijke aanval, troll: liever niet.–

[ Bericht 78% gewijzigd door Iblis op 13-09-2009 13:14:43 (weg) ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72699066
"ik wil ook in het nieuws komen", aldus Tiny Muskens
bewijs? nulllllllll
pi_72701449
Ik kan me er persoonlijk niet druk om maken wat een mediageile, seniele onbenul als Muskens roept

De man geeft er al 172 jaar blijk van weinig van de wereld te hebben begrepen.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72701508
We evolueren inderdaad sociaal: meer achter de computer en binnenshuis zitten, minder onder de mensen zijn.
pi_72709712
Vrij onrealistisch toekomstscenario als je het mij vraagt, bovendien ook verre van bijbels. Vreemd voor een bisschop.

Ik zou ook niet echt te wachten op een allesomvattende wereldgodsdienst eerlijk gezegd.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_72717966
quote:

Ik denk juist dat "anti-religieuzen", atheisten etc. vrij onverschillig staan tegenover dit soort onzin.

Ik denk dat vooral christenen en nog meer de moslims zich storen aan dit soort visies.
pi_72742328
dat zijn toch memes?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72752427
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:11 schreef oompaloompa het volgende:
dat zijn toch memes?
Elk (verspreid) idee is een meme?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')