Ah, het zondagmorgen relibashtopic, fijn! Maar in feite mee eens. "Open jezelf tot god en je zonden zijn vergeven". beetje te makkelijk.quote:Op zondag 13 september 2009 10:24 schreef Pakspul het volgende:
Met hun domme gelul. Open je hart voor god en hij zal je zonden vergeven. Dus als Hitler zijn hart heeft geopend voor god en al zijn zonden heeft opgebiecht zit hij nu in de hemel en een zeven jarige die overleden is aan kanker en twijfelde aan zijn bestaan zit nu te branden in hel.
Hippie's
Sorry Hitlerquote:Op zondag 13 september 2009 10:39 schreef Afwazig het volgende:
Wil je even niet spotten met Hitler? Die vent kan er ook niks aan doen dat de hippies na hem kwamen, anders gingen die heus wel op de trein hoor.
Ik zapte er langsquote:
Mwuah, de zondenaar wordt niet verzekerd dat hij vergeven is na het biechten, zonder het voornemen om te veranderen en oprecht tot correct gedrag over te gaan is je biecht niets waar.quote:Op zondag 13 september 2009 10:43 schreef Breathtaking het volgende:
Hmhm, dat is net zo hypocriet als het hele biechten.. Je mag uitspoken wat je wilt, als je het daarna maar braaf met je staart tussen je benen komt vertellen dan is het je allemaal weer vergeven.
Pat Robertson?quote:Op zondag 13 september 2009 10:52 schreef Fascination het volgende:
Hoe heet die ene gladde opa? Met dat Michael Jackson neusje.
Nee maar een voornemen is niet iets waar iemand zich ook daadwerkelijk aan hoeft te houden of wel soms..?quote:Op zondag 13 september 2009 10:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de zondenaar wordt niet verzekerd dat hij vergeven is na het biechten, zonder het voornemen om te veranderen en oprecht tot correct gedrag over te gaan is je biecht niets waar.
Waarom niet, het is toch één van de voorwaarden van het biechten?quote:Op zondag 13 september 2009 10:55 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nee maar een voornemen is niet iets waar iemand zich ook daadwerkelijk aan hoeft te houden of wel soms..?
Nee.quote:
Hmkay, ja misschien moet ik me beter inlezen in de regels van het biechten!quote:Op zondag 13 september 2009 10:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom niet, het is toch één van de voorwaarden van het biechten?
No cure, no pay.
Idd, de mens kan dat wel tegen zichzelf of elkaar zeggen, maar in hun fantasie wereld ligt het eindoordeel toch bij god.quote:Op zondag 13 september 2009 10:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de zondenaar wordt niet verzekerd dat hij vergeven is na het biechten, zonder het voornemen om te veranderen en oprecht tot correct gedrag over te gaan is je biecht niets waar.
Ze moeten het wereldwijd verbieden en aanhangens openbaar executeren.quote:Op zondag 13 september 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:
Trouwens ze moeten het geloof weer landelijk invoeren en niet alleen maar via de TV. Wat de vrouwen gister in Breda aanhadden kan natuurlijk niet.
Geheel terecht ook wanneer het hier een religieuze zonde betreft, zoals het verbreken van je vasten of sex voor het huwelijk. Een moord plegen is wat anders natuurlijk.quote:Op zondag 13 september 2009 11:16 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Idd, de mens kan dat wel tegen zichzelf of elkaar zeggen, maar in hun fantasie wereld ligt het eindoordeel toch bij god.
Nee, ik vind niet dat je iemand hoeft te executeren omwille van wat ze aanhadden.quote:Ze moeten het wereldwijd verbieden en aanhangens openbaar executeren.
Ik had het over het geloofquote:Op zondag 13 september 2009 11:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik vind niet dat je iemand hoeft te executeren omwille van wat ze aanhadden.
Maar wel de intentie hebben dat te doen. Ik denk ook niet dat iemand die niet echt spijt heeft, zal gaan biechten.quote:Op zondag 13 september 2009 10:55 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nee maar een voornemen is niet iets waar iemand zich ook daadwerkelijk aan hoeft te houden of wel soms..?
Het is een leuk idee, totdat de kerk met idee kwam dat je je biechtbriefjes kon kopen voor geld en je daarmee een soort vrijkaartje kochtquote:Op zondag 13 september 2009 11:29 schreef Westerling het volgende:
[..]
Maar wel de intentie hebben dat te doen. Ik denk ook niet dat iemand die niet echt spijt heeft, zal gaan biechten.
Ik vind het idee van de biecht en vergeving juist wel goed, volgens mij komt er veel goeds uit voort.
En dan ben ik niet eens gelovig.
Maakt niet uitquote:Op zondag 13 september 2009 11:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ooohhhhhh dat heb ik nu pas dooorrrr.
Jep, dat slaat inderdaad nergens op. Maar volgens mij zijn ze daar ook vanaf gestapt omdat ze er zelf het krankzinnige ook wel van inzagen.quote:Op zondag 13 september 2009 11:37 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Het is een leuk idee, totdat de kerk met idee kwam dat je je biechtbriefjes kon kopen voor geld en je daarmee een soort vrijkaartje kocht
[..]
Maakt niet uit
Nee ze zijn er afgestopt omdat ze er teveel klachten van kregen anders waren ze er nog wel mee door gegaan.quote:Op zondag 13 september 2009 11:43 schreef Westerling het volgende:
[..]
Jep, dat slaat inderdaad nergens op. Maar volgens mij zijn ze daar ook vanaf gestapt omdat ze er zelf het krankzinnige ook wel van inzagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |