abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72687503
Hoi mensen:D ik verveel me dus ik start een gesprek over pesten.
Ik ben vroeger gepest en ik vroeg me eigenlijk af waarom mensen pesten.
Weet je hier een goed antwoord op, mail dan naar Pestpuber@ho
nee grapje, reageer dan maar gewoon op dit topic
  zaterdag 12 september 2009 @ 23:41:45 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_72687552
Het grapje was een leuke toevoeging aan dit topic.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_72687567
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:41 schreef Juicyhil het volgende:
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 12 september 2009 @ 23:43:07 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72687595
Hoi Groovy-Cat,

Nu val ik even stil want jij bent ook degene die het topic startte over de verhalen van je vriendin. Ben toch even benieuwd of je dit topic begint vanwege de reacties daarop...
  zaterdag 12 september 2009 @ 23:45:28 #5
160693 Me.
"Normale" user
pi_72687657
Pesten is een sociale aangelegenheid. De pesters willen de kneuzen alleen maar helpen om wat weerbaarder te worden. Dat sommige kneuzen daarbij een trauma oplopen voor het leven is hun probleem, dat soort figuren ben je in deze wereld toch liever kwijt dan rijk
Not guilty by reason of insanity
  zaterdag 12 september 2009 @ 23:50:15 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72687764
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:45 schreef Me. het volgende:
Pesten is een sociale aangelegenheid. De pesters willen de kneuzen alleen maar helpen om wat weerbaarder te worden. Dat sommige kneuzen daarbij een trauma oplopen voor het leven is hun probleem, dat soort figuren ben je in deze wereld toch liever kwijt dan rijk
Ah, op die fiets. 'Weerbaarder maken'. Sjongejonge, zo had ik het nog nooit gezien.
pi_72687781
Pesters pesten vooral omdat ze daar een zelfvertrouwenboost van krijgen.
Smikkelen en smullen!
pi_72688546
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:40 schreef groovy-cat het volgende:
Pesten is gewoon leuk. Een soort team building.
  zondag 13 september 2009 @ 00:23:28 #9
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_72688631
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Doe es even normaal het is een maatschappelijk probleem dat bij sommige kinderen/mensen behoorlijke trauma`s kan opleveren.
Mafkees
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 13 september 2009 @ 00:25:20 #10
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_72688672
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

He Gast
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_72688814
Er zijn grenzen: http://www.rijnmond.nl/Ho(...)ns%20YouTube-filmpje

<(filmpje staat op dumpert.nl, als je die wilt zien moet je daar wezen)>

[ Bericht 11% gewijzigd door Magere_Gein op 13-09-2009 20:17:30 ]
Er is leven na de lach.
pi_72688979
Pesten gebeurt soms ook uit jaloezie. Ik weet zeker dat ze gewoon jaloers waren op jouw oneindige gevoel voor humor
Patat Friet
pi_72689057
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:33 schreef Magere_Gein het volgende:
Er zijn grenzen: http://www.rijnmond.nl/Ho(...)ns%20YouTube-filmpje

[ afbeelding ]

<(filmpje staat op dumpert.nl, als je die wilt zien moet je daar wezen)>

Fixed
Smikkelen en smullen!
pi_72689103
quote:
Dat dus.
Wickid!
  zondag 13 september 2009 @ 10:04:32 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72692422
Zo heb ik eens een keer zo'n pester een goed gemikte trap gegeven. ze waren met een groepje van 4 man een aan het pesten.
Jammer voor ze dat ik het zag. Op dat moment had ik mijn werkschoenen aan en dat heeft ie vast gevoeld.
Dergelijk gedrag moet je direkt aanpakken.

Oja, het filpje op dumpert.nl----http://www.dumpert.nl/mediabase/627081/502eaa8e/bebeto_wordt_geterrord.html
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_72692816
Aanval is de beste verdediging? Pesters pesten om gepest worden te voorkomen.
pi_72692856
quote:
Kneus.
pi_72696525
Pesters hebben een hekel aan zichzelf en zijn heel onzeker
Een raad als iemand je pest doe er wat aan,ben niet bang om de pester in de problemen te brengen
de pester heeft ook schijt aan jou
pi_72697538
Keur het gedrag van de pestkop af, niet zijn persoonlijkheid.
Het kind is niet het probleem, het hééft een probleem.
Smikkelen en smullen!
pi_72733736
wat is dat nou voor kutopmerking man, als jij mensen pest dan is er waarschijnlijk iets niet geod met je persoonlijkheid waardoor je je zo gaat gedragen, toch?
pi_72734893
Mensen die worden gepest hebben het meestal aan zichzelf te danken.
Roken is lekker
  maandag 14 september 2009 @ 17:45:02 #22
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72734927
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:40 schreef groovy-cat het volgende:
Hoi mensen:D ik verveel me dus ik start een gesprek over pesten.
Weet je hier een goed antwoord op, mail dan naar Pestpuber@ho
nee grapje, reageer dan maar gewoon op dit topic
Als je zulke grappen maakt kan ik me voorstellen dat je gepest bent hoor
pi_72735099
Mensen die pesten zijn veelal kansloze bangerikjes die gewoon stoer willen doen
pi_72735159
Pesten is leuk. Vooral als je zelf gepest wordt is het een goede methode om je wat minder kansloos te voelen.
pi_72735371
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:04 schreef cvboer het volgende:
Zo heb ik eens een keer zo'n pester een goed gemikte trap gegeven. ze waren met een groepje van 4 man een aan het pesten.
Jammer voor ze dat ik het zag. Op dat moment had ik mijn werkschoenen aan en dat heeft ie vast gevoeld.

Oja, het filpje op dumpert.nl----http://www.dumpert.nl/mediabase/627081/502eaa8e/bebeto_wordt_geterrord.html
Ben blij voor die jongens dat ik daar niet bij was
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_73538929
lol als ik die tijd overniew kon doen zou ik het zeker anders doen maar het was op de basischool dus ik was nog niet zo handig als dat ik nu ben
pi_73547033
Mensen die altijd zeggen dat pesters onzeker/asociaal/whatever zijn snappen er m.i. niks van.

Ik heb zelf gepest en ben ook wel gepest. Dit geldt voor iedereen in zekere mate, alleen is er natuurlijk een heel spectrum qua balans tussen de twee, en hoe extreem het pesten/gepest worden is.

Het is gewoon de menselijke variant van het 'leader of the pack' idee dat je in de natuur veel ziet. Iedereen heeft de neiging tot pesten wel in zich op een bepaalde leeftijd (ik weet het, geachte lezer, JIJ bent de uitzondering ). Ik denk echter dat er héél snel een balans binnen een groep wordt opgemaakt van wie er pester en gepeste is. De een zal net iets makkelijker verweer hebben tegen pesten (dit verweer is gewoon een social skill, en niet iedereen is op elk aspect van sociaal gedrag even vaardig) dan de ander. Degene met het meeste verweer wordt de pester, de andere de gepeste. Groepjesvorming kan dit verweer zowel omhoog als omlaag brengen. (omlaag door in een groepje te vallen dat gepest wordt, en daarmee jezelf ook gelijk impliciet de identiteit geven van gepeste.)

Sommige mensen hebben dan wel van nature een nadeel, iets 'afwijkends' dat opvallend is en waarmee je gepest kan worden, maar van die mensen zijn er meer dan genoeg die toch niet relatief veel gepest worden. Er zijn genoeg 'vage types' die zich toch binnen de categorie pesters bevinden. Het is maar net hoe je ermee om gaat, hoeveel je van die 'sociale skill' hebt op dat moment. (ikzelf had al vanaf het moment dat ik naar school ging een gigantische bril en was broodmager, maar dat heeft zelden invloed gehad op de mate waarin ik gepest werd.)

Er zijn natuurlijk ook mensen die niet echt gepest worden, en zelf ook niet echt pesten. Niet iedereen is immers hetzelfde en zal de neiging tot pesten hebben. Toch zie ik het pesten niet als asociaal (er zijn natuurlijk grenzen, waar pesten overgaat in terroriseren), maar als een natuurverschijnsel waar de gepeste net zoveel schuld aan heeft als de pester. Dit gaat me vast veel reacties vol boosheid, verontwaardiging en/of onbegrip opleveren, maar probeer de nuance te zien in wat ik zeg. Ik zeg niet dat de gepeste iets fout doet, ook niet dat de pester iets goed doet, maar dat ze zowel zichzelf als elkaar die rol geven, en dus beide evenveel bijdragen aan het fenomeen.

Ik laat van nature redelijk veel over me heenkomen, of iig door mijn opvoeding. Maar de meeste mensen die me kenden in de periode van pesten wisten ook wel dat er een grens was, en respecteerden die ook. Ik werd dus wel eens gepest, maar ze zouden bij mij nooit zo ver gaan als bij bepaalde anderen. Ik heb ook wel eens iemand gepest waar ik later goede vrienden mee ben geworden. Die vond het toen heel erg om door me gepest te worden, maar heeft wel met dat pesten leren omgaan en is er in zekere zin nu blij mee dat dat gebeurd is, omdat diegene toen toch die 'social skill' verder heeft ontwikkeld, uit noodzaak. Dit geldt ook voor mezelf. Door het pesten dat ik te verduren heb gekregen heb ik nu veel beter verweer tegen de vijandigheid die (helaas) in het dagelijks leven aanwezig is.

Ik heb ook wel eens onbewust iemand gepest, en het omgekeerde is denk ik ook wel voorgekomen.

M.i. wordt het pas écht serieus als het overgaat in terroriseren, en/of de gepeste in zo'n erge spiraal terechtkomt dat het destructieve gevolgen voor diegene gaat hebben. Dan is er echt een grens overschreden.
pi_73547363
Sommige mensen stellen zich aan, vindt je het dan raar dat je gepest wordt?
Ja sorry hoor, maar ze pesten je echt niet voor niets.
Zo erg is het niet als je gepest wordt, je wordt er hard van.

Waar ik helemaal niet tegen kan, is dat als iemand gepest werd in zijn vorige klas en dan zegt:

Ik werd vroeger gepest en dat is echt niet leuk.

Dan heb ik echt zoiets van: Jij verdient het ook om gepest te worden en dan vooral die nichten die denken dat je hun vriend bent en dan bij het kleinste vriendschappelijke scheldwoordje, je gaan slaan in je gezicht als een vieze rotnicht.

Begrijp je?
-edit- Sig niet toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_73548157
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:39 schreef caspergf1 het volgende:

Waar ik helemaal niet tegen kan, is dat als iemand gepest werd in zijn vorige klas en dan zegt:

Dan heb ik echt zoiets van: Jij verdient het ook om gepest te worden en dan vooral die nichten die denken dat je hun vriend bent en dan bij het kleinste vriendschappelijke scheldwoordje, je gaan slaan in je gezicht als een vieze rotnicht.

Begrijp je?
Nee, ik snap er geen moer van
pi_73552555
quote:

Begrijp je?
Obvious troll
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:15:16 #31
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_73554827
quote:

Begrijp je?
Nee
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_73555289
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:04 schreef cvboer het volgende:

en jij voelt je nu heel goed?
pi_73560890
Plagen en dollen/geintjes uithalen is leuk, er zit gelijkwaardigheid in de ander kan er om lachen en weet dat het niet gemeend is.

Pesten is in veel gevallen projectie van de pester naar slachtoffer om zo de aandacht van zijn/haar eigen frustraties/zwakheden af te leiden. Of om zichzelf als meerdere te zien t.o.v. slachtoffer vaak voortkomend uit negatief zelfbeeld.
Daarnaast heb je natuurlijk de meelopers die uit angst zelf gepakt te worden door de bully maar willoos mee doen met het pesten.

Pesten = Kansloos.
pi_73561038
Oplossing in mijn geval: de leader of the pack flink op zijn smoel timmeren. Ook echt even goed, zodat iedereen weet wat het risico is van het pesten. Op die manier heb ik ze altijd na de eerste paar pogingen tot pesten te pakken genomen. Noem het aggressief, maar het werkt. Ook voor meiden, geef die populaire bitch op een pestmoment een keiharde knal voor d'r bek. Officieel advies is natuurlijk om nooit geweld te gebruiken... maar 'Nee' te zeggen
Whatever...
pi_73561241
+1 voor grapje sowieso.
Leuk.

Ik hield er totaal niet van, maar het zorgt wel voor eenheid in de pestersgroep.

Ik was er altijd faliekant tegen en zei er ook wat van dat het moest stoppen enzo.

Tegenwoordig ben ik er wat onverschilliger over.
pi_73561258
quote:

Begrijp je?
nee
pi_73561477
quote:

Begrijp je?
Nee?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0&feature=related[/youtube]
pi_73561557
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:41 schreef Juicyhil het volgende:
Dat dus.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_73561723
Pesten wordt met namen gedaan door andere zwakkeren die zelf niet het haasje willen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73561764
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:12 schreef raptorix het volgende:
Pesten wordt met namen gedaan door andere zwakkeren die zelf niet het haasje willen zijn.
Is dit wél een serieus topic
Brutal. Fucking. Metal.
pi_73561788
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:12 schreef raptorix het volgende:
Lol, ja topique matig doorgenomen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')