Lijkt me niet fijn voor die beestjes maar als we dan toch bezig zijn,quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:11 schreef devuser_250 het volgende:
Hier word ik zo boos vanIkea moet zich diep schamen. Geloof niks van dat ze niet op de hoogte waren van deze feiten.
De dierenbescherming toont deze feiten om zo zaken aan het licht te laten komen zodat we onze oogkleppen kunnen open doen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:19 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Lijkt me niet fijn voor die beestjes maar als we dan toch bezig zijn,
boycotten we dan ook gelijk alle produkten vervaardigd door kinderarbeid?
Is in mijn ogen beduidend erger en heeft als consequentie dat oa onze kleding en schoeisel
nagenoeg onbetaalbaar gaat worden.
Vind dit zo'n mierenneukerij, hiermee schiet imo de dierenbescherming haar doel voorbij.
Als mensen nog illusies over China en dierenrechten (quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:23 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
De dierenbescherming toont deze feiten om zo zaken aan het licht te laten komen zodat we onze oogkleppen kunnen open doen.
Sommige mensen vinden het wel belangerijk uit wel materiaal hun meubliair bestaat en/of de geschiedenis van het stukje vlees op het bord.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Als mensen nog illusies over China en dierenrechten () hebben, dan hebben ze een bord voor hun kop en maken die oogkleppen ook niet meer uit.
Ik eet zelf vlees dus wie ben ik om te oordelen over mensen die veren plukken
om een boterham te verdienen?
Laat de keuze aan mij of ik dat dons koop ja of nee en probeer niet op deze manier
bedrijven in diskrediet te brengen want dat is wat er gebeurd.
Nou, prima toch?quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:11 schreef devuser_250 het volgende:
Woonwarenhuis IKEA is gestopt met de verkoop van producten waarin dons zit dat van levende eenden en ganzen is geplukt. Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf gemeld.
Is dat niet selectief geloven?quote:Hier word ik zo boos vanIkea moet zich diep schamen. Geloof niks van dat ze niet op de hoogte waren van deze feiten.
Dat is ook mijn bezwaar in deze , Ikea koppelen aan dierenmishandeling = bad publicity.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:35 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, prima toch?
Iemand wijst ze erop, en ze houden er mee op.
Maar dat is niet genoeg:
Een bedrijf heeft schrik van slechte publicatie wegens de mogelijke imago-schade die het teweeg kan brengen, maar denk wel enigzins dat Ikea hiervan op de hoogte was. Maar sowieso kan je hierop boos worden vanwege het feit van de dierenmishandeling.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:35 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, prima toch?
Iemand wijst ze erop, en ze houden er mee op.
Maar dat is niet genoeg:
[..]
Is dat niet selectief geloven?
Waarom geloof je die dierenbescherming eigenlijk en Ikea niet?
Als je uitgaat van het goede in de mensen (en ondernemingen) blijft het een prima aannemelijk verhaal.
Het is een beetje naïef om te veronderstellen dat Ikea zelf ganzefokkerijen heeft. Dat dons kopen ze gewoon in.
Tegenwoordig met alle wereldhandel stuurt Ikea gewoon een fax de wereld in voor het goedkoopste dons, en dat komt dan via twintig bureaus en achttien tussenhandelaren uit China. Of uit Panama. Of uit Polen. Gewoon wat vandaag het goedkoopst is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |