Ja!quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:14 schreef Buschetta het volgende:
Daar heb je toch een credit kaart voor ? Je leent toch geld van de bank dan ?
Moet hier het woordje en soms staan want dan snap ik het verhaal....je stond rood op je normale betaalrekening en nu heb je een betaling gedaan met je creditcard voor een onvoorziene uitgave en belt de bank je omdat je met een negatief saldo op je gewone rekening gebruik hebt gemaakt van je creditcard? Je mag dus niet rood staan en daarna gebruik maken van je creditkaart? Zeg maar als ik het anders moet interpreteren.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:12 schreef Stoyahm21 het volgende:
Hallo,
Ik heb een paar maandjes een creditcard van de abn amro bank.
Nu heb ik een negatief saldo op mijn rekening en omdat ik een onverziene uitgave had, en deze dus snel met mijn creditcard heb betaald.
Eind van de maand is mijn rekening uiteraard weer positief (werk, inkomen etc).
Nu werd ik vanmiddag gebeld dat het ging over deze betalingen,
wat staat mij te wachten?
Neequote:Op zaterdag 12 september 2009 16:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet hier het woordje en soms staan wantr dan snap ik het verhaal....je stond rood op je normale betaalrekening en nu heb je een betaling gedaan met je creditcard voor een onvoorziene uitgave en belt debank je omdat je met een negatief saldo op je gewone rekening gebruik hebt gemaakt van je creditcard?
Dan heb ik geen idee waarom de bank je zou moeten bellen omdat je gewoon gebruik hebt gemaakt van je rechten om de creditcard te gebruiken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:19 schreef Stoyahm21 het volgende:
[..]
Nee
Ik had gewoon een toereikend saldo op mijn rekening. Maar door een overziene kost (die ik heb betaald met de CC) kwam ik in de min te staan.
Dus je werd gebeld.. En wat zeiden ze dan precies? Dat maakt het misschien wat makkelijker om te bepalen wat je te wachten staat?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:12 schreef Stoyahm21 het volgende:
Nu werd ik vanmiddag gebeld dat het ging over deze betalingen,
wat staat mij te wachten?
In tijden van crisis letten ze misschien op de kleintjes ?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan heb ik geen idee waarom de bank je zou moeten bellen omdat je gewoon gebruik hebt gemaakt van je rechten om de creditcard te gebruiken.
Nou, nog niks. Ik was namelijk aan het werk en vroeg of hij me vanmiddag terug kon bellen,quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:22 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Dus je werd gebeld.. En wat zeiden ze dan precies? Dat maakt het misschien wat makkelijker om te bepalen wat je te wachten staat?
quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:23 schreef Buschetta het volgende:
[..]
In tijden van crisis letten ze misschien op de kleintjes ?
vaag idd.
Maar ze zeiden al wel iets over niet toereikend saldo oid? Of dat ook niet? Laatste keer dat ik gebeld werd door de Visa was binnen 10 minuten nadat ik iets via inet betaald had. Of ik weet had van die transactie en of het bedrag klopte. Dus het kan nog reuze meevallenquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:24 schreef Stoyahm21 het volgende:
[..]
Nou, nog niks. Ik was namelijk aan het werk en vroeg of hij me vanmiddag terug kon bellen,
ik werd er een beetje zenuwachtig van ... maar goed eind van deze maand is mijn rekening weer toereikend
Dus jij hebt roodstaan niet geactiveerd op je gewone rekening? Dat zou de verklaring zijn dat ze direct contact met je opnemen zodra je door het gebruik van je CC rood staat.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:19 schreef Stoyahm21 het volgende:
[..]
Nee
Ik had gewoon een toereikend saldo op mijn rekening. Maar door een overziene kost (die ik heb betaald met de CC) kwam ik in de min te staan.
Nee, alleen dat het over creditcard betalingen ging. Creditcard heb ik trouwens niet aangeboden gekregen, heb ik moeten aanvragen met bewijsmateriaal dat ik een inkomen heb als student zijndequote:Op zaterdag 12 september 2009 16:29 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Maar ze zeiden al wel iets over niet toereikend saldo oid? Of dat ook niet? Laatste keer dat ik gebeld werd door de Visa was binnen 10 minuten nadat ik iets via inet betaald had. Of ik weet had van die transactie en of het bedrag klopte. Dus het kan nog reuze meevallen
quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:38 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dus jij hebt roodstaan niet geactiveerd op je gewone rekening? Dat zou de verklaring zijn dat ze direct contact met je opnemen zodra je door het gebruik van je CC rood staat.
Onder rood staan (officieel "rekening-courantkrediet" geheten) verstaat men de kredietvorm waarmee banken hun klanten in staat stellen om een tijdelijk saldotekort op hun betaalrekening op te vangen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:40 schreef Stoyahm21 het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee, hoe werkt deze activering dan, en wat kan ik ermee?
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Het is geen probleem om gebruik te maken van de CC terwijl je rood staat, maar het is wel een probleem als je roodstaat en daardoor de kosten van de CC niet van je rekening kunnen worden afgetrokken. Dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:25 schreef Nizno het volgende:
Het is natuurlijk van de zotte als je ineens geen gebruik mag maken van je CC omdat er niet genoeg geld op je lopende rekening staat.
Dat is dus min of meer wat mij niet duidelijk wordt in dit topic.quote:Op zondag 13 september 2009 16:05 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Het is geen probleem om gebruik te maken van de CC terwijl je rood staat, maar het is wel een probleem als je roodstaat en daardoor de kosten van de CC niet van je rekening kunnen worden afgetrokken. Dat zijn 2 verschillende dingen.
we kunnen blijven gokken als TS geen update geeft.quote:Op maandag 14 september 2009 19:34 schreef Tja... het volgende:
Ik gok dat de creditcardrekening door ABN is afgeschreven van TS' privé rekening, TS door die afschrijving nu rood staat en dat hij daar geen toestemming voor heeft van ABN. Dus nu bellen ze hem om TS erop te attenderen dat de roodstand aangezuiverd moet worden. Technisch gezien heeft het dus niets met de creditcard te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |