abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72675059
Hallo,

Ik heb een paar maandjes een creditcard van de abn amro bank.

Nu heb ik een negatief saldo op mijn rekening omdat ik een onverziene uitgave had, en deze dus snel met mijn creditcard heb betaald.

Eind van de maand is mijn rekening uiteraard weer positief (werk, inkomen etc).

Nu werd ik vanmiddag gebeld dat het ging over deze betalingen,

wat staat mij te wachten?
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:14:58 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72675113
Daar heb je toch een credit kaart voor ? Je leent toch geld van de bank dan ?
pi_72675160
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:14 schreef Buschetta het volgende:
Daar heb je toch een credit kaart voor ? Je leent toch geld van de bank dan ?
Ja!

Maar er staat altijd vermeld op mijn nota's dat ik moet zorgen voor voldoende saldo.

Het was alleen deze keer dus, een soort van noodgeval wat me 200 euro heeft gekost.
pi_72675165
binnen een maand aflossen betaal je geen rente, daarna uiteraard wel.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_72675206
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:12 schreef Stoyahm21 het volgende:
Hallo,

Ik heb een paar maandjes een creditcard van de abn amro bank.

Nu heb ik een negatief saldo op mijn rekening en omdat ik een onverziene uitgave had, en deze dus snel met mijn creditcard heb betaald.

Eind van de maand is mijn rekening uiteraard weer positief (werk, inkomen etc).

Moet hier het woordje en soms staan want dan snap ik het verhaal....je stond rood op je normale betaalrekening en nu heb je een betaling gedaan met je creditcard voor een onvoorziene uitgave en belt de bank je omdat je met een negatief saldo op je gewone rekening gebruik hebt gemaakt van je creditcard? Je mag dus niet rood staan en daarna gebruik maken van je creditkaart? Zeg maar als ik het anders moet interpreteren.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72675238
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Moet hier het woordje en soms staan wantr dan snap ik het verhaal....je stond rood op je normale betaalrekening en nu heb je een betaling gedaan met je creditcard voor een onvoorziene uitgave en belt debank je omdat je met een negatief saldo op je gewone rekening gebruik hebt gemaakt van je creditcard?
Nee

Ik had gewoon een toereikend saldo op mijn rekening. Maar door een overziene kost (die ik heb betaald met de CC) kwam ik in de min te staan.
pi_72675283
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:19 schreef Stoyahm21 het volgende:

[..]

Nee

Ik had gewoon een toereikend saldo op mijn rekening. Maar door een overziene kost (die ik heb betaald met de CC) kwam ik in de min te staan.
Dan heb ik geen idee waarom de bank je zou moeten bellen omdat je gewoon gebruik hebt gemaakt van je rechten om de creditcard te gebruiken.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:22:33 #8
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72675328
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:12 schreef Stoyahm21 het volgende:

Dus je werd gebeld.. En wat zeiden ze dan precies? Dat maakt het misschien wat makkelijker om te bepalen wat je te wachten staat?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:23:28 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72675350
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan heb ik geen idee waarom de bank je zou moeten bellen omdat je gewoon gebruik hebt gemaakt van je rechten om de creditcard te gebruiken.
In tijden van crisis letten ze misschien op de kleintjes ?

vaag idd.
pi_72675372
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:22 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Dus je werd gebeld.. En wat zeiden ze dan precies? Dat maakt het misschien wat makkelijker om te bepalen wat je te wachten staat?
Nou, nog niks. Ik was namelijk aan het werk en vroeg of hij me vanmiddag terug kon bellen,

ik werd er een beetje zenuwachtig van ... maar goed eind van deze maand is mijn rekening weer toereikend
pi_72675381
Gewoon ff aanvullen op het einde van de maand. Meestal krijg je wel een maand of 3 voordat de bank vraagt om provisie te voorzien. Op je negatieve saldo zal je wel intrest betalen...ik gok zo'n 2, 5 euro op het einde van de maand...die wordt verrekend met andere kosten zodat het je amper zal opvallen.
pi_72675489
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:23 schreef Buschetta het volgende:

[..]

In tijden van crisis letten ze misschien op de kleintjes ?

vaag idd.

Of ze zijn er nu inderdaad achtergekomen dat het toch niet zo'n goed idee van ze was om iedereen die een rekening bij ze heeft een creditcard aan te bieden en ze zijn nu geschrokken dat iemand er ook nog gebruik van maakt i.p.v. het alleen als "kijk ik heb een creditcard" middel te gebruiken . (niet dat dat voor jou geldt TS!, je zult hele goede redenen hebben gehad om er eentje aan te schaffen )
Optimist tot in de kist
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:29:24 #13
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72675512
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:24 schreef Stoyahm21 het volgende:

[..]

Nou, nog niks. Ik was namelijk aan het werk en vroeg of hij me vanmiddag terug kon bellen,

ik werd er een beetje zenuwachtig van ... maar goed eind van deze maand is mijn rekening weer toereikend
Maar ze zeiden al wel iets over niet toereikend saldo oid? Of dat ook niet? Laatste keer dat ik gebeld werd door de Visa was binnen 10 minuten nadat ik iets via inet betaald had. Of ik weet had van die transactie en of het bedrag klopte. Dus het kan nog reuze meevallen
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:38:59 #14
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_72675747
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:19 schreef Stoyahm21 het volgende:

[..]

Nee

Dus jij hebt roodstaan niet geactiveerd op je gewone rekening? Dat zou de verklaring zijn dat ze direct contact met je opnemen zodra je door het gebruik van je CC rood staat.
pi_72675765
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:29 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Maar ze zeiden al wel iets over niet toereikend saldo oid? Of dat ook niet? Laatste keer dat ik gebeld werd door de Visa was binnen 10 minuten nadat ik iets via inet betaald had. Of ik weet had van die transactie en of het bedrag klopte. Dus het kan nog reuze meevallen
Nee, alleen dat het over creditcard betalingen ging. Creditcard heb ik trouwens niet aangeboden gekregen, heb ik moeten aanvragen met bewijsmateriaal dat ik een inkomen heb als student zijnde .
pi_72675792
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:38 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Dus jij hebt roodstaan niet geactiveerd op je gewone rekening? Dat zou de verklaring zijn dat ze direct contact met je opnemen zodra je door het gebruik van je CC rood staat.
wat bedoel je hiermee, hoe werkt deze activering dan, en wat kan ik ermee?
pi_72677327
Creditcardbetalingen worden bij de ABN rond de 6e (geloof ik) van je rekening afgetrokken. Als je nu gebeld bent, is het bedrag van de CC-betaling waarschijnlijk teruggestort vanwege te weinig saldo. Je krijgt aan de telefoon dan waarschijnlijk de keuze om of meteen de rekening te betalen vanaf bv je spaarrekening of ze bieden je een betalingsregeling aan, bv. het hele bedrag betalen aan het einde van de maand.

ik zou me er niet al te druk over maken.
pi_72679562
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:40 schreef Stoyahm21 het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee, hoe werkt deze activering dan, en wat kan ik ermee?
Onder rood staan (officieel "rekening-courantkrediet" geheten) verstaat men de kredietvorm waarmee banken hun klanten in staat stellen om een tijdelijk saldotekort op hun betaalrekening op te vangen.

Het komt wel voor dat rekeninghouders "per ongeluk" rood komen te staan, bijvoorbeeld door cheques uit te schrijven terwijl er onvoldoende saldo op de rekening staat.

Wie rood staat zonder daar met de bank vooraf afspraken over te hebben gemaakt, zal zijn saldo snel moeten aanvullen, en betaalt bovendien een hoge rente. Dit is dus bepaald geen aantrekkelijke "financieringsvorm"!

Veel verstandiger is het om vooraf met de bank afspraken te maken over het gewenste rekening-courantkrediet. Daarbij wordt o.a. de kredietlimiet vastgesteld: het maximale bedrag dat de klant rood mag staan.

Ik denk dat je dat nooit hebt geactiveerd. Het is een handige optie om 'nood' dingen op te vangen zodat je niet vooraf geld van je spaarrekening over te boeken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 12 september 2009 @ 23:25:06 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72687116
Heeft de ABN al terug gebeld?

Het is natuurlijk van de zotte als je ineens geen gebruik mag maken van je CC omdat er niet genoeg geld op je lopende rekening staat.

Een CC is betalingen doen en op afgesproken data terug betalen.
Al dan niet met rente, indien afgesproken.
Als er op de 20 de afspraak van aanzuivering is op de CC en je gebruikt je CC op de 1e van de maand met een negatief saldo op lopende rekening. Dan zou dat geen probleem mogen zijn.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72700492
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:25 schreef Nizno het volgende:

Het is natuurlijk van de zotte als je ineens geen gebruik mag maken van je CC omdat er niet genoeg geld op je lopende rekening staat.

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Het is geen probleem om gebruik te maken van de CC terwijl je rood staat, maar het is wel een probleem als je roodstaat en daardoor de kosten van de CC niet van je rekening kunnen worden afgetrokken. Dat zijn 2 verschillende dingen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 13 september 2009 @ 17:37:49 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72703581
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:05 schreef pronkjewail het volgende:

[..]

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Het is geen probleem om gebruik te maken van de CC terwijl je rood staat, maar het is wel een probleem als je roodstaat en daardoor de kosten van de CC niet van je rekening kunnen worden afgetrokken. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Dat is dus min of meer wat mij niet duidelijk wordt in dit topic.

Misschien had ik het beter als vraag kunnen stellen of het zo is als ik omschrijf of dat het zo is dat het aanzuiveringsbedrag niet door de ABN van de rekening kan worden gehaald.......
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72738297
Ik gok dat de creditcardrekening door ABN is afgeschreven van TS' privé rekening, TS door die afschrijving nu rood staat en dat hij daar geen toestemming voor heeft van ABN. Dus nu bellen ze hem om TS erop te attenderen dat de roodstand aangezuiverd moet worden. Technisch gezien heeft het dus niets met de creditcard te maken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 14 september 2009 @ 21:49:31 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72744412
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:34 schreef Tja... het volgende:
Ik gok dat de creditcardrekening door ABN is afgeschreven van TS' privé rekening, TS door die afschrijving nu rood staat en dat hij daar geen toestemming voor heeft van ABN. Dus nu bellen ze hem om TS erop te attenderen dat de roodstand aangezuiverd moet worden. Technisch gezien heeft het dus niets met de creditcard te maken.
we kunnen blijven gokken als TS geen update geeft.
pi_72759116
Ik denk dat het hele verhaal van de ts gewoon niet klopt. Tenzij je een gewone bankpas of debet? kaart krijgt waarmee je geld kun opnemen. Met dat laatste bennik de echte naam kwijt maar dat is voor mensen die niet met geld kunnen omgaan en elke keer geld kunnen opnemen nadat er voldoende saldo opstaat.

Met een bankpas heb je een bepaalde limiet die weer afhankelijk is van je saldo en de afspraken die daarmee gelden. Ik denk dat het volgende aan de gang is en dat baseer ik op een feit die ik nog uit 2008 ken van een kennis van mij die een gelimiteerde bankpas heeft en die toen ook werd gebeld. De uitleg van "tja" is daarom ook vrij plausibel want een ieder die een cc heeft en gewoon jaarlijks zijn inkomsten heeft (mits je geen vervelende kredietverleden hebt) die kan tot het maximale bedrag rood staan, en daar word je echt niet voor opgebeld tenzij! plotseling vreemde bedragen van je rekening verdwijnen die ongewoon voor jouw opnamewijze is.Maar goed, dat is een ander verhaal.
75 topics = FIN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')