quote:Het Openbaar Ministerie vervolgt Wilders voor het aanzetten tot discriminatie en haat. De politicus is het hier niet mee eens. ''Ik wil dat de islam terecht staat en niet ik'', aldus de politicus. ''Daarom overweeg ik radicale imams en andere idioten als getuigen op te roepen.''
Wilders windt zich er over op dat hij zich moet verantwoorden voor wat hij zegt. ''Ik vind het heel erg om daar te staan. Ik ben van mening dat het een politiek proces is. Het is triest dat ik me strafrechterlijk moet verdedigen voor politieke uitspraken.'' Wilders, die bijgestaan wordt door advocaat Bram Moszkowicz, denkt dat de rechter hem vrijspreekt.
Gemeenteraadsverkiezingen
De start van het proces komt voor Wilders in een ongunstige periode. In januari is namelijk ook de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, waaraan de PVV in Den Haag en Almere meedoet.
''Dit kost heel veel tijd en energie. Het is geen debatje, maar gaat over mijn eigen kop. Ik had liever geen proces en vijf zetels minder in de peilingen, ik wil geen verdachte zijn.''
quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:22 schreef Arcee het volgende:
Deel 1: Wilders in januari voor de rechter
quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zolang het maar geweldsloos is wel ja, dus ook niet met graffiti spuiten op moskeeën of mohamed poppen in de fik zetten. Het moet wel bij verbale acties blijven.
Mag ik ook antwoorden?quote:
Ik ben het helemaal met je eens, ik denk alleen dat er op dit moment nog selectieve verontwaardiging heerst als het gaat om het vervolgen van mensen voor hun mening. Als ik kijk naar het filmpje van Zwagermans (ik zal hem zo ff posten in OP) dan kan je al zien dat er op dit moment een scheefgroei aan de gang is als het gaat om omgangsnormen met autochtonen vs. allochtonen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag ik ook antwoorden?
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Maar helaas zegt de wet op dit moment iets anders. En als we dat verkeerd vinden, dan moeten we de wet aanpassen. En niet de onafhankelijkheid van het rechtssysteem uithollen door eindeloos te proberen individuele rechtszaken te beïnvloeden.
Waarom zou Wilders wel alles mogen zeggen in het openbaar en normale Nederlanders niet? Geldt voor Tweede Kamerleden in het openbaar soms een ander wetboek? Belachelijk.quote:
Waar zeg ik dat normale Nederlanders niet mogen zeggen wat ze denken dan? Volgens mij ben ik er een post hierboven ook aardig duidelijk in geweest dat het juist niet de bedoeling is dat iedereen elkaar voor het gerecht sleept op uitspraken die slechts aan te duiden zijn als vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:30 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom zou Wilders wel alles mogen zeggen in het openbaar en normale Nederlanders niet? Geldt voor Tweede Kamerleden in het openbaar soms een ander wetboek? Belachelijk.
Op dit moment is dat inderdaad zo. Wilders kan dus alleen worden vervolgd voor uitspraken in interviews, kranteartikelen en dergelijke, maar niet voor dingen die hij in de Tweede Kamer heeft gezegd.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:30 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom zou Wilders wel alles mogen zeggen in het openbaar en normale Nederlanders niet? Geldt voor Tweede Kamerleden in het openbaar soms een ander wetboek? Belachelijk.
Dat komt omdat in de Tweede Kamer geldt dat politici daar alles mogen zeggen. In het openbaar gelden regels als voor ieder ander.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Op dit moment is dat inderdaad zo. Wilders kan dus alleen worden vervolgd voor uitspraken in interviews, kranteartikelen en dergelijke, maar niet voor dingen die hij in de Tweede Kamer heeft gezegd.
Met andere woorden iedereen mag zeggen wat hij wil? Ik denk dat je daar een andere mening over zou hebben op het moment dat er een moslimpartij zou komen met +- 10 zetels en de politieke leider daarvan het zou hebben over de achterlijkheid van de ongelovigen dat het ongewenst is om 100+ soorten geloven te hebben in Nederland omdat de islam volstaat, dat ongelovigen net nazi's zijn, dat er geen kerken of synagogen bij mogen komen maar moskeeën wel en dat tenslotte de hoofddoek verplicht moet zijn voor alle vrouwen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat normale Nederlanders niet mogen zeggen wat ze denken dan? Volgens mij ben ik er een post hierboven ook aardig duidelijk in geweest dat het juist niet de bedoeling is dat iedereen elkaar voor het gerecht sleept op uitspraken die slechts aan te duiden zijn als vrijheid van meningsuiting.
Wat mij betreft is dit ook op leden van de Tweede Kamer op toepassing.
Integendeel, als er een moslim partij komt in Nederland met 10 zetels of meer dan vind ik dat ze ook alles moeten zeggen, of deze wetten die ze willen mij aanspreken hoef ik verder geen antwoord op te verschaffen uiteraard.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Met andere woorden iedereen mag zeggen wat hij wil? Ik denk dat je daar een andere mening over zou hebben op het moment dat er een moslimpartij zou komen met +- 10 zetels en de politieke leider daarvan het zou hebben over de achterlijkheid van de ongelovigen dat het ongewenst is om 100+ soorten geloven te hebben in Nederland omdat de islam volstaat, dat ongelovigen net nazi's zijn en dat er geen kerken of synagogen bij mogen komen maar moskeeën wel en dat tenslotte de hoofddoek verplicht moet zijn voor alle vrouwen.
quote:elsevier.nl
12 september 2009
"Dit wordt het proces van de eeuw"
Geert Wilders (PVV) moet woensdag 20 januari voor de strafrechter verschijnen om zich te verantwoorden voor zijn uitspraken over moslims. Hij is vastbesloten er het 'proces van de eeuw' van te maken. Dat zegt de PVV-leider in de zaterdageditie van De Telegraaf. Wilders doet uit de doeken dat hij overweegt ‘radicale imams en andere idioten’ als getuigen op te roepen in het proces.
Het Openbaar Ministerie vervolgt hem voor het aanzetten tot discriminatie en haat. Wilders vindt dat regelrechte onzin. ‘Ik wil dat de islam terecht staat en niet ik,’ zegt hij.
Wilders wordt in de rechtszaal bijgestaan door advocaat Bram Moszkowicz. De PVV-leider verwacht vrijspraak. ‘Ik vind het heel erg om daar te staan. Ik ben van mening dat het een politiek proces is. Het is triest dat ik me strafrechterlijk moet verdedigen voor politieke uitspraken.’
De start van het proces komt voor Wilders in een ongunstige periode. In januari is namelijk ook de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, waaraan de PVV in Den Haag en Almere meedoet. ‘Dit kost heel veel tijd en energie. Het is geen debatje, maar gaat over mijn eigen kop. Ik had liever geen proces en vijf zetels minder in de peilingen, ik wil geen verdachte zijn.
Gelovigen mogen al zeggen wat ze willen, indien het namelijk tot een rechtsvervolging komt wordt weliswaar kenbaar gemaakt dat wat men zegt maatschappelijk onwenselijk is maar toch tot vrijspraak gekomen omdat uitspraken vanuit de godsdienstvrijheid zwaarder wegen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Met andere woorden iedereen mag zeggen wat hij wil? Ik denk dat je daar een andere mening over zou hebben op het moment dat er een moslimpartij zou komen met +- 10 zetels en de politieke leider daarvan het zou hebben over de achterlijkheid van de ongelovigen dat het ongewenst is om 100+ soorten geloven te hebben in Nederland omdat de islam volstaat, dat ongelovigen net nazi's zijn, dat er geen kerken of synagogen bij mogen komen maar moskeeën wel en dat tenslotte de hoofddoek verplicht moet zijn voor alle vrouwen.
Ontken je nu dat er Imams uitgezet zijn vanwege datgene wat ze zeggen?quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:47 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Gelovigen mogen al zeggen wat ze willen, indien het namelijk tot een rechtsvervolging komt wordt weliswaar kenbaar gemaakt dat wat men zegt maatschappelijk onwenselijk is maar toch tot vrijspraak gekomen omdat uitspraken vanuit de godsdienstvrijheid zwaarder wegen.
Dus kwam El Moumni weg met het wegzetten van homosexualiteit als een ziekte en Leen ten Dijke met het gelijkstellen van homo's aan dieven. En zal Wilders straks waarschijnlijk een veroordeling aan de broek krijgen.
Dit is dus de hypocriete en onwenselijke spagaat waarin onze samenleving zich bevindt en waarom een Wilders de wind in de rug heeft. Doe iets aan deze hypocriete en schijnheilige misstand in de maatschappij en veel steun richting Wilders zal wegvallen. Ik denk echter dat veel moslims (en christenen) hun bevoorrechte positie liever in stand willen houden.
Ontken jij dat twee haatzaaiers vrijgesproken werden van homohaat op grond dat hun haatzaaierij gestoeld was op godsdienstvrijheid, waar anderen onherroepelijk een veroordeling aan de broek gekregen zouden hebben?quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:48 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ontken je nu dat er Imams uitgezet zijn vanwege datgene wat ze zeggen?
Sterker nog, je wordt met de dood bedreigtquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:44 schreef Bowlingbal het volgende:
En trouwens, alsof je alleen maar aangeklaagd wordt als je kritiek hebt op de Islam.
En wéér die eeuwige vergelijking met de joden.quote:Als je wat over het Jodendom zegt, en met name de Holocaust, kun je ook een aanklacht verwachten. En als je een kunstwerk maakt over Wilders krijg je ook al de rechterlijke macht achter je aan, met mensen die roepen dat witte rozen en hoopjes stro een doodsbedreiging zijn.
Jij brengt het alsof Imams alles mogen zeggen. Dat is onjuist. Er zijn al meerdere mensen uitgezet vanwege datgene wat ze in en rondom een moskee zeggen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ontken jij dat twee haatzaaiers vrijgesproken werden van homohaat op grond dat hun haatzaaierij gestoeld was op godsdienstvrijheid, waar anderen onherroepelijk een veroordeling aan de broek gekregen zouden hebben?
Ja, even over die onderste zin. Ik kon er in het topic niet tegenaan modereren om het gebagger te verwijderen en het ontopic gedeelte te kunnen laten staan.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:33 schreef Buschetta het volgende:
@Isen die opmerking over wat ik o.a doe was in mijn optiek wel relevant aangezien men mij aanmerkte als paranoia en goebbels...
Toen de NL regering naar Engeland vertrok in WO2 was dat zo'n plan. En eengezien een substantieel aantal van die standaard plannen op mijn fundamenten zijn gestaaft moeten de mensen die me zo negatief wegzetten zichzelf maar eens achter de oren krabben
Erg jammer dat het gros van de mensen hier alleen op de man kan spelen.
Zelfs Jordy van Loon wordt met de dood bedreigd. Schijnt een nieuwe rage te zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:51 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Sterker nog, je wordt met de dood bedreigt
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:Of je moet het met de dood bekopen, omkomen in een aanslag (New York, Bali, Londen, Madrid, enz.), of er hangt je een fatwa als zwaarden van Allah boven je hoofd.
Omdat het nogal typisch is dat een Deense cartoon met alle macht verdedigd wordt, maar een cartoon van een andere groep over de Holocaust wel veroordeeld wordt, en je daar vervolgens niemand over hoort.quote:[..]
En wéér die domme eeuwige vergelijking met de joden.Telkens maar weer WO2 erbij halen, wat een zwaktebod. Heb je niets beters in te brengen?
In sommige gevallen moet je de schijn ophouden inderdaad. Maar of er echt sprake is geweest van uitzetting? Heb jij ze gevolgd tot aan de grens?quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:53 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jij brengt het alsof Imams alles mogen zeggen. Dat is onjuist. Er zijn al meerdere mensen uitgezet vanwege datgene wat ze in en rondom een moskee zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |