abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72673682
Ik had het vermetele plan opgevat in de winter (dec-jan) met mijn racefiets naar een ver oord te vertrekken om daar dan 3 weken lang te fietsen.

Weet iemand wat een goede plek zou zijn? Ik wil dat het niet al te koud is, maar ook niet al te warm, het mag niet teveel regenen en de wegen moeten goed genoeg zijn om er te kunnen fietsen met dunne bandjes.

Eerst dacht ik zelf aan Afrika (Senegal, Kenia) maar vanwege de wegen en misschien ook het weer daar laat ik dat idee nog eventjes zitten.

Hoe zit het met het Midden-Oosten in die tijd? Zijn er daar landen waar het in die periode goed toeven is? India? Hoe zijn de wegen daar? En het weer?

Weet iemand iets leuks?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 september 2009 @ 15:12:01 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72673701
Taiwan
  PR/Manusje van alles zaterdag 12 september 2009 @ 15:16:35 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72673806
Weet je wel hoe druk het op de weg is daar in India?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72673817
Op de racefiets naar Afrika of Azie lijkt me niet opportuun vanwege de slechte wegen. Australie of NW zeeland maar daar is het dan wel hartje zomer.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72673859
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Taiwan
Dit is wel interessant, het schijnt daar een redelijke temperatuur te zijn in de winter, 10-15 graden, en het regenseizoen loopt maar tot half december. De wegen zullen ongetwijfeld redelijk goed zijn.
pi_72673882
nieuw zeeland
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_72673888
Ik heb ook gedacht aan Zuid-Chili, Patagonia, e.d. Ideetje?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 september 2009 @ 15:33:54 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72674167
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:19 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dit is wel interessant, het schijnt daar een redelijke temperatuur te zijn in de winter, 10-15 graden, en het regenseizoen loopt maar tot half december. De wegen zullen ongetwijfeld redelijk goed zijn.
10 graden is zelfs extreem koud in Taiwan. Wegen zijn heel goed.
pi_72683263
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:20 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb ook gedacht aan Zuid-Chili, Patagonia, e.d. Ideetje?
Het is daar dan prima weer, maar je moet het wel leuk vinden om honderden kilometers door het niets te fietsen voordat je weer een dorpje tegenkomt...
  zaterdag 12 september 2009 @ 23:48:25 #10
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72687717
Al wel eens gedacht aan het noorden van Vietnam? Perfecte wegen en boven Hanoi kan het in januari nog wel eens behoorlijk koud zijn, althans voor die streek daar.

En nog een tipje voor je banden: monteer even een setje 25 mm Conti GP 4000 (slecht in Nederland te verkrijgen maar Rose versand doet wonderen) en je rijd geweldig confortabel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 13 september 2009 @ 11:17:10 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_72693497
Ik zou Afrika niet per definitie laten varen. Ok, het kan flink warm zijn, maar de wegen zijn niet per definitie slecht voor fietsers en aangezien het gebruikelijk is om heel wat levende have op straat te vinden en er (buiten de grote steden) niet gigantisch veel verkeer is (afhankelijk van het land) is het vaak goed te doen (je wordt niet gelijk neergemaaid door het gemotoriseerd verkeer zoals in veel plaatsen in het Midden Oosten en Latijns Amerika bijvoorbeeld). Het eerste land waar ik aan moest denken is Ghana, omdat grote delen van dat land zelf een enorme fietscultuur hebben: hele gezinnen, schoolkinderen, boeren... alles verplaatst zich op de fiets daar en ik heb vaak gedacht dat het enig moet zijn om daar tussen te fietsen. Sterker nog: het noorden van Ghana heeft zelfs heel behoorlijke fietspaden in en rond de grotere plaatsen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')