Ik zou Afrika niet per definitie laten varen. Ok, het kan flink warm zijn, maar de wegen zijn niet per definitie slecht voor fietsers en aangezien het gebruikelijk is om heel wat levende have op straat te vinden en er (buiten de grote steden) niet gigantisch veel verkeer is (afhankelijk van het land) is het vaak goed te doen (je wordt niet gelijk neergemaaid door het gemotoriseerd verkeer zoals in veel plaatsen in het Midden Oosten en Latijns Amerika bijvoorbeeld). Het eerste land waar ik aan moest denken is Ghana, omdat grote delen van dat land zelf een enorme fietscultuur hebben: hele gezinnen, schoolkinderen, boeren... alles verplaatst zich op de fiets daar en ik heb vaak gedacht dat het enig moet zijn om daar tussen te fietsen. Sterker nog: het noorden van Ghana heeft zelfs heel behoorlijke fietspaden in en rond de grotere plaatsen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.