Zelfs voor dwerghamsters te klein...quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:54 schreef Paul het volgende:
tvp, alleen dwerghammies kunnen daarin ja
'Kunnen' wel ja. Maar ook voor dwergjes is het veel en veel te klein.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:54 schreef Paul het volgende:
tvp, alleen dwerghammies kunnen daarin ja
Want?quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:34 schreef Meddo het volgende:
Dit kooitje is triest, een nieuwsbericht is nog veel triester
Je zou ook gewoon kunnen vertellen natuurlijk wat er zo'n onzin is aan 't bericht.quote:
Amen. Ik bedoel. Dat de donsveren van IKEA-dekbedden en kussen van levende kippen geplukt zijn, dat is dierenleed. Maar iedereen die zich over zoiets druk gaat lopen maken?quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:34 schreef Meddo het volgende:
Dit kooitje is triest, een nieuwsbericht is nog veel triester
Fok probeert met dit kooitje, in de hoop dat andere media dit overnemen, weer een beetje in de aandacht de komen. Met het kooitje zelf is natuurlijk niks mis. Hij is wel klein maar blokker geeft aan dat hij aan de eisen voldoet. Bovendien zullen deze kooien het hele jaar door wel verkocht worden, ook in andere winkels.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:43 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je zou ook gewoon kunnen vertellen natuurlijk wat er zo'n onzin is aan 't bericht.
Google eens op hamster hotel blokker.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:46 schreef Meddo het volgende:
[..]
Fok probeert door dit kooitje, in de hoop dat andere media dit overnemen, weer een beetje in de aandacht de komen. Met een kooitje zelf is natuurlijk niks mis. Hij is wel klein maar blokker geeft aan dat hij aan de eisen voldoet. Bovendien zullen deze kooien het hele jaar door wel verkocht worden, ook in andere winkels.
Beetje gehuil op diverse fora en fok maakt er een mediageil berichtje van.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:47 schreef NanKing het volgende:
[..]
Google eens op hamster hotel blokker.
Wij van wc-eend adviseren wc-eend...quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:46 schreef Meddo het volgende:
[..]
Hij is wel klein maar blokker geeft aan dat hij aan de eisen voldoet.
Wat een bullshitquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'Kunnen' wel ja. Maar ook voor dwergjes is het veel en veel te klein.
Dit kooitje doet me denken aan een ander kooitje dat ik een keer in de folder van Pet's Place zag:
[ afbeelding ]
Daar werd ik ook al zo beroerd van.
Nou, sommige mensen begrijpen dat dus serieus niet he? Die denken, klein beestje, kan in een klein hokje. Ik kan er ook niet bij, maar soms zijn mensen echt zo onwetendquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:48 schreef Myraela het volgende:
Als je zoiets koopt dan zie je toch dat het te klein is.
Je bent wel heel sneu als je het dan toch koopt alleen omdat het goedkoop is.
Ten eerste denk ik dat je google stuk is en ten tweede is er niets mediageils aan, het is gewoon zo dat dit kooitje nergens op slaatquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Beetje gehuil op diverse fora en fok maakt er een mediageil berichtje van.
Gaan we de viskommen sier bokalen erbij halenquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Nou, sommige mensen begrijpen dat dus serieus niet he? Die denken, klein beestje, kan in een klein hokje. Ik kan er ook niet bij, maar soms zijn mensen echt zo onwetend
Ja, Blokker mag dat wel aangeven, maar hoe komen zij aan de info dat hij aan de eisen voldoet? Welke eisen hanteren zij dan in godsnaam? Als je een kat op een studentenhok houdt, breekt de pleuris los op Fok, maar een hamster van 15 cm in een hokje van het formaat stoeptegel moet dan ineens wel kunnenquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:46 schreef Meddo het volgende:
[..]
Fok probeert met dit kooitje, in de hoop dat andere media dit overnemen, weer een beetje in de aandacht de komen. Met het kooitje zelf is natuurlijk niks mis. Hij is wel klein maar blokker geeft aan dat hij aan de eisen voldoet. Bovendien zullen deze kooien het hele jaar door wel verkocht worden, ook in andere winkels.
Er zijn ontzettend veel mensen die alleen aan de prijs denken en van het gejengel van hun dochtertje af willen zijn. De eerste hamsters in deze kooitjes staan al op marktplaats. Omdat ze de kooien bij de Blokker verkopen, wordt het ook een impulsaankoop van huismoeders die anders nooit in de dierenwinkel zouden komen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:48 schreef Myraela het volgende:
Als je zoiets koopt dan zie je toch dat het te klein is.
Je bent wel heel sneu als je het dan toch koopt alleen omdat het goedkoop is.
Wat is volgens jou bullshit? Een goudhamster is 15 cm, een dwerghamster een cm of 8. Deze kooi is, inclusief het wieltje aan de zijkant, 32 cm breed. Die beestjes kunnen hun kont niet keren. De buizen zijn te steil voor een dwerghamster en te klein voor een goudhamster. Het wieltje is te klein voor beide soorten, misschien dat er een roborovski in past. Hamsters krijgen van te kleine wieltjes een kromme rug omdat ze helemaal rond gaan lopen. Hier doe je een hamster echt geen plezier mee hoor, dit is echt zo'n kutkooitje voor mensen die geen hol om dieren geven en het zien als speelgoed. Ikke, ikke, ikke.quote:
Oeh, leuke vaas, daar past wel een goudvisje of 2 inquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:54 schreef Isiolo het volgende:
[..]
Gaan we de viskommen sier bokalen erbij halen
Mwahquote:Op zaterdag 12 september 2009 18:09 schreef shiznuts het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen huisdieren nemen en ze dan opsluiten in een kooitje. Kijk een hond of kat... mag vrijwel gaan en staan waar hij wil, die komt buiten, dat noem ik leven. Een hamster houden in een kooitje, of deze nu 40 cm breed of 1,40m breed is, opgesloten is opgesloten, dat vind ik sowieso geen leven. En prima dat je je er voor inzet om minimale maten te garanderen zodat een beest nog een beetje zijn/haar kont kan keren en niet hoeft te slapen in eigen uitwerpselen. Maar waar zijn we nu helemaal mee bezig? Gaan we een winkelketen daarvoor verantwoordelijk houden? Kom op toch, je bent daar zelf verantwoordelijk voor!Jullie doen hier nu net alsof iedereen in Nederland een IQ van vijfenhalf heeft...
Niet iedereen. Wel 80% van de bevolking.quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:09 schreef shiznuts het volgende:
Jullie doen hier nu net alsof iedereen in Nederland een IQ van vijfenhalf heeft...
Ik heb een hamsterquote:Op zaterdag 12 september 2009 18:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mwah. Je zit er niet eens zo heel ver naast denk ik
.
Het treurige is dat er geen minimumeisen zijn...dus Blokker kan altijd zeggen dat het hokje aan de minimumeisen voldoet (die van Blokker namelijkquote:Op zaterdag 12 september 2009 18:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, Blokker mag dat wel aangeven, maar hoe komen zij aan de info dat hij aan de eisen voldoet? Welke eisen hanteren zij dan in godsnaam? Als je een kat op een studentenhok houdt, breekt de pleuris los op Fok, maar een hamster van 15 cm in een hokje van het formaat stoeptegel moet dan ineens wel kunnen.
Het nieuwsbericht is op zich wel een beetje overdreven. Blokker is verder geen kutwinkel of zo hoor, zulke kooitjes verkopen ze ook in dierenzaken, maar het blijft sneu.
Ze kennen niet andersquote:Op zaterdag 12 september 2009 18:20 schreef Qeh het volgende:
Ben benieuwd of de meesten nog zo reageren na het zien van 'Earthlings', zelfde principe als je een mens zijn hele leven in een isoleercel zou zetten, geen vrijheid om te bewegen of wat voor vrijheid dan maar ook.
Denk niet dat jij daar voor zou kiezen, stel je voor hun wel?
Dat je soort gelijk kooitje in folder heb zien staan. Of nou Pet's Place,Discus of Fauna land is.....quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat is volgens jou bullshit?
Ik een dwerg, stofferquote:
quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:25 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik een dwerg, stoffer
Blik is al dood
Hier bloed stoffer na een gevecht met blik
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:27 schreef CherryLips het volgende:
De volgende keer zal ik de folder inscannen.
je hamster wat doe jequote:Op zaterdag 12 september 2009 18:25 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik een dwerg, stoffer
Blik is al dood
Hier bloed stoffer na een gevecht met blik
[ afbeelding ]
Ik heb wel gelijk mijn collega's van de knaagdierenopvang er van de week op geattendeerd, voordat er weer mensen komen voor een hamster en het beestje in dit hokje willen proppen. Ik voel de bui al hangen, straks hebben we tig hamsters in de opvang en kunnen wij de rommel van Blokker weer opruimen.quote:Beste mevrouw ****
Wij zijn op de hoogte van de advertentie voor een hamsterkooi van Blokker en hebben hier meer vragen over ontvangen. Wij zijn het met u eens dat deze kooi geen ideale huisvesting is voor een hamster. Op de site van het Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren (www.licg.nl) wordt 30x50cm geadviseerd als minimale afmeting voor een geschikt hamsterverblijf. Helaas zijn hiervoor geen wettelijke minimale afmetingen bepaald en kan de Dierenbescherming hier dus niet tegen optreden. Wij adviseren mensen contact op te nemen met de Landelijke Vereniging van Kleine Knaagdierenliefhebbers (www.kleineknaagdieren.nl). Wellicht is het mogelijk vanuit deze vereniging de krachten te bundelen en een klachtenbrief op te stellen richting Blokker.
Hahahaha, succesquote:Op zaterdag 12 september 2009 20:01 schreef Sistyria het volgende:
Dit is de ideale gelegenheid om mensen wakker te schudden en hopen dat er nu wettelijke maten worden vastgesteld. Dan worden dit soort ondingen gewoon verboden.
Geld natuurlijk ook voor andere (knaag)dieren die gewoon te vaak in een klein hokje gepropt worden.
Het zou wel eens tijd worden ja. Paar maanden geleden kwam er een konijn binnen in de opvang, schat van een beestje. Heeft wel 2 jaar in een kattenreismandje gewoond en had amper spierkracht in zijn pootjes zitten omdat hij geen ruimte gewend was. Inmiddels heeft hij een fijn huisje met genoeg ruimte en een vriendinnetjequote:Op zaterdag 12 september 2009 20:01 schreef Sistyria het volgende:
Dit is de ideale gelegenheid om mensen wakker te schudden en hopen dat er nu wettelijke maten worden vastgesteld. Dan worden dit soort ondingen gewoon verboden.
Geld natuurlijk ook voor andere (knaag)dieren die gewoon te vaak in een klein hokje gepropt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |