abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72669279
Nou, ik ga proberen om het zo kort en bondig neer te zetten, het is geen R&P.

De status:

over Ondiep:
-Twinky heeft via de SSH (stichting studentenhuisvesting) een kamer in Ondiep, antikraak in een eensgezinswoning.
-het kost ongeveer 200 euro per maand.
-in datzelfde huis woont een jongen die helemaal doordraait, dreigt met wapens enzovoort.
-Twinky wil daar niet meer wonen maar er staan veel spullen.
-de opzegtermijn is een maand.

over Max
-Twinky heeft de mogelijkheid om in citycampusmax te gaan wonen, een tof appartementje. (ook via SSH)
-het is niet zeker want ze staat nogal onderaan de lijst dus er moeten flink wat mensen afzien van hun aanbod wil ze het krijgen.
-die kamer is ergens tussen half oktober en begin januari
-ze hoort half oktober of ze erin mag.

mocht dat niet zo zijn
-gaat ze voor een spacebox op de Uithof (ook SSH). Dat zou dan dus vanaf november zijn.

nu:
-zit Twinky tijdelijk in het huis van haar vriend die op vakantie is. Wanneer die terugkomt is het huis te vol en druk om te studeren, wat ze heel hard moet. Het appartement is ook antikraak via de ssh, die verhuurt de twee slaapkamers.
-heeft Twinky een vriend in Uithoorn die wel een mooie zolder overheeft. Daar kan ze kostenloos wonen.
-komt ze nooit in Ondiep en staan er alleen haar spullen, zoekt ze dus een manier om alles uit de buurt van de gestoorde huisgenoot te krijgen en ervoor te zorgen dat ze er gewoon niet meer langshoeft (post enzo)

verder belangrijk:
-Twinky ontvangt WAjong en studiefinanciering.

Nou zijn de vragen:
-kan ik voor zo kort of lang als het duurt mij inschrijven bij die persoon in Uithoorn. (het gaat vooral om de in- en uitschrijving bij de gemeente ivm uitkering enzo).
-wat is daarvoor nodig? (als ik verhuisde moest ik altijd een huurcontract overleggen bij de gemeente)
-hoe gaat het met mijn uitkering als ik niet meer in Utrecht woon, maakt dat iets uit?
pi_72669788
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:59 schreef Twinky het volgende:
-kan ik voor zo kort of lang als het duurt mij inschrijven bij die persoon in Uithoorn. (het gaat vooral om de in- en uitschrijving bij de gemeente ivm uitkering enzo).
Het is toch gebruikelijk om je in te schrijven in de gemeente waar je woont? Duur van verblijf doet daar niets aan af denk ik.
quote:
-wat is daarvoor nodig? (als ik verhuisde moest ik altijd een huurcontract overleggen bij de gemeente)
Dat weet de gemeente vast wel.
quote:
-hoe gaat het met mijn uitkering als ik niet meer in Utrecht woon, maakt dat iets uit?
Ik denk niet dat je woonplaats iets uitmaakt ivm je uitkering, behalve de uit- of inwonende beurs van de IBG.
Hmm, Nutella.
pi_72681682
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:59 schreef Twinky het volgende:

Dat ligt dan aan de gemeente denk ik, want ik heb me altijd gewoon in kunnen schrijven op een nieuw adres, zonder aan te tonen dat ik het daadwerkelijk huurde of bezat.
pi_72682364
Wat heb je voor uitkering?
pi_72686669
Raak je zo je woonjaren niet kwijt? Of werken ze in utrecht niet met woonjaren?
pi_72687987
Geen antwoord op je vraag maar voor de 1e ronde Max zijn iig hele hordes afgehaakt.
quote:
Voor de 272 éénkamerwoningen op de etages 11-22 nodigen we de 400 hoogst geëindigde kandidaten uit. Voor de 96 tweekamerwoningen de 150 hoogst geëindigde kandidaten.
Later hebben ze er nog een mailing uitgegooid of alsjeblieft nog meer mensen wilden komen kijken. M.a.w. ziet er goed uit voor je.
pi_72688872
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:33 schreef MamsX het volgende:
Wat heb je voor uitkering?
WAjong, staat dat er niet in?
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:59 schreef hermanf het volgende:
Geen antwoord op je vraag maar voor de 1e ronde Max zijn iig hele hordes afgehaakt.
[..]

Later hebben ze er nog een mailing uitgegooid of alsjeblieft nog meer mensen wilden komen kijken. M.a.w. ziet er goed uit voor je.
ja ze hebben nu twee keer zoveel mensen als kamers uitgenodigd... Ik hoop het echt zo erg he, zou zo tof zijn!
pi_72692037
quote:
Ja, dat is zelfs belangrijk. Voor een uitkering moet je volgens mij ingeschreven staan waar je woont.
Ik denk dat wel belangrijk is, dat je echt een kamer huurt en niet een gezamenlijke huishouding voert met die vriend. Ik zou het gaan bespreken bij je UWV-kantoor.
quote:
Naar de gemeente gaan en je inschrijven op dat adres. Uitschrijven gaat dan vanzelf.
Bij veel gemeenten kan die tegenwoordig digitaal via de website trouwens.
Een huurcontract meenemen moet denk ik voor sommige adressen, omdat die in het GBA een melding hebben. Op sommige mensen staan 80 mensen ingeschreven, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
quote:
UItkeringen (of de hoogte er van) zijn niet gekoppeld aan een plaats. Zeker een UWV-uitkering niet. Je moet alleen wel wonen waar je ingeschreven staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')