Ik denk dat mensen die hoge functies bekleden hiervoor minder concentratie hebben. Hoe hoger de functie, hoe meer verantwoordelijkheden, oftewel verdiensten, en dus minder tijd voor zichzelf.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk omdat mensen die zoekende zijn en nadenken over het spirituele en actief geïnteresseerd zijn in symboliek in het algemeen ook meer kunnen steken over hun loopbaan en dergelijke dingen in het leven?
Dat ben ik niet met je eens. Misschien hebben ze die hoge functie wel omdat ze juist ontzettend veel kunnen netwerken en sociale dingen doen naast hun functie. Ik heb zelden een hoge piet gezien die zichzelf opsloot in zijn slaapkamer standaard na het werk omdat zijn concentratie "op" wasquote:Op zaterdag 12 september 2009 13:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die hoge functies bekleden hiervoor minder concentratie hebben. Hoe hoger de functie, hoe meer verantwoordelijkheden, oftewel verdiensten, en dus minder tijd voor zichzelf.
...
Het blijven mensen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Misschien hebben ze die hoge functie wel omdat ze juist ontzettend veel kunnen netwerken en sociale dingen doen naast hun functie. Ik heb zelden een hoge piet gezien die zichzelf opsloot in zijn slaapkamer standaard na het werk omdat zijn concentratie "op" was
Van de loge?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ga straks verder met het beantwoorden van vragen.. Zometeen krijg ik visite
quote:
Wie kent 'm nog? "En daar word ik voor behandeldquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:03 schreef ToT het volgende:
[..]Kan ook iemand met macht zijn: "Ja mam, nee mam, doe ik mam, is goed mam, zal ik aan denken mam!"
quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wie kent 'm nog? "En daar word ik voor behandeld.. Ja moeder.. Nee moeder..'
Dat was toch Wim de Bie? Met Kees van Kooten als zijn moeder? Staat me iets van bij.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wie kent 'm nog? "En daar word ik voor behandeld.. Ja moeder.. Nee moeder..'
Er zitten veel mensen met een iets hogere maatschappelijke positie bij de Vrijm:. omdat dat voor mensen voor mensen met een bredere ontwikkeling meer aansprekend is dan een voetbalclub, over het algemeen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:30 schreef mediaconsument het volgende:
Owja, waarom bekleden de hogere vrijmetselaars, meestal hoge posities binnen de maatschappij?
En, is er een verband tussen scientology en de vrijmetselarij?
Het is geen voortzetting van het studentencoprs.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:28 schreef Neleos het volgende:
Wat voor een types worden nou eigenlijk lid van de vrijmetselarij?
Zijn het vooral hoogopgeleide mensen? Ik heb zelf altijd een beetje het idee dat het een soort voortzetting is van het studentencorps? Of lopen er ook arbeiders en boeren rond?
Bedankt voor het antwoord.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zitten veel mensen met een iets hogere maatschappelijke positie bij de Vrijm:. omdat dat voor mensen voor mensen met een bredere ontwikkeling meer aansprekend is dan een voetbalclub, over het algemeen.
(ok, het klinkt wat elitair als ik het zo zeg. Zo is het beslist niet bedoeld, maar zo werkt het vaak wel in de praktijk)
Ja dat kan zeker. Ik heb weleens gevisiteerd bij loges waar een heel andere sfeer heerste. Er zijn loges waar gezelligheid voorop staat, en waar ze zelfs liever geen bouwstukken hebben die al te ingewikkeld zijn. Er zijn loges waar ze juist wel zoveel mogelijk intellectuele diepte zoeken. 'Vriendjespolitiek' zie je overal wel een beetje. Netwerken gebeurt nu eenmaal overal.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Gaaf topic trouwens, altijd nieuwsgierig
E_O, heb je het idee dat jouw ervaringen erg gekleurd zijn door alleen die ene loge? Zou het bij andere loges anders kunnen zijn qua diepte, vriendjespolitiek en sfeer?
Ik vind het een geweldig interessant verhaal.. Ik ben er echter nooit toe gekomen om het helemaal te lezen.. Sorry.. Nou ja, ik heb de pdf nog steedsquote:Op zaterdag 12 september 2009 13:22 schreef merlin693 het volgende:
Enneacanthus_Obesu...
Heb je dat boek wat ik je vroeger heb gegeven nog gelezen en zo ja wat vond je ervan ?
soms moeten mensen met een hoge functie nog wat leren, dat klopt jaquote:Op zaterdag 12 september 2009 13:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die hoge functies bekleden hiervoor minder concentratie hebben. Hoe hoger de functie, hoe meer verantwoordelijkheden, oftewel verdiensten, en dus minder tijd voor zichzelf.
Daarom ook mijn volgende vraag: Kan Jan met de Pet ook lid worden van de vrijmetselarij?
Het doel van de leden is het zoeken van geestelijke verdieping. Het mysterie van het leven ontdekken, zogezegd..quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
Echter volgens mij heb je over mijn andere vraag heengelezen. Wat is het doel van de vrijmetselaars?
Heel goedquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat was toch Wim de Bie? Met Kees van Kooten als zijn moeder? Staat me iets van bij.
Sorry ot .
Bedankt voor de antwoorden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het doel van de leden is het zoeken van geestelijke verdieping. Het mysterie van het leven ontdekken, zogezegd..
Het doel van de vereniging is dat mogelijk te maken voor haar leden en de voortzetting van de traditie van de Vrijmetselarij.
Dat is wel een hele specifieke vraag .. Ik heb geen idee welke rol de ochtend- of avondster speelt, en ook niet wat de toren van Babel betreft..quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:58 schreef Boswachtertje het volgende:
Ah leuk topic dit.. ben beniewd wat er allemaal besproken wordt.
Zelf 1 keer bij een loge geweest bij een lezing over de toren van Babel, wel interessant om eens zo'n tempel te mogen bezichtigen.
Ik heb vast nog wel wat vragen, maar zal me nu even tot 1 vraag beperken:
Hoe groot is de invloed van Venus binnen de Vrijmetselarij?
Vanuit de tempel van Salomo schijnen namelijk een aantal ritualen te zijn ontwikkeld die samenhangen met de opkomst van de ochtend- en avondster tijdens de wendes..
Voor zover ik weet heeft geestelijke verdieping helemaal niets te maken met de vlakverdeling van de aarde..quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Bedankt voor de antwoorden.
Mijn volgende vraag, wat heeft de earth grid(volgens mij ook dodeca grid genoemd) te maken met deze geestelijke verdieping?
[ afbeelding ]
Wat bedoel je eigenlijk met geestelijke verdieping? Hoe staat dat overigens in contrast met astrologie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |