abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72673296
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:36 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.
Vind ik ook altijd zo ongelooflijk arrogant of een zwaktebod als iemand in "we" vorm spreekt of schrijft, ongewild schiet me het woord "shizofreen" steeds te binnen.

Ook mensen die een zin beginnen met "Ik en blablablabla......" denk ik dan: weer zo'n hersenloze die niet weet dat stront voor de bezem gaat.
pi_72673527
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om dat de ideologie rondom de hoofddoek zorgde voor onrust op die school.
Meisjes die geen hoofddoek wilden dragen werden bedreigd. Zij kregen te horen dat ze geen goede moslims waren, omdat ze zich niet aan de leefregels hielden. Dit geweld werd erger en erger en was niet te bestrijden. Die meiden hadden niet de vrijheid om te kiezen tegen de hoofddoek. Waarom niet?

De school kon niet anders dan het dragen van hoofddoeken op school te verbieden. Zoals hier in Nederland om dezelfde reden het dragen van lonsdale kleding niet wordt toegestaan.
Oh... Best een goed punt. Had ik nog niet van gehoord. In dat geval kan ik er best inkomen dat er maatregelen moeten volgen. Dan lijkt me deze beslissing, hoe hard deze ook is, niet eens zo heel gek. Wel diep triest dat het zover heeft moeten komen.

"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_72673865
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:04 schreef Karammel het volgende:

[..]

Oh... Best een goed punt. Had ik nog niet van gehoord.
Je onderschat het gevaar van de islam, zoals zovelen dit onderschatten. De islam heeft nog het meeste weg van het fascisme. Maar daar zul je pas achterkomen als je er van dichtbij veel mee te maken krijgt. Dan kun je nog maar twee kanten op: of je wordt zelf moslim, of je komt in verzet.
pi_72673951
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:19 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Je onderschat het gevaar van de islam, zoals zovelen dit onderschatten. De islam heeft nog het meeste weg van het fascisme. Maar daar zul je pas achterkomen als je er van dichtbij veel mee te maken krijgt. Dan kun je nog maar twee kanten op: of je wordt zelf moslim, of je komt in verzet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72673973
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij hebt voor het eerste gekozen, dat wisten we al.
pi_72673997
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:24 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Jij hebt voor het eerste gekozen, dat wisten we al.
En jij hebt voor het aanmaken van een kloon gekozen. Omdat je niet intelligent genoeg bent om op een normale wijze te discussiëren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72674061
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En jij hebt voor het aanmaken van een kloon gekozen. Omdat je niet intelligent genoeg bent om op een normale wijze te discussiëren.
Mensen continue aanspreken op gebrek aan intelligentie is ook maar een middel om eigen domheid te verdoezelen.
pi_72674081
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:19 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_72674141
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Mensen continue aanspreken op gebrek aan intelligentie is ook maar een middel om eigen domheid te verdoezelen.
Gelukkig sprak ik hem eenmalig aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72674703
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:12 schreef venomsnake het volgende:
Gezeik om die hoofdoekjes !
Laat iedereen lekker zelf bepalen wat hij of zij wil dragen.

We claimen toch zoveel vrijheden in het westen te hebben, laat dat dan ook zien.
Het moet niet gekker worden.
Belgie moet dan niet klagen wat er in Pakistan allemaal gebeurt.
zij doen precies bijna hetzelfde
namelijk verbieden en verbieden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72674818
Moslimscholen komen der aan.
quote:
De moslimgemeenschap reageert onbegrijpend en afwijzend op het hoofddoekenverbod. In Antwerpen liggen er al plannen klaar voor de oprichting van eigen moslimscholen.

Vanaf 1 september 2010 zal de hoofddoek verboden zijn in alle 700 scholen van het Gemeenschapsonderwijs. In de meer dan 300 Antwerpse scholen komt er vanaf volgend schooljaar zelfs een hoofddoekenverbod over de grenzen van de onderwijsnetten heen. Dus in de vrije scholen, het stedelijk, provinciaal en gemeenschapsonderwijs.

De moslimgemeenschap denkt luidop aan de oprichting van eigen scholen. “We kunnen niet anders meer”, zegt Mohammed Chakkar van de Federatie van Marokkaanse Verenigingen.

De radicale AEL (Arabisch-Europese Liga) zegt dat de plannen voor een moslimschool in Antwerpen heel concreet zijn. “Het dossier is af en de investeerders staan klaar”, zegt voorzitter Karim Hassoun. “Ook andere organisaties werken aan de vestiging van een eigen school.”
http://www.gva.be/antwerpen/moslims-starten-eigen-school-2.aspx
pi_72674833
ramadan bijna afgelopen knullen?

de 20ste is het suikerparty toch?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_72674865
quote:
Even een applausje voor de regering in België.
Ze hebben met succes een scheiding tussen de bevolking gecreëerd en de hoofddoek een politiek symbool gemaakt
Hulde!

-edit-

En niet gaan zeiken als ze tegen deze kindertjes zeggen...Kijk...Komt allemaal door die Belgen...Niet mee omgaan he!
pi_72674894
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:04 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Even een applausje voor de regering in België.
Ze hebben met succes een scheiding tussen de bevolking gecreëerd en de hoofddoek een politiek symbool gemaakt
Hulde!
de overheid maakt hierbij een grote fout om hoofddoeken te weren en nu komen er vele nieuwe scholen... en de scholen die het verbieden zullen failliet gaan.
pi_72674932
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:04 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

de hoofddoek een politiek symbool gemaakt
Hulde!
Dat is dus wat de actievoerders er van gemaakt hebben, niet de Belgische overheid.
Een uiting van de islam als politiek symbool. Niet oorzaak-gevolg omdraaien.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_72674935
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:06 schreef Meki het volgende:

[..]

de overheid maakt hierbij een grote fout om hoofddoeken te weren en nu komen er vele nieuwe scholen... en de scholen die het verbieden zullen failliet gaan.
Ja je kan ook overdrijven.
Op die scholen zullen er gewoon minder kinderen zitten en er zal een scheiding in de maatschappij komen voor de komende generatie
pi_72674952
Onzinnig verbod waarbij ik me afvraag of het beoogde doel bereikt wordt. Groepsvorming en segregatie houd je altijd.

Rare TT overigens want het gaat niet enkel over hoofddoeken maar dat scoort misschien beter .
pi_72674974
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:07 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Dat is dus wat de actievoerders er van gemaakt hebben, niet de Belgische overheid.
Een uiting van de islam als politiek symbool. Niet de oorzaak-gevolg omdraaien.
Door het verbieden ervan is het dus gebruikt.
Degene die dit in gang hebben gezet is de Belgische overheid. Of wil je nu beweren dat ze gingen actievoeren toen er niks aan de hand was? Zo van hé...Mooie dag he...Laten we actievoeren. Oké!
pi_72675034
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:07 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Een uiting van de islam als politiek symbool. Niet oorzaak-gevolg omdraaien.
Op welke manier hebben ze er een politiek symbool van gemaakt? Volgens mij is het zo dat de hoofddoek gezien werd als een vorm van vrouwenonderdrukking (door bepaalde Westerse instanties) op die wijze is het een politiek issue geworden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72675060
Joodse scholen weigeren het verbod in te gaan op hun scholen

de joodse scholen en Steinerscholen die het verbod niet opnemen
pi_72675139
Kan je als vrouw binnen de islam vrijwillig beslissen om je hoofddoek af te zetten zonder raar aangekeken te worden door je familie/imam of te vrezen voor je leven? Ik vraag me serieus af in hoeverre de hoofddoek een eigen keuze is of onder druk van de omgeving gedragen wordt.

Persoonlijk associeer ik een hoofddoek niet direct met een geëmancipeerde moderne vrouw.
pi_72675163
Minister Smet stelt vragen bij oprichting moslimscholen
quote:
Vlaams onderwijsminister Pascal Smet (sp.a) vraagt aan de moslimgemeenschap om nog eens "goed na te denken" vooraleer eigen moslimscholen op te richten.

Verbod is onmogelijk
In Vlaanderen is er vrijheid van onderwijs en de oprichting van moslimscholen verbieden kan de minister niet. Maar een school bevat volgens Smet best "een goede mix van de samenleving".

Moslimaschool
In een aantal kranten laat de Antwerpse imam Taouil verstaan dat de Antwerpse actiegroep tegen het hoofddoekenverbod Vrije Keuze deze week al gestart is met een eigen school voor moslima's die weigeren hun hoofddoek af te zetten in de klas. Er zouden ook plannen zijn voor de oprichting van echte moslimscholen.
Bron HLN.be
pi_72675189
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:15 schreef MrX1982 het volgende:
Kan je als vrouw binnen de islam vrijwillig beslissen om je hoofddoek af te zetten zonder raar aangekeken te worden door je familie/imam of te vrezen voor je leven? Ik vraag me serieus af in hoeverre de hoofddoek een eigen keuze is of onder druk van de omgeving gedragen wordt.

Persoonlijk associeer ik een hoofddoek niet direct met een geëmancipeerde moderne vrouw.
In de Koran komt de hoofddoek zover ik weet niet eens voor. De vrouwen die met de profeet omgingen hadden doeken om, om hun borsten te verbergen. De een kan dan zeggen dat deden ze toen ook en doe ik nu dus ook en de ander kan zeggen dit komt niet in de Koran voor en ik doe het dus niet.
pi_72675223
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:15 schreef MrX1982 het volgende:

Vrijwillig altijd, kijk maar naar landen zoals in Marokko of Turkije
Maar hoofddoek is verplicht voor een gelovige zusters.

Geen dwang in de Islam, maar hoofddoek is verplicht voor zusters in de islam
pi_72675231
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:09 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Door het verbieden ervan is het dus gebruikt.
Degene die dit in gang hebben gezet is de Belgische overheid. Of wil je nu beweren dat ze gingen actievoeren toen er niks aan de hand was? Zo van hé...Mooie dag he...Laten we actievoeren. Oké!
Als er een maatregel genomen wordt die voor iedereen geldt heb je je daar, na een eventueel protest, gewoon
bij neer te leggen, zo werkt democratie nou eenmaal.
Daar hoef je het niet altijd mee eens te zijn en/of het leuk te vinden.

Het is al triest genoeg dat om moslima's die geen doek dragen te beschermen tegen relifanaten,
die wel altijd een doek dragen, er een algeheel verbod moest komen voor alle geloven.
Als je boos bent moet je je tot die relifundi's richten die de oorzaak zijn.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')