quote:
Als je zijn echtgenotes iets wilt vragen, spreek hen dan aan vanachter een gordijn. Dit is zuiverder voor onze harten en die van hen. (Koran, vers 24:31)
Ook zei hij: O Profeet! Zeg tot jouw echtgenotes, jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van overkleding over zich naar beneden te laten hangen. Dat bevordert het beste dat men haar herkent en niet lastig valt. (Koran, vers 23:59)
Dat de toenmalige moslims dit zagen als in een gordijn stoppen i.p.v praten met een gordijn tussen hen in is dan het probleem van de moslim. Hoort niet het probleem van de vrouw te zijn.
Ik wil een reactie van eerder hier even posten.
quote:
Ik heb dat stuk ook gelezen, en zie die als. Moslima's bedek je, zodat je herkenbaar bent voor de moslim mannen en ze je niet lastig zullen vallen.
Wat op mij weer overkomt. Dat het bijna klinkt alsof ze zeggen. Moslimmannen mogen moslima's niet lastig vallen, maar de niet herkenbare moslima's wel.
Alsof de man zijn verstand in zijn....heeft zitten en dus niet het verstand heeft om te zeggen...Nee, afblijven...ze wil niet en dat heb je te respecteren. Wat dus duidelijk de vrouw boven de man stelt, want er lopen namelijk wel veel moslimmannen rond in shirt en driekwartbroek, wat dus weer kan zorgen voor ongewenste immoraliteiten...seksueel vrouwen/mannen opwinden. (ja, als je dan toch zegt dat de reden alleen is om de seksuele gevoelens van je medeburger te sparen)
trouwens las ook ergens deze
Ergens gelezen:---
In de Koran staat niet expliciet dat een vrouw een hoofddoek moet dragen, maar wel dat zij behalve haar schaamstreek ook haar sierraad moet bedekken. Dus in ieder geval haar borsten, en verder? Wat je sieraad is, daarover verschillen de interpretaties. Daarom zien we buhrka’s, hoofddoekjes en moslima's met hun hoofd en haar ontbloot. Dus geen expliciete hoofddoekjes in de Koran.
----
Wat op mij logischer overkomt
De bijbel kent trouwens wel het haar bedekken tijdens gebed. (ook het nieuwe testament) Maar dus alleen tijdens gebed.
Denk dus dat het werkelijk een soort van discriminatie naar de man is. Alsof ze eigenlijk alleen maar met hun leuter kunnen denken in de nabijheid van vrouwen. Dat maakt de man dus onderschikt aan de vrouw, want de mannen denken denken geen seconde aan de volgende zin
quote:
it is zuiverder voor onze harten en die van hen.
Dus hij stelt de man minder op verstand denkend dan de vrouw. Het bedekken van armen, benen zou dus eigenlijk ook voor de man moeten gelden. Alsof vrouwen seksueel immuun zijn

En ja, ik denk ook dat een overtuigende moslims minder snel aangifte zal doen wanneer de verkrachter een moslimman zou zijn. Zou de verkrachter een niet-moslim zijn? Heeft die niet-moslim niet alleen problemen met de rechtbank.
En doe nu niet alsof alleen moslimmannen verkrachten, want dit klopt echt niet
Ik vind deze reactie van die Imam dus dom. Het kan een vrijbrief (ook al bedoelde hij dit vast niet zo) zijn voor bepaalde mannen die hun leuter niet in hun broek kunnen houden.