Bespreek hier de politiek en de visies van onze Filip.nu een korte inleidingFilip Dewinter
Philip Michel Frans (Filip) Dewinter (Brugge, 11 september 1962) is een Vlaams politicus. Hij is vooral bekend geworden als partijvoorman van het Vlaams Belang (vóór 14 november 2004 Vlaams Blok genoemd).
Filip Dewinter is getrouwd met Lutgarde en vader van drie dochters: Karolien, An-Sofie en Veroniek.
Enkele opmerkelijke uitspraken van onze Vlaamse held:"Mensenrechten zijn valse schijnwaarden."
"Het Vlaams Blok kiest voor het eigen volk eerst. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een Vlaams Vlaanderen. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een blank Europa!" (Vlaams Blok-meeting, 1991)
"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992. De genoemde drie personen waren allen na de Tweede Wereldoorlog in België ter dood veroordeeld wegens collaboratie.)
"Het ‘werk voor eigen volk eerst’-principe moet in Antwerpen meer dan ooit de leidraad vormen van het stedelijk werkgelegenheidsbeleid". (Werk in eigen stad, 1 mei 2005)
"Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee zijn terugkeercontract."
"Ik geloof niet in een gematigde islam. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden".
"Radicale moslims hebben een stap-voor-stap-strategie ontwikkeld om Europa te onderwerpen aan de islam. Het einddoel van de radicale islam is duidelijk: Europa moet Eurabië worden". (over zijn boek "Inch'Allah, de islamisering van Europa", 1 maart 2009)
"Ze [= de vreemdelingen] wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. Multiculturaliteit heeft bij ons geleid tot multicriminaliteit." (Metro, 16 juni 2005)
"Als mijn dochter met een lesbische vriendin, een moslim of een neger thuiskomt, heb ik haar verkeerd opgevoed. Maar het is hun eigen keuze" (17 mei , 2007 Jensen!)
Filip Dewinter op Republikaner-congres in München (22/06/2008): "De overwinning van de Duitse ploeg woensdag aanstaande tijdens de halve finale van het EK voetbal zou een symbolische overwinning voor Europa zijn"
“Turkije niet alleen uit het EK voetbal, maar ook uit Europa gooien.”
Het Vlaams Belang-kopstuk ergerde zich over de Turkse zegefeesten in België en elders in Europa, ter gelegenheid van het Europees Kampioenschap voetbal: " De massale aanwezigheid van Turkse vlaggen in onze Europese steden de vorige dagen heeft mij geërgerd en geschokt. Turkije wil niet alleen lid worden van de EU, maar wil Europa koloniseren".
Op het congres van de extreem-rechtse Republikaner stelde Filip Dewinter dat de hamvraag tijdens de komende Europese verkiezingen moet zijn : "Kiezen de Europeanen voor een Europees Europa of voor een geïslamiseerd Eurabia?".
Medio april 2007 verklaarde Dewinter dat hij desnoods politiek asiel aanvraagt in Nederland als hij uit zijn politieke rechten ontzet wordt als burger die veroordeeld is in een racismeproces. Desgevraagd naar de zaak bij de Raad van State na een uitspraak in het Amerikaanse tijdschrift Jewish Week antwoordde hij: "Er is geen sprake van vreemdelingenhaat, maar als het dan toch absoluut een fobie moet zijn, dan maar islamofobie. Ja, ik ben bang van de islam.". Bron:
http://www.hbvl.be/Archie(...)db-9254-8173faf10c74![]()
Wat een baas, die Filip
[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 12-09-2009 17:24:28 ]