abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72656894
Bespreek hier de politiek en de visies van onze Filip.

nu een korte inleiding

Filip Dewinter

Philip Michel Frans (Filip) Dewinter (Brugge, 11 september 1962) is een Vlaams politicus. Hij is vooral bekend geworden als partijvoorman van het Vlaams Belang (vóór 14 november 2004 Vlaams Blok genoemd).

Filip Dewinter is getrouwd met Lutgarde en vader van drie dochters: Karolien, An-Sofie en Veroniek.

Enkele opmerkelijke uitspraken van onze Vlaamse held:

"Mensenrechten zijn valse schijnwaarden."

"Het Vlaams Blok kiest voor het eigen volk eerst. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een Vlaams Vlaanderen. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een blank Europa!" (Vlaams Blok-meeting, 1991)

"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992. De genoemde drie personen waren allen na de Tweede Wereldoorlog in België ter dood veroordeeld wegens collaboratie.)

"Het ‘werk voor eigen volk eerst’-principe moet in Antwerpen meer dan ooit de leidraad vormen van het stedelijk werkgelegenheidsbeleid". (Werk in eigen stad, 1 mei 2005)

"Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee zijn terugkeercontract."

"Ik geloof niet in een gematigde islam. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden".

"Radicale moslims hebben een stap-voor-stap-strategie ontwikkeld om Europa te onderwerpen aan de islam. Het einddoel van de radicale islam is duidelijk: Europa moet Eurabië worden". (over zijn boek "Inch'Allah, de islamisering van Europa", 1 maart 2009)

"Ze [= de vreemdelingen] wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. Multiculturaliteit heeft bij ons geleid tot multicriminaliteit." (Metro, 16 juni 2005)

"Als mijn dochter met een lesbische vriendin, een moslim of een neger thuiskomt, heb ik haar verkeerd opgevoed. Maar het is hun eigen keuze" (17 mei , 2007 Jensen!)

Filip Dewinter op Republikaner-congres in München (22/06/2008): "De overwinning van de Duitse ploeg woensdag aanstaande tijdens de halve finale van het EK voetbal zou een symbolische overwinning voor Europa zijn"

“Turkije niet alleen uit het EK voetbal, maar ook uit Europa gooien.”

Het Vlaams Belang-kopstuk ergerde zich over de Turkse zegefeesten in België en elders in Europa, ter gelegenheid van het Europees Kampioenschap voetbal: " De massale aanwezigheid van Turkse vlaggen in onze Europese steden de vorige dagen heeft mij geërgerd en geschokt. Turkije wil niet alleen lid worden van de EU, maar wil Europa koloniseren".

Op het congres van de extreem-rechtse Republikaner stelde Filip Dewinter dat de hamvraag tijdens de komende Europese verkiezingen moet zijn : "Kiezen de Europeanen voor een Europees Europa of voor een geïslamiseerd Eurabia?".

Medio april 2007 verklaarde Dewinter dat hij desnoods politiek asiel aanvraagt in Nederland als hij uit zijn politieke rechten ontzet wordt als burger die veroordeeld is in een racismeproces. Desgevraagd naar de zaak bij de Raad van State na een uitspraak in het Amerikaanse tijdschrift Jewish Week antwoordde hij: "Er is geen sprake van vreemdelingenhaat, maar als het dan toch absoluut een fobie moet zijn, dan maar islamofobie. Ja, ik ben bang van de islam.". Bron: http://www.hbvl.be/Archie(...)db-9254-8173faf10c74

Wat een baas, die Filip

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 12-09-2009 17:24:28 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:19:51 #2
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72657490
Opportunistracist. Vroeger vooral homo's en negers haten omdat het destijds populair was onder extreem-rechts, nu moslims. Over een paar jaar vindt ie wel weer een andere groep.
Géén kloon van tvlxd!
pi_72657824
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:19 schreef Montov het volgende:
Vroeger vooral homo's en negers haten omdat het destijds populair was onder extreem-rechts, nu moslims.
Mwa, negers terecht, zie elke week bijv. Opsporing Verzocht "man met donkere huidstint" Enz. En homo's ? Tja, neem nou iets als Gordon Al die relnichten bij elkaar zorgt gewoon voor dat beeld. En ze vragen er ook om met bijv. de Canal Parade, of Roze Zaterdag.

Waar slaat zoiets op dan Wees lekker homo, lesbisch, of hetero. Maar waarom moeten homo's nou altijd wéér zo opvallend gaan lopen doen en aandacht gaan lopen trekken met dat soort domme festiviteiten? Het gaat allang niet meer om homorechten, of homo emancipatie.

Het gaat meer om "kijk mij eens homo zijn, joehoe "
pi_72658091

tegen zoveel stupiditeit valt niets in te brengen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:37:23 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72658151
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:35 schreef Harlon het volgende:
[ afbeelding ]

QFT, om je statement kracht bij te zetten.
pi_72658159
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:35 schreef Harlon het volgende:
[ afbeelding ]

Amai

Eigen vogel eerst
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:38:21 #7
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72658186
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:27 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Mwa, negers terecht, zie elke week bijv. Opsporing Verzocht "man met donkere huidstint" Enz. En homo's ? Tja, neem nou iets als Gordon Al die relnichten bij elkaar zorgt gewoon voor dat beeld. En ze vragen er ook om met bijv. de Canal Parade, of Roze Zaterdag.

Waar slaat zoiets op dan Wees lekker homo, lesbisch, of hetero. Maar waarom moeten homo's nou altijd wéér zo opvallend gaan lopen doen en aandacht gaan lopen trekken met dat soort domme festiviteiten? Het gaat allang niet meer om homorechten, of homo emancipatie.

Ik ben het met je eens dat het overdreven is, maar ja er zijn zoveel dingen in mijn ogen overdreven. En er zijn zat homo's die die gay pride en Gordon ook afschuwelijk vinden. Al met al geen enkele reden om een hekel te hebben aan 'de homo's'.
Ook geen sig dus
pi_72658380
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:38 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het overdreven is, maar ja er zijn zoveel dingen in mijn ogen overdreven. En er zijn zat homo's die die gay pride en Gordon ook afschuwelijk vinden. Al met al geen enkele reden om een hekel te hebben aan 'de homo's'.
Wie zegt dat Filip een hekel heeft aan homo's? Dat wordt gezegd in de media ja, en hierboven door iemand die zich niet verdiept in de politiek van Filip...
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:45:41 #9
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72658485
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:42 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Wie zegt dat Filip een hekel heeft aan homo's? Dat wordt gezegd in de media ja, en hierboven door iemand die zich niet verdiept in de politiek van Filip...
Dat zeg jij Of impliceer je in ieder geval.
Ook geen sig dus
pi_72658530
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:45 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Dat zeg jij Of impliceer je in ieder geval.
Tja, een ander zegt of roept ook iets, dus wat lul je
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:49:28 #11
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72658628
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:46 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Tja, een ander zegt of roept ook iets, dus wat lul je
Wat?
Ook geen sig dus
pi_72664864
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:27 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

zolang ze jou maar niet haten vind je alles best he?
  zaterdag 12 september 2009 @ 08:33:06 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72666434
Ik voel een slotje en een ban aankomen
pi_72676140
en wat is de bedoeling van dit topic
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72676316
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en wat is de bedoeling van dit topic
Duidelijk toch? Filip Dewinter en zijn politiek bespreken.

Ik vind het een gemis dat Filip geen medestanders kan krijgen in zijn eigen land. Een beetje tegengas daar kan geen kwaad, als je ziet hoe men er tegenwoordig bijloopt in Brussel.....
pi_72676703
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:58 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Duidelijk toch? Filip Dewinter en zijn politiek bespreken.

Ik vind het een gemis dat Filip geen medestanders kan krijgen in zijn eigen land. Een beetje tegengas daar kan geen kwaad, als je ziet hoe men er tegenwoordig bijloopt in Brussel.....
dat is alles behalve duidelijk, want in de OP staan alleen een verzameling quotjes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_72676735
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat is alles behalve duidelijk, want in de OP staan alleen een verzameling quotjes
Bij deze dan
pi_72677093
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:11 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Bij deze dan
Ok vanaf nu ontopic
  zaterdag 12 september 2009 @ 20:59:02 #19
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72683172
Antwoord op TT: Nee, want de onderbuikgevoelens van uitgestoten burgers voeden helpt België niet vooruit.

Mocht Vlaams Belang ooit de grootste worden en regeringspartners zoeken (indien die er zijn), moet Filip zijn visie compleet herschrijven om totale uitsluiting te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')