abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73449986
Poppedein, ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Maar wel even een voor jou. Kan me zo voorstellen dat je er erg gefrustreerd en verdrietig van kan worden! Hou je taai!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:25:53 #227
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73453029
Poppedein pittig hoor, heb er zelf ook alleen niks over te zeggen, mede omdat ik nog steeds loop te vechten tegen het vele drinken en spugen.
maar hier het verschil dat er wel rustig gedronken word.

Ik zou denk ik ook voor de LK gaan en verder vragen op het cb.
sterkte ermee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73453341
Poeh, dat vele drinken en spugen lijt me ook rot Bar!

Lente heeft nu sinds haar geboorte drie keer echt een flinke straal gespuugd. Vannacht kletterde het zelfs tussen de spijlen van haar wiegje door zo op de grond. En daarna is ze helemaal uit d'r ritme merk ik. Ze komt dan om het uur en drinkt kleine beetjes.

Ik geef 'r dan idd telkens dezelfde borst. Pas na een paar keer ga ik weer over op de andere.

Sterkte!
pi_73453535
Oeke bedankt voor je verhaal! Ik werd al helemaal onzeker omdat ik ergens las dat je nooit lang met die hoedjes mag/kan voeden. Maar met mijn ingetrokken tepels, littekens en pijn is zonder voeden eigenlijk geen optie. Vorige week heeft mijn man toevallig op foto vastgelegd hoe ik keek als Driekus dronk. Ik schrok gewoon van mijn eigen gezicht, je kon de pijn er op aflezen. En met heb ik nergens last van. Volgens de kraamhulp lag het niet aan Driekus, die hapt goed en drinkt goed door. Ik kijk het nog effe aan, anders bel ik een LK, heb het nummer al liggen en ik krijg het ook nog gewoon vergoed ook.
Poppedein Ik hoop dat het snel beter gaat, dit klinkt echt niet fijn.
Sserpente, Driekus spuugt gewoon niet, zelfs nog geen mondje. Wel heeft ie de kunst van het boeren en vooral het krijgen van de hik al goed onder de knie. En dan te bedenken dat ik em zelf wel eens van mijn borst haal als ik denk dat het te hard gaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73453849
Balen Mef dat het zo'n pijn doet! Wel super natuurlijk dat het je toch lukt om bv te geven! Zou gewoon de lk bellen hoor! Beter iets te vroeg dan te laat. Wie weet krijg je hierdoor straks écht kloven en dan ben je verder van huis.

Lente heeft ook zo ongeveer na elke voeding de hik. Een kwartier rechtop zetten en boeren helpt ook niet. In m'n buik had ze dat trouwens ook al vaak.

Wat ook niet echt helpt is dat we haar halverwege de voeding verschonen. Van dat 'gesjor' komt het ook lekker omhoog. Maar ze valt standaard na tien minuten in coma en verschonen is tot nu toe de enige manier gebleken om 'r weer wakker te krijgen.
pi_73455278
Ssserpente, Lente valt dus ook in coma! Driekus proberen we op alle mogelijke manieren wakker te houden, maar dat lukt lang niet altijd. En slapende kindjes drinken niet, daar ben ik ook achter.

En hier weer een lekkere mama-blunder: was vergeten om een zoogcompres in mijn bh te leggen: nieuw shirt aan dus....Goed dat vergeet je dus ook niet meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73497110
Ssserpente ik heb gemerkt dat de hik weer over gaat ook van laten drinken als ze nog een slokje lust zou ik dat even proberen

Mefke hihi fijn he?
Ik heb regelmatig dat die compressen scheef zitten. Ik doe ze altijd braaf in maar hmm mja blijkbaar verplaatst het dus wel tijdens dragen (ondanks plakstickers! ) en daar kom ik pas achter als ik denk van goh wat voelt het nat
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73500709
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:38 schreef huuphuup het volgende:
Ssserpente ik heb gemerkt dat de hik weer over gaat ook van laten drinken als ze nog een slokje lust zou ik dat even proberen

Mefke hihi fijn he?
Ik heb regelmatig dat die compressen scheef zitten. Ik doe ze altijd braaf in maar hmm mja blijkbaar verplaatst het dus wel tijdens dragen (ondanks plakstickers! ) en daar kom ik pas achter als ik denk van goh wat voelt het nat
Haha, heb het toevallig vanmiddag ook ontdekt!

Ook erg herkenbaar!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:03:59 #234
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73513902
Even een klein vraagje of iemand ervaringen heeft...

Ik geef bv aan onze Alexa, nu een week oud, maar het is erg moeilijk. Lukt het aanleggen in één keer, is er niets aan de hand, maar lukt het niet in één keer, dan is het stress bij haar. Ze overstrekt zich, wordt echt boos en driftig. Gisteren is het weer een gevecht geweest, één keer aanleggen duurde twee uur. Ze komt verder goed aan, maar het is zó'n gevecht ... Vanochtend zijn we dus begonnen aan afkolven en met het flesje, dat zorgde voor meer rust...
Maar we willen erg graag bv geven, heeft iemand adviezen of tips?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:42:05 #235
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73515073
Dat is een vervelende start Takkembah
Welke houdingen heb je allemaal al geprobeerd?
als Roy hier heel boos is omdat het niet gelijk lukken wilt, dan ga ik altijd op bed liggen met hem en dan liggend voeden.
Hier helpt dat wel wat ontspannender voor Roy.

Heb je nog kraamhulp Takkembah?
Heeft zei anders niet nog meerdere tips?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73515685
Fijn dat, als het lukt, het heel goed gaat, dat is al een plus!
Misschien iets eerder aanleggen? Dat ze nog niet heel hongerig is en dus meer rust heeft om het goed te proberen?
Of, zoals Huup schreef, inbakeren zodat ze ook rustig blijft.
Ik denk dat als je vol houdt ze er vanzelf handigheid in krijgt.
En probeer de borst ook een fijne plek te laten zijn, laat haar daar lekker liggen als ze niet moet drinken, en leg haar een in haar luiertje op je blote borst, dat vindt ze waarschijnlijk heel fijn en dan zorg jij ervoor dat het geen plek wordt die ze associeert met frustatie.

Pas op met een flesje trouwens want dat wordt de eerste weken afgeraden vanwege de speen/tepel verwarring. Het is een andere zuigtechniek namelijk.

Succes!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:15:37 #237
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73517946
Dank voor de goede raad

We hebben veel al geprobeerd: inbakeren, tepelhoedjes, rugbyhouding, bijna naakt, liggend, wat eerder aanleggen, wat later aanleggen, eerst onder de douche, etc.

Ik moet zeggen, ze heeft net de 3e fles (met bv) gehad en het lijkt een ander kind. Al haar spieren zijn ontspannen, haar ademhaling stagneert weer en ze pakt hem goed... Ik moet maar gewoon af van het idee van mijn borst. Ze krijgt in principe de "natuurlijke" voeding, weliswaar uit fles. helaas maar het is niet anders!
Alexa en Seth zijn lief
pi_73518135
Joh, dat het nu niet meteen goed gaat wil niet zeggen dat het helemaal niet gaat lukken hoor
Geef het nog even tijd, gewoon af en toe even proberen en de rest van de tijd met het flesje
Wie weet hapt ze morgen aan alsof ze nooit iets anders gedaan heeft.
pi_73518711
Takkembah Hier ook een marie ongeduld. Wat hier hielp was om de tepel tussen 2 vingers een beetje tot een tuutje te vormen en in 1 keer goed het mondje in te mikken.
Liggend voeden bracht hier ook meer rust, maar lastiger mikken.
En verder veel geduld. Ik was de eerste tijd ook zo'n 1,5 a 2 uur bezig. Dit werd langzaamaan steeds minder en als ze nu (11 weken) echt hongerig is dan ben ik in 15 min klaar.
Al kan ze soms nog weleens een uurtje blijven teuten hoor, maar goed veel aanleggen zorgt ook voor betere productie.
Ik had op een gegeven moment ook wel een dip hoor van al dat voeden, maar ben nu erg blij dat ik doorgezet heb.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:58:46 #240
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73519313
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:22 schreef freecell het volgende:
Joh, dat het nu niet meteen goed gaat wil niet zeggen dat het helemaal niet gaat lukken hoor
Geef het nog even tijd, gewoon af en toe even proberen en de rest van de tijd met het flesje
Wie weet hapt ze morgen aan alsof ze nooit iets anders gedaan heeft.
Oh maar we blijven sowieso proberen met aanleggen. Maar zodra mevrouw weer gaat overstrekken en gestresst wordt, dan kap ik ermee! Ze blijft dan ook lange tijd gestresst namelijk. Net heeft ze weer gedronken en ze is dan zoooo veel meer ontspannen gelukkig.
Alexa en Seth zijn lief
pi_73519345
Takkembah, je kunt ook een vrijwilliger van de VBN of LLL bellen of die nog tips hebben.
Of anders een lactatiekundige inschakelen. Dat zijn professionals die met dit soort problemen heel goed kunnen helpen.

Wat het scheelt je ook heel veel tijd als het voeden goed gaat en je niet eerst hoeft te kolven.
pi_73519491
oh dat tuutje maken doe ik ook nog steeds trouwens dan weet ik zeker dat het goed zit.

fijn dat ze nu zo ontspannen is takkembah! misschien kan het probleem daar ook wel een beetje liggen? ze is nog zo klein en ze wordt iedere dag sterker, wellicht dat het drinken aan de borst wel erg veel energie kostte voor haar? Misschien kun je haar na een beetje uit de fles nog een keer de borst bieden, als toetje zeg maar? hihi ik schreef als tietje
Succes met het opnieuw proberen in ieder geval!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73521298
Takkembah, fijn dat ze nu zo ontspannen is. Misschien lukt het over een tijdje wel.
Ik denk dat p_iglet wel een goede tip heeft.
Fake it till you make it...
pi_73521887
takkembah, wanneer ga je voeden? Let je op de hongersignalen die vooraf gaan aan huilen? Huilen is het laatste signaal dat een kleintje afgeeft als ze honger heeft. Vooraf komen zoeken, sabbelen of een handje bij het oortje.. dat soort dingen.

Je kan ook proberen haar eerder aan te leggen al, dat je haar "verwacht". Dat is makkelijk gezegd, maar ik bedoel ermee, misschien laat ze nu zo'n 3 uur tussen de voedingen, probeer haar dan aan te legg. en na 2 uur of 2,5 uur. Zo heeft ze nog geen reuze honger en heeft ze misschien wat meer geduld.

Je kan haar ook slapend aanleggen. Zie je dat ze bijna wakker aan het worden is kun je haar naast je neerleggen en zo voeden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:48:07 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73522620
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:25 schreef Ticootje het volgende:
takkembah, wanneer ga je voeden? Let je op de hongersignalen die vooraf gaan aan huilen? Huilen is het laatste signaal dat een kleintje afgeeft als ze honger heeft. Vooraf komen zoeken, sabbelen of een handje bij het oortje.. dat soort dingen.
Je kan ook proberen haar eerder aan te leggen al, dat je haar "verwacht". Dat is makkelijk gezegd, maar ik bedoel ermee, misschien laat ze nu zo'n 3 uur tussen de voedingen, probeer haar dan aan te legg. en na 2 uur of 2,5 uur. Zo heeft ze nog geen reuze honger en heeft ze misschien wat meer geduld.

Je kan haar ook slapend aanleggen. Zie je dat ze bijna wakker aan het worden is kun je haar naast je neerleggen en zo voeden.
Even hierop inhakend: je weet niet hoe alexa is. het kan best zijn dat ze slaapt, een half oog open doet, en meteen de sirene open gooit (tenminste dat deed eli, en ik ben daar een tijdje best onzeker over geweest, dat ik de hongersignalen miste, tot ik gewoon ging zitten kijken een kwartier voordat ik hem verwachtte, en voordat hij zn ogen goed en wel open had en doorhad dat hij wakker was, werden de registers al open getrokken. )
of dan zou je dr al op schoot moeten nemen terwijl ze nog slaapt, en zodra er enige beweging komt, direct aanleggen. kan ook nog.

verder dacht ik hetzelfde als huup wellicht eerst een klein beetje met de fles, dan is de ergste honger gestild, en daarna de borst.
maar succes iig en ik hoop idd dat alexa gauw het bv-licht ziet
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73522818
Ja davinia dat kan heel goed hoor. Maar wat je zelf al zegt, elk kindje is anders. Misschien werkt dit wel voor Alexa.

Met het flesje blijven voeden, persoonlijk, dat zou ik toch laten. Als je vooraf wat wilt geven om de ergste honger te stillen kun je overwegen om dat via vingervoeden of cupfeeding. Zo leert ze geen verkeerde zuigtechniek aan die het geven van borstvoeding in de weg kan staan.

linkjes toegevoegd.

Heel veel succes!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:58:14 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73522919
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:54 schreef Ticootje het volgende:
Ja davinia dat kan heel goed hoor. Maar wat je zelf al zegt, elk kindje is anders. Misschien werkt dit wel voor Alexa.

Met het flesje blijven voeden, persoonlijk, dat zou ik toch laten. Als je vooraf wat wilt geven om de ergste honger te stillen kun je overwegen om dat via vingervoeden of cubfeeding. Zo leert ze geen verkeerde zuigtechniek aan die het geven van borstvoeding in de weg kan staan.
das idd beter. niet aan gedacht
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73523059
borstweigeren in het kraambed

Nog wat nuttige info
pi_73524157
Fijn is het hier toch, met al die tips! Goede links, Ticootje.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:00 schreef p_iglet het volgende:
Wat het scheelt je ook heel veel tijd als het voeden goed gaat en je niet eerst hoeft te kolven.
Dit is wel echt waar. Daarom heb ik echt een aversie tegen kolven gekregen, van die eerste 3 weken kolven-voeden-kolven-etc.
Daarom hoop ik dat Alexa het snel onder de knie gaat krijgen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:04:04 #250
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73526446
Thanks voor de goede tips!

Lactatiekundige is hier geweest voor de tweede keer en stuurt ons nu door naar de osteopaat. Dinsdag afspraak, ben zeer benieuwd!

Voor de rest hier een heerlijk dagje gehad: rustig meisje, dat na het eten lekker als een aapje tegen je aankruipt
Alexa en Seth zijn lief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')