abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72644645
Van drie bedrijven heb ik gehoord dat ik net te laat was of te weinig ervaring had voor de functie in de vacature, maar dat ze mij interessant genoeg vonden om 'in de portefeuille' gestopt te worden. Dat is al wel iets, dat ze mij toch interessant vinden en mij eventueel in de (nabije) toekomst nog eens contacteren.

Heeft iemand ervaring met 'in de portefeuille zitten'? Heb je het zelf te horen gekregen en heb je daar ooit nog iets over gehoord? Misschien een baan erdoor gekregen?

Ik heb zelf namelijk een beetje het idee dat het maar een gezegde is, maar dat je er eigenlijk nooit meer wat over hoort. Ik ga natuurlijk nu niet zitten wachten tot die bedrijven contact met mij opnemen, maar het zijn wel bedrijven waar ik graag zou willen werken en waarvan ik hoop dat ze mij graag willen hebben.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:17:04 #2
265768 NBT
Bigger is better.
pi_72644803
nooit meer iets gehoord..............
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_72644827
Vriend van me is er ook ooit eens in gestopt... nooit meer iets van gehoord
You dream it, I live it.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:19:01 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72644854
Volgens mij is het vriendelijk bedoeld, maar doen ze er niks mee.
Mijn vriendin is dan wel weer een uitzondering; die is voor een andere functie bij hetzelfde bedrijf op gesprek gevraagd en heeft ook een baan aangeboden gekregen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:19:13 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72644862
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:17 schreef NBT het volgende:
nooit meer iets gehoord..............
Dat dus.

Sterker nog, een maand later hadden ze een andere vacature, wel nog steeds zelfde vakgebied, maar geen nieuwe uitnodiging.
pi_72644995
Bedrijfsportefeuille is een eufemisme voor 'het ronde archief'.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_72645012
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:19 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat dus.

Sterker nog, een maand later hadden ze een andere vacature, wel nog steeds zelfde vakgebied, maar geen nieuwe uitnodiging.
Maar een troost, je zit in de portefeuille....
pi_72645046
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:23 schreef rekenwonder het volgende:
Bedrijfsportefeuille is een eufemisme voor 'het ronde archief'.
Een beleefde variant op 'don't call us, we'll call you'.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:25:14 #9
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72645048
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:24 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Maar een troost, je zit in de portefeuille....
Heb ik toch nog iets bereikt in het leven..
pi_72645462
Oftewel; als ze echt niemand kunnen vinden die geschikt is, heb je kans dat ze terugbellen

Maar verder; zoek maar alvast door..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:36:31 #11
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72645476
Dat is een vriendelijke manier om een brief te vullen met meer worden dan 'helaas nodigen we je niet uit voor een persoonlijk gesprek' en niet als een bot bedrijf over te komen: gebakken lucht dus.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_72645744
Ik heb het idee dat bedrijven een dergelijke portefeuille gebruiken:

Nooit, maar dan ook nooit ben ik weer gecontacteerd door een bedrijf welke mijn CV "in portefeuille" hielden.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:57:29 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72646223
Die heb ik ook wel eens gehoord, ze moeten me nu nog bellen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72647642
Ik stop CV's altijd "on file" wanneer ik op dit moment geen werk heb. De kans dat je nog iets van me hoort is dan klein. Heel klein.
pi_72651062
Hm, zoiets verwachtte ik al wel eigenlijk. Bij bedrijf 1 heb ik nog wel mijn twijfels, omdat ik daar voor een andere functie op gesprek was geweest, ze iemand anders hadden uitgekozen, maar er voor mij binnen twee maanden een andere functie zou komen. Uiteindelijk bleek die functie veel te veel in te houden en ik ben net afgestudeerd, dus geen ervaring. Maar ze zei dat ze 'echt niet iedereen in de portefeuille stoppen'. Dat vond ik toen al klinken van: "Portefeuille, dat is toch zoiets als papierversnipperaar?"

Bij bedrijf 2 heb ik geen idee. Het is een landelijke keten, dus ik verwacht eigenlijk wel dat ik daar niks meer van hoor.

Van bedrijf 3 heb ik een papieren brief (ik was helemaal verbaasd, ik had niet verwacht dat ze dat nog zouden doen. Ik had zelf een e-mail gestuurd) gekregen, bijna twee maanden denk ik nadat ik mijn e-mail had verstuurd. Ze hadden vakantie/vakantiedrukte/het was er niet van gekomen. Maar dat ze nog zo lang na mijn e-mail hebben gereageerd, geeft me wel het gevoel dat ik het wel waard ben.

Maar we zullen zien. Ik blijf inderdaad verder zoeken en ik hou bovenstaande bedrijven zelf ook in de gaten. Mocht er een interessante vacature komen, dan reageer ik toch maar, met toevoeging dat ik in de portefeuille zou staan.
pi_72652471
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:20 schreef Filiassi_Jane het volgende:

Van bedrijf 3 heb ik een papieren brief (ik was helemaal verbaasd, ik had niet verwacht dat ze dat nog zouden doen. Ik had zelf een e-mail gestuurd) gekregen, bijna twee maanden denk ik nadat ik mijn e-mail had verstuurd. Ze hadden vakantie/vakantiedrukte/het was er niet van gekomen. Maar dat ze nog zo lang na mijn e-mail hebben gereageerd, geeft me wel het gevoel dat ik het wel waard ben.
En dat je zo lang moet wachten en ze niet weten hoe e-mail werkt is een goede reden om er alsnog niet te willen werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')