Hm, zoiets verwachtte ik al wel eigenlijk. Bij bedrijf 1 heb ik nog wel mijn twijfels, omdat ik daar voor een andere functie op gesprek was geweest, ze iemand anders hadden uitgekozen, maar er voor mij binnen twee maanden een andere functie zou komen. Uiteindelijk bleek die functie veel te veel in te houden en ik ben net afgestudeerd, dus geen ervaring. Maar ze zei dat ze 'echt niet iedereen in de portefeuille stoppen'. Dat vond ik toen al klinken van: "Portefeuille, dat is toch zoiets als papierversnipperaar?"
Bij bedrijf 2 heb ik geen idee. Het is een landelijke keten, dus ik verwacht eigenlijk wel dat ik daar niks meer van hoor.
Van bedrijf 3 heb ik een papieren brief (ik was helemaal verbaasd, ik had niet verwacht dat ze dat nog zouden doen. Ik had zelf een e-mail gestuurd) gekregen, bijna twee maanden denk ik nadat ik mijn e-mail had verstuurd. Ze hadden vakantie/vakantiedrukte/het was er niet van gekomen. Maar dat ze nog zo lang na mijn e-mail hebben gereageerd, geeft me wel het gevoel dat ik het wel waard ben.
Maar we zullen zien. Ik blijf inderdaad verder zoeken en ik hou bovenstaande bedrijven zelf ook in de gaten. Mocht er een interessante vacature komen, dan reageer ik toch maar, met toevoeging dat ik in de portefeuille zou staan.