abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72642748
Duurzaam investeren kan pijn doen, zelfs als je de rijkste familie van Nederland bent. Nadat eerder dit jaar de familie Fentener van Vlissingen ruim honderd miljoen euro zagen vervliegen door het faillissement van Econcern, worden nu de Brenninkmeijers duurzaam uitgekleed.

De discreet opererende textielfamilie boekt het grootste verlies uit de familiehistorie (anno 1841). Good Energies, de duurzame poot van de Brenninkmeijer-dynastie, verliest dit jaar minimaal ¤3 miljard. Bronnen verzekeren 925 evenwel dat het werkelijke verlies groter is. 'Reken op minimaal ¤3,6 miljard , en dan hebben we het nog niet over hun andere investeringen.'

Bron:
http://925.nl/archief/200(...)rd-met-good-energies
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:32:02 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72643189
Je opent hier alleen maar topics over rijke mensen die verliezen lijden. Ben je soms communist?
pi_72643337
Ik vind het vooral vervelend dat de verliezen geboekt worden op duurzame investeringen. Door de grote risico's zullen andere bedrijven, maar ook de fam. beter kijken naar hun investeringen en desnoods terugtrekken. Dit is niet goed voor het duurzaamheidsbeleid!
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_72643975
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:32 schreef TNA het volgende:
Je opent hier alleen maar topics over rijke mensen die verliezen lijden. Ben je soms communist?
verre van dat ik ben gewoon realist en post dingen in het juiste forum
pi_72644336
Raar dat Econcern opeens zoveel verlies had, ik hoorde anderhalf jaar terug nog winstcijfers (van Ecofys) om van te kwijlen...
Ze zijn gewoon veel te snel gegroeid, wat daarna weer even hard bergaf ging.
censuur :O
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:40:44 #6
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_72647663
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Raar dat Econcern opeens zoveel verlies had, ik hoorde anderhalf jaar terug nog winstcijfers (van Ecofys) om van te kwijlen...
Ze zijn gewoon veel te snel gegroeid, wat daarna weer even hard bergaf ging.
Ze hebben de winst met een creatieve boekhouding kunnen verhogen en hebben zo investeerders aangetrokken. Achteraf bleek het allemaal niet zo rooskleurig te zijn en zijn de investeerders alles kwijt.

Stond een paar dagen geleden nog in het Eindhovens Dagblad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')