da's zuur inderdaad. Tenzij je een noclaim bescherming hebt!quote:Op vrijdag 11 september 2009 03:25 schreef Ps2K het volgende:
als je auto nog rijdt dan scheur je er snel vandoor want anders gaat je no-claim eraan.
Dan gaat ie er indirect nog aan, oa. als je overstapt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 05:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
da's zuur inderdaad. Tenzij je een noclaim bescherming hebt!
dan maar doorrijden inderdaad, al moet je dan geen ongezond hoeveelheid schuldgevoel opbouwen... Of niet doorrijden misschien.quote:Op vrijdag 11 september 2009 05:29 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dan gaat ie er indirect nog aan, oa. als je overstapt.
Wat is er zuur aan het verliezen van korting wanneer jij een schade maakt? Het zou zuurder zijn dat de premie van alle andere verzekerden omhoog gaat, dan betalen zij voor de schade.quote:Op vrijdag 11 september 2009 05:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
da's zuur inderdaad. Tenzij je een noclaim bescherming hebt!
Nee, je kunt staande worden gehouden voor het afleggen van een verklaring en dit kan zowel op locatie gebeuren als iemand meenemen naar het bureau (wat ook logisch is voor de volledigheid van het dossier)quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:44 schreef iFries het volgende:
Is het ooj niet zo dat als je een ongeluk veroorzaakt, waarbij lichamelijk letsel door word veroorzaakt bij de andere partij, dat je gearresteerd word?
Wellicht een artikel 5, maar denk gezien het filmpje dat dat ook voor een deel op het bord van de agent komt...quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:00 schreef BlueMage het volgende:
Nooit doorrijden want dat is idd 'n misdrijf en reken er maar op dat ze je kenteken toch wel achterhalen.
Die man die die politie agent van z'n motor reed, was de aanklacht daar niet ook "dood door schuld" ?
Is er niet een limiet van maximaal drie overtredingen waar ze voor mogen bekeuren? Volgens mij komt dat tenminste wel 'ns ter sprake bij de bekende tv programma's. Of geldt dat weer niet als die overtredingen bijgedragen hebben aan het ongeval (of de ernst daarvan)?quote:Op vrijdag 11 september 2009 02:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sowieso een boete wegens gevaarlijk rijgedrag of iets dergelijks. Als blijkt dat je geen gordel om had ook daar een boete voor. Blijkt dat je door rood reed, ook daar een boete voor. Niet APK gekeurd, ook daar een boete voor. En ga zo maar door.
En minimaal waarschijnlijk wel 'n artikel 5 o.i.d.quote:Als aan te tonen valt dat je bewust risico's hebt genomen en roekeloos rijgedrag hebt getoond dan zou je volgens mij wel veroordeeld kunnen worden tot celstraf denk ik
Boete wegens gevaarlijk rijgedrag alleen al is 220 euro. En dat ging dan over een ongeluk met "licht letsel", bijrijder andere auto kon 1 week niet werken...quote:Op vrijdag 11 september 2009 02:34 schreef bitterzak het volgende:
Ik vroeg het me laatst af...
Stel je moet op een kruispunt voorrang verlenen aan rechts, maar doet dat niet (niet met slechte intenties) en raakt een andere auto.
De bestuurder is zwaar gewond / dood.
Hoe kom jij er dan vanaf na bewezen is dat de schuld / fout bij jou ligt?
Alleen verzekeringpremie omhoog? Of kan dat ook leiden tot celstraf, boete, etc?
(er van uitgaand dat er geen drank in het spel is of rijden zonder rijbewijs)
Waarom niet? Mijn instinct zegt dat ik moet maken dat ik wegkom als ik iemand aanrijd door roekeloos rijgedrag, als je braaf blijft wachten op de politie en omstanders ben je sowieso zwaar de lulquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
Rij nooit, maar dan nooit weg van een ongeluk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |