abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72631316
Ik lees nu op sommige websites van autoverzekeraars dat je alleen een verzekering kunt afsluiten als je een Nederlands rijbewijs hebt... Kunnen ze dat maken?

Ik heb een Belgisch rijbewijs en dat is na inschrijving in een NL gemeente nog 10 jaar geldig (en dan probleemloos om te wisselen naar een Nederlandse, alleen dat duurt even)
Dat moet toch ook kunnen dan?

Is er hier iemand met een buitenlands rijbewijs die toch een NL autoverzekering heeft?

En moet je bij het afsluiten dus een kopie van je rijbewijs opsturen? Of kijkt de maatschappij alleen naar op wiens naam de auto staat? (want dat kan ik wel op mijn naam zetten als ik een inschrijving uit het bevolkingsregister meeneem)
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:17:08 #2
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_72631710
Volgens mij verschilt dat per verzekeraar, sommige hebben alleen als eis dat het een europees rijbewijs is en je woonachtig bent in Nederland.
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:21:35 #3
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_72632029
quote:
Oke dus sommige maatschappijen doen het wel en sommigen niet...
Maar zou het dan duurder zijn of maken zo'n zaken daarin geen verschil?
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:40:21 #5
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_72632120
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:34 schreef bitterzak het volgende:

[..]

Oke dus sommige maatschappijen doen het wel en sommigen niet...
Maar zou het dan duurder zijn of maken zo'n zaken daarin geen verschil?
Ik denk niet dat dat het verschil maakt. Die site doet prijsvergelijking en je zou het er moeten kunnen aangeven zag ik. Je zult het moeten uitproberen denk ik, of je moet kijken welke het goedkoopst is en even bellen...
pi_72641369
kan een verzekeraar in hun systeem zien of ik een rijbewijs heb dan? ik heb dit namelijk nooit aan hoeven tonen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')