Dutroux bezoekt zijn huisquote:Marc Dutroux mocht vandaag een bezoek brengen aan zijn huis in Marcinelle. Het bestuur van de stad wil de woning onteigenen, maar Dutroux betwist de toegekende waarde. Dutroux had daarom volgens de wet recht op een bezoek aan het huis.
De stad wil het bouwvallige huis afbreken, om er een herdenkingsplaats te maken. Dutroux hield zijn slachtoffers gevangen in de kelder van de woning.
Het bezoek verliep zonder problemen. Om te zorgen dat alles vlekkeloos zou verlopen, zijn meer dan dertig agenten ingezet.
Zolang alles wat hij doet wettelijk toegestaan is zie ik het probleem echt nietquote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef TNA het volgende:
Wel ja, gun die man nog wat privileges. Alsjeblieft zeg, flikker die gast in een isoleercel en brand dat huis tot de grond af.
In een andere cel waar de andere gevangenen ook bij kunnen.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef TNA het volgende:
Wel ja, gun die man nog wat privileges. Alsjeblieft zeg, flikker die gast in een isoleercel en brand dat huis tot de grond af.
Gewoon om naar buiten te kunnen.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:57 schreef Ataraxy het volgende:
Dan vraag ik me af wat zijn eigen beweegredenen waren, nog even zijn acties herbeleven?
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef TNA het volgende:
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef TNA het volgende:
Het was gewoon zijn recht, daar maakte hij gebruik van.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:57 schreef Ataraxy het volgende:
Dan vraag ik me af wat zijn eigen beweegredenen waren, nog even zijn acties herbeleven?
als je levenslang hebt grijp je natuurlijk elke kans aan om even naar de buitenwereld te gaanquote:Op donderdag 10 september 2009 23:57 schreef Ataraxy het volgende:
Zeker gezien zijn historie van poging tot ontsnappen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
als je levenslang hebt grijp je natuurlijk elke kans aan om even naar de buitenwereld te gaan
Nee, volgens de VRT gaat de opbrengst van de verkoop naar de Belgische staat. Eigenlijk had deze hele onteigeningskwestie bij het proces moeten worden afgehandeld, maar er is al jarenlang een hoop getouwtrek omtrent het huis waar Dutroux zijn slachtoffers gevangen hield. Sommige nabestaanden willen namelijk juist niet dat het huis wordt afgebroken maar wordt geconserveerd als tastbare herinnering aan de gruweldaden. De gemeente heeft echter besloten dat er op de plaats van het huis een parkje met een monument moet komen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan ie weer wat extra toffe spulletjes kopen in de gevangeniswinkel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |