Welkom op FOK!quote:Op donderdag 10 september 2009 21:12 schreef LXIV het volgende:
Wat is er aan de hand? Ik heb het bericht gewoon ingevoerd, en als ik wil wijzigen zie ik het wel!
Mooi man, dat duistere aspect aan je topic.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:12 schreef LXIV het volgende:
Wat is er aan de hand? Ik heb het bericht gewoon ingevoerd, en als ik wil wijzigen zie ik het wel!
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:13 schreef H1F5 het volgende:
[..]
Mooi man, dat duistere aspect aan je topic.
Het was de nieuwe wereldorde!quote:Op donderdag 10 september 2009 21:14 schreef __Saviour__ het volgende:
misschien heeft de regering je bericht gewijzigd om het in de doofpot te stoppen
Dat kan altijd nog. Ik zit er al klaar voor.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:19 schreef Falco het volgende:
Zonde van de OP, ik had wel weer eens zin in een potje babyboomerbashen.
Lees het stuk even, het is echt een heel goed stuk en raakt de spijker precies op zijn kop.quote:
Plemp het ff in de OP dan, het onderwerp an sich is interessant.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:21 schreef LXIV het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)an-de-bayboomers.htm
Hier staat het artikel.
Captain IHVK to the rescue.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:26 schreef IHVK het volgende:
Ik heb TS geholpen als hij dat niet erg vindt.
Dat vat het wel samen voor mij.quote:De kinderen die jullie privaat zo liefdevol hebben grootgebracht, hebben jullie tegelijkertijd publiek beroofd
Prima. Wat was het probleem? Teveel tekst in één quote?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:26 schreef IHVK het volgende:
Ik heb TS geholpen als hij dat niet erg vindt.
Ik denk het.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Prima. Wat was het probleem? Teveel tekst in één quote?
Vooral triest omdat zij echt niet tot 67 moeten werken hoor. Zij zijn met 55 met pensioen gegaan en bepalen nu dat wij tot 67 moeten werken.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:37 schreef Clairvaux het volgende:
Triest dat juist de oudere generatie nu op z'n achterste poten staat vanwege eventuele
bezuinigingen en doorwerken tot 67 jaar.
Dat geldt voor heel Europa denk ik, niet alleen voor Nederland. Maar de vorige generatie hier heeft onze toekomst wel erg mooi zitten verkloten inderdaad. Bedankt hè?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is trouwens een goed stuk, maar tegelijkertijd zeer deprimerend. Ik begin zo nu en dan echt het gevoel te krijgen dat er gewoon echt geen toekomst meer is voor een welvarend Nederland.
Dit is natuurlijk een onzinredenatie. Het zou betekenen dat als de aardgasbaten niet 'verjubeld' waren de staatsschuld veel lager was geweest. Maar dat is niet het criterium, het criterium zijn de uitgaven van de overheid, die zijn grondig uit de hand gelopen en aan de verkeerde dingen besteed (zodat er te weinig cash-inflows gegenereerd werd om de rente op de leningen terug te kunnen betalen, hét criterium voor een gezonde investering). Als die uitgaven kleiner waren geweest hoefde er minder geleend te worden, voor het te lenen bedrag maakt het immers niet uit waar het aan uit wordt gegeven.quote:Vanaf de ontdekking van het eerste aardgasveld in Slochteren (1959) hebben de aardgasbaten 211 miljard euro opgeleverd en het meerendeel hiervan is ‘verjubeld’. Slechts 15 procent is in infrastructuur gestopt, en maar liefst 25 procent in sociale zekerheid, met als tweede bestedingspost veiligheid en bestuur.
Waren dat niet meer de politici ipv die generatie, Q?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel Europa denk ik, niet alleen voor Nederland. Maar de vorige generatie hier heeft onze toekomst wel erg mooi zitten verkloten inderdaad. Bedankt hè?
Het sleutelwoord is hier natuurlijk de Dutch Disease en dan moet je niet de Nederlandse wikepedia gaan lezen, want volgens mij heeft daar iemand lopen edittenquote:Op donderdag 10 september 2009 22:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een onzinredenatie. Het zou betekenen dat als de aardgasbaten niet 'verjubeld' waren de staatsschuld veel lager was geweest. Maar dat is niet het criterium, het criterium zijn de uitgaven van de overheid, die zijn grondig uit de hand gelopen en aan de verkeerde dingen besteed. Als die uitgaven kleiner waren geweest hoefde er minder geleend te worden, voor het te lenen bedrag maakt het immers niet uit waar het aan uit wordt gegeven.
Kwestie van efficient met geld omgaan, en dat is iets waar onze volksvertegenwoordigers slechts zelden weet van hebben.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel Europa denk ik, niet alleen voor Nederland. Maar de vorige generatie hier heeft onze toekomst wel erg mooi zitten verkloten inderdaad. Bedankt hè?
Probleem is dat een groot deel van de leiding van Nederland ook uit die generatie komt...quote:Op donderdag 10 september 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:02 schreef Fastmatti het volgende:
Het sleutelwoord is hier natuurlijk de Dutch Disease.
Dit stuk spreekt de waarheid. Dingen als begrotingstekort, staatsschuld en hoge rentebetalingen zijn allemaal te wijten aan een weelderig systeem van sociale zekerheid voor kansloze figuren.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:
Dat begon met het kabinet-Den Uyl
linkse partijen
waarna minister Jo Ritzen (PvdA)
maar liefst 25 procent in sociale zekerheid
uitkeringen voor ‘zielige’ mensen
vakbondleiders
die vakbond-babyboomers
een weelderig systeem van sociale zekerheid
of het belachelijke systeem van sociale woningbouw en huursubsidie
kansloze figuren
vakbonden
De rechtse babyboomers, die hun hele leven belasting hebben betaald, () wijzen naar hun linkse generatiegenoten, met wie wij inderdaad een appeltje te schillen hebben.
babyboomerclubs als de vakbonden, het kan gewoon niet.
Ironisch is dat "sociale" woningbouw, huursubsidie en hypotheekrenteaftrek helemaal niet meer doen waar ze voor bedoeld waren, namelijk zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Het zijn enorme melkkoeien geworden voor schatrijke woningcorporaties, projectontwikkelaars, gemeenten en banken... Helaas durft niemand in de politiek dit op de schop te gooien.quote:Op vrijdag 11 september 2009 05:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Echt waar. En ook het feit dat onderwijs is uitgehold is er aan te wijten. Allemaal vanwege belachelijke dingen als sociale woningbouw en huursubsidie.
Of het geld ook daadwerkelijk aankomt waarvoor het bedoeld is kun je idd over discussieren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 07:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ironisch is dat "sociale" woningbouw, huursubsidie en hypotheekrenteaftrek helemaal niet meer doen waar ze voor bedoeld waren, namelijk zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Het zijn enorme melkkoeien geworden voor schatrijke woningcorporaties, projectontwikkelaars, gemeenten en banken... Helaas durft niemand in de politiek dit op de schop te gooien.
Het is nu niet alsof Van Agt en Wiegel er zo goed vanaf komen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Of het geld ook daadwerkelijk aankomt waarvoor het bedoeld is kun je idd over discussieren.
Is wel een andere discussie dan Den Uyl, PvdA, links, sociale zekerheid, vakbonden, etc. zijn verantwoordelijk voor staatsschuld, asielzoekers, criminaliteit, klimaatsverandering, het zinken van de titanic, het uitsterven van de dinosauriers etc.
De dino's zijn niet uitgestorven.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Of het geld ook daadwerkelijk aankomt waarvoor het bedoeld is kun je idd over discussieren.
Is wel een andere discussie dan Den Uyl, PvdA, links, sociale zekerheid, vakbonden, etc. zijn verantwoordelijk voor staatsschuld, asielzoekers, criminaliteit, klimaatsverandering, het zinken van de titanic, het uitsterven van de dinosauriers etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |