Dat snap ik dus ook niet. Bij intratuin zitten ze in van die plastic bakken in de winkel. Als je dus zieke dieren hebt hou je die achter vanwege besmettingsgevaar en zodat klanten niet zien dat je zieke dieren hebt. TS zal in de winkel eentje hebben aangewezen, dus of ze zijn achter verwisselt, of de zieke dieren zaten in de winkel bij de gezonde dieren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:57 schreef oh-oh het volgende:Wat een raar verhaal, Intratuin wicht heeft je dus gewoon per ongeluk een zieke hamster verkocht?
Hoop dat je dr nu echt een haalt op een betere plek.
Daar zeg je het al - voor een intratuin. Waarvan je dus zou verwachten dat ze een minder goede zorg leveren dan bijv. een fokker. Dus waarom ging je dan naar intratuin?quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:58 schreef ymme het volgende:
Nou dat vind ik best een goede zaak voor een intratuin.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:57 schreef oh-oh het volgende:Wat een raar verhaal, Intratuin wicht heeft je dus gewoon per ongeluk een zieke hamster verkocht?
Hoop dat je dr nu echt een haalt op een betere plek.
Hamsters zitten als het goed is alleen in een bakkie, maar deze zat wel gewoon zichtbaar in de winkel ziek en te koop te zijn als ik het goed begrijp.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:59 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet. Bij intratuin zitten ze in van die plastic bakken in de winkel. Als je dus zieke dieren hebt hou je die achter vanwege besmettingsgevaar en zodat klanten niet zien dat je zieke dieren hebt. TS zal in de winkel eentje hebben aangewezen, dus of ze zijn achter verwisselt, of de zieke dieren zaten in de winkel bij de gezonde dieren.
Wat boeit het wie van de twee het doet, dat is toch gewoon een kwalijke zaak.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:02 schreef ymme het volgende:
[..]
Gister avond was er een collega's van haar.
Zij werkt alleen overdag daar.
Je verzorgt je dieren vast en zeker goed, maar als je echt verstandig bent schaf je ze ook goed doordacht aan, om het leed dat aan hun leven bij hun baasje vaak vooraf gaat uit te sluiten, dat snap je toch wel?quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:01 schreef ymme het volgende:
Ze zitten daar helemaal niet in plastic bakken.
Maar goed, het topic mag wel dicht.
Want als iemand probeert te zeggen dat ik geen dierenliefhebber ben, moeten ze maar eens langskomen.
En alle dieren hier in huis komen bekijken. Wat ze voor eten krijgen, hoe de verzorging is etc.
SLOTJE graag.
Ja hoor snap je voorbeeld welquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan was het een dom voorbeeld, ik weet weinig van FIP en ken het alleen als 'kattenHIV' dus ging er vanuit dat het puur door besmetting kon.
Maar ik denk dat wel duidelijk is hoe ik het bedoeldeals er dus iets met de kat blijkt te zijn wat door slechte zorg van de fokker komt.
Dat snap ik zeker.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je verzorgt je dieren vast en zeker goed, maar als je echt verstandig bent schaf je ze ook goed doordacht aan, om het leed dat aan hun leven bij hun baasje vaak vooraf gaat uit te sluiten, dat snap je toch wel?
Dus toch Natstaartquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:52 schreef ymme het volgende:
Wat een vooroordelen weer zeg.
Het beestje had gisteren nooit aan mij verkocht mogen worden.
Hij was onder behandeling bij AnimalCare (DA). Voor natstaart.
Ze waren heel blij (de vaste verzorger) dat ik hem terug kwam brengen.
Als ze echt zo goed voor de dieren zijn zorgen ze ook dat er verkopers rondlopen die even de moeite nemen om te kijken welke er ziek zijn en dus niet verkocht mogen worden. Op zich is het al vreemd genoeg dat die blijkbaar zo dicht bij de gezonde dieren zitten dat ze zo makkelijk verwisseld kunnen worden, maar ok.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:58 schreef ymme het volgende:
Maar hoezo is de intratuin, slecht voor dieren dan?
In duiven staan de dus onder behandeling van de DA.
Zij vertelde mij wel, dat dit in het verleden niet zo was. Maar door de ervaring etc, hebben ze een aantal jaar geleden (met de opening van het nieuwe gebouw) besloten elke week een DA naar de dieren te laten kijken en bij geen goede gezondheid ze medicijnen te geven.
Nou dat vind ik best een goede zaak voor een intratuin.
Aha. Dus je wilde per se geen hond uit een fun-nest of van de broodfok, maar je koopt een hamster uit een fun-nest of van de broodfok via een tuincentrum, want die verdienen ook een kans ook al stimuleer je daarmee de broodfok.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:08 schreef ymme het volgende:
Onze hond komt ook van een fokker (boxer) omdat ik beslist geen boxer uit een fun-nest of van een broodfokker wilde.
Maar als ik die hamsters en konijnen altijd zie zitten bij intratuin ofzo, wil ik ze gewoon meenemen.
Helaas gaat dit niet altijd. Ook die beesten verdienen een kans. Ookal stimuleer ik hiermee de verkoop ervan.
Maar de verkoopster heeft niet geclaimd dat ze de allerbeste dierenverkoopster isquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:20 schreef Greys het volgende:
Nou ja, het is nog altijd meer de schuld van de verkoopster dan van Ymme natuurlijk.
Ik heb mijn goudvissen ook bij een tuincentrum gekocht
Sorry, ik mis je punt hier een beetje geloof ikquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:22 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar de verkoopster heeft niet geclaimd dat ze de allerbeste dierenverkoopster is
Punt is:quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:25 schreef senesta het volgende:
Sorry, ik mis je punt hier een beetje geloof ik![]()
Ik roep ook wel eens dat ik de grootste dierenliefhebber ben die er is om aan te geven dat ik een dier nooit moedwillig pijn zou doen of zou schaden en ik heb ook wel eens een beestje via een dierenwinkel gekocht dus dat maakt mij.....?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |