quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij wel, als je je huisdier bij de intratuin koopt. Een beetje dierenliefhebber weet dat dat niet de beste plek is om een huisdier vandaan te halen. Het is een tuincentrum en de dieren worden verzorgd door 16-jarige vakantiekrachten - wat denk je dan, dat ze de optimale zorg krijgen? En waar denk je dat die dieren vandaan komen? Ik denk dat je wat beter na had moeten denken van te voren. En als ik jou was zou ik met deze naar de dierenarts gaan, als grote dierenliefhebber zijnde. En dus niet naar de winkel alsof het een kapotte wekker is, dat kun je altijd daarna nog doen.
Hier zat ik ook aan te denken inderdaad, maar ik zat op mijn handenquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij wel, als je je huisdier bij de intratuin koopt. Een beetje dierenliefhebber weet dat dat niet de beste plek is om een huisdier vandaan te halen. Het is een tuincentrum en de dieren worden verzorgd door 16-jarige vakantiekrachten - wat denk je dan, dat ze de optimale zorg krijgen? En waar denk je dat die dieren vandaan komen? Ik denk dat je wat beter na had moeten denken van te voren. En als ik jou was zou ik met deze naar de dierenarts gaan, als grote dierenliefhebber zijnde. En dus niet naar de winkel alsof het een kapotte wekker is, dat kun je altijd daarna nog doen.
Terugbrengen zou ik persoonlijk nooit doen (ik zou al bij de dierenarts zitten voordat ik hier een topic zou hebben geopendquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hier zat ik ook aan te denken inderdaad, maar ik zat op mijn handen
Hoe kun je nu serieus roepen dat je de grootste dierenliefhebber bent als je én naar de Intratuin gaat én t arme zieke beest gewoon weer daarheen brengt waar hij echt niet prettig zal sterven.
Als je zwanger bent en t beest al in in huis hebt kun je ook wel even langs de DAquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Terugbrengen zou ik persoonlijk nooit doen (ik zou al bij de dierenarts zitten voordat ik hier een topic zou hebben geopend) maar ter verdediging van TS: ze heeft aangegeven dat ze ongerust is i.v.m. een bepaalde ziekte en haar zwangerschap. Diertje zal er helaas niet veel mee opschieten (Intratuin gaat het beestje echt niet naar de dierenarts brengen maar het al waarschijnlijk eindigen als slangenvoer bij de fokker als het al zolang leeft) maar toch het is TS die die keuze maakt en tja ik kan het er niet mee eens zijn veel veranderen kan ik er ook niets aan. Laten we nog even wachten wat TS verder heeft gedaan nadat dit diertje is teruggebracht.
Ben ik met je eens dat je dan ook naar de dierenarts kunt...zoals ik al zei ik zou altijd gaan zwanger of niet maar ja ik en een watje wat betreft dieren maar ik ben TS nou eenmaal niet en kan niet in TS haar hoofd kijken. Zij vindt dat deze handelswijze de juiste is.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als je zwanger bent en t beest al in in huis hebt kun je ook wel even langs de DA.
Maar goed, wat jij zegt, ook prima, maar noem jezelf dan niet grootste dierenliefhebber
Vind je dat echt?quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:19 schreef senesta het volgende:
Ik vind jullie wel een beetje hard hoor, ik heb ook wel eens dieren in de dierenspeciaalzaak gekocht waar het uitstekend mee ging, en ik heb ook dieren bij een fokker vandaan gehaald waarmee ik wekelijks bij de dierenarts zat. Vergeet niet dat een hoop fokkers de dieren waar ze mee blijven zitten ook gewoon naar de dierenwinkel of intratuin brengen. En dat het geen slim idee was om daar een dier te kopen heeft Ymme nu zelf ook wel ontdekt denk ik, dat hoeft natuurlijk niet de rest van het topic in haar gezicht gesmeerd te worden.
Ik had echter wel met het diertje naar de dierenarts gegaan, al was het maar om het diertje een spuitje te laten geven zodat hem een lijdensweg bespaard zou blijven.
Ja en mijn opa rookte een pakje per dag en die is ook 84 geworden. Kansberekening enzo - uitzonderingen heb je altijd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:19 schreef senesta het volgende:
Ik vind jullie wel een beetje hard hoor, ik heb ook wel eens dieren in de dierenspeciaalzaak gekocht waar het uitstekend mee ging, en ik heb ook dieren bij een fokker vandaan gehaald waarmee ik wekelijks bij de dierenarts zat.
Een winkel hoort natuurlijk geen ongezonde dieren te verkopen. Ik bedoel, als ik een kat via een fokker koop en ik kom er achter dat ie FIP heeft zonder dat ie sinds ie bij mij is in contact is geweest met andere katten, reken maar dat ik dan verhaal ga halen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:03 schreef oh-oh het volgende:
En is dat echt niet eerlijk?
Jij koopt zo een beestje en als jij dr mee naar buiten loopt valt ie onder jouw verantwoordelijkheid.
Als je je een ongezonde hamster aan laat smeren, so be it.
Mss beter moeten informeren?
En dat staat ook zo in de wet. Als TS met het beestje teruggaat naar de winkel is de winkel verplicht om (minimaal een deel van) de kosten van de DA op zich te nemen. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Een winkel hoort natuurlijk geen ongezonde dieren te verkopen. Ik bedoel, als ik een kat via een fokker koop en ik kom er achter dat ie FIP heeft zonder dat ie sinds ie bij mij is in contact is geweest met andere katten, reken maar dat ik dan verhaal ga halen.
Offtopic maar ik wil toch even reageren:quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Een winkel hoort natuurlijk geen ongezonde dieren te verkopen. Ik bedoel, als ik een kat via een fokker koop en ik kom er achter dat ie FIP heeft zonder dat ie sinds ie bij mij is in contact is geweest met andere katten, reken maar dat ik dan verhaal ga halen.
Als je moet wachten tot de winkelier bereid is om de rekening te betalen, is dat diertje allang doodquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:02 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja en mijn opa rookte een pakje per dag en die is ook 84 geworden. Kansberekening enzo - uitzonderingen heb je altijd.
Bovendien ook als ik een dier bij een fokker koop, breng ik hem naar de dierenarts als ie ziek blijkt. Pas daarná vecht ik met de fokker uit wie daarvoor gaat betalen. Daar heeft zo'n beestje toch geen boodschap aan dat het niet eerlijk is dat jij dat betaalt
Dan was het een dom voorbeeld, ik weet weinig van FIP en ken het alleen als 'kattenHIV' dus ging er vanuit dat het puur door besmetting kon.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:13 schreef trovey het volgende:
Offtopic maar ik wil toch even reageren:
Jammer alleen dat FIP ook kan ontstaan door stress (wat denk je van de verhuizing en het wennen aan een nieuw huis) dus zie maar te bewijzen dat het bij de fokker vandaan komt. Heb zelf ervaring met ontwikkeling van FIP in een groepje katten terwijl het binnenkatten zijn en op dat moment het 6 jaar geleden was dat de laatste kat was binnengekomen, toch twee katten die voor 95% (getest d.m.v. bloedtest) zeker aan FIP zijn overleden...rarara...FIP blijft ongrijpbaar...het coronavirus waaruit het ontstaat (en die bijna elke kat bij zich draagt in de darmen) kan zo muteren naar het FIP-virus.
Ik was ook inderdaad eerst naar de dierenarts gegaan en ik had het hele verhaal inclusief conclusie van de dierenarts het liefst op zaterdagmiddag hardop in de volle winkel gedaanquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je moet wachten tot de winkelier bereid is om de rekening te betalen, is dat diertje allang dood.
Ik denk dat TS mondig genoeg is om daar wel wat van te zeggen en misschien is ze eerst wel langs de dierenarts gegaan, ik weet het niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:24 schreef CherryLips het volgende:
Gos, wordt er nog met het beestje jesjouwd en door onkundig volk in de handen genomen en misschien terug gezet in de kooi in het tuincentrum.
Ja, ze komt niet over als een verlegen iemand geloof ikquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat TS mondig genoeg is om daar wel wat van te zeggen en misschien is ze eerst wel langs de dierenarts gegaan, ik weet het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |