abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72619628
Het WK Sportvissen wordt dit jaar in Almere gehouden. Natuurlijk heb je dan altijd zeurderige mensen als Marianne Thieme. Haar partij en Stichting Wakker Dier moesten natuurlijk demonstreren. Sportvissen was een schande en vreselijk en al dat soort dingen. Vissers waren moordenaars die palingen levend in het zout gooien en mensen moesten zich schamen als ze hier níet tegen waren.

Nu mag natuurlijk iedereen vinden wat hij of zij wil vinden, dat is verder mijn zaak niet. Maar wat een onwetendheid bij die mensen zeg! Ten eerste ken ik NIEMAND die palingen levend in het zout doet. Palingen worden ontslijmd door ze in de vriezer te doen. Hier raken ze in een soort winterslaap waarna ze pijnloos overlijden. Ten tweede, als er één land is waar er visvriendelijk wordt gevist is het Nederland wel. Ze zouden zich eens moeten realiseren hoeveel er wordt gedaan voor die beesten . Verder is vissen de meest gebezigde buitenactiviteit in Nederland met ongeveer 2 miljoen mensen. Vissers zijn er erg mee begaan om de kwaliteit van het water hoog te houden en zul je dus niet snel zien vervuilen.

Prima dat die mensen willen opkomen voor de rechten van de dieren, maar laat ze dat dan doen op een manier die ergens op slaat, en bij evenementen waarbij het ergens op slaat. Ga klagen bij dierenshows waar dieren in kleine hokjes worden bewaard. Ga klagen bij islamitische offerfeesten. Ga klagen bij dierenwinkels waar levende muizen worden verkocht als slangenvoer.

Maar dit verdient één grote: .
  donderdag 10 september 2009 @ 18:42:43 #2
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72619706
Dat doodvriezen voor een paling pijnloos is, kun je nooit echt aantonen, maar goed:

Vissen is gewoon leuk. Lekker aan de kant zitten in de natuur, zo nu en dan een (klein) visje naar boven halen en gewoon weer het water in doen. Wtf kan daar mis mee zijn?
heitieh
pi_72619743
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:42 schreef Joooo-pi het volgende:
Dat doodvriezen voor een paling pijnloos is, kun je nooit echt aantonen, maar goed:
Ik had ergens gelezen dat 'een wetenschappelijk onderzoek' dat had aangetoond maar ik heb geen idee hoe of wat. Heb ik ook geen verstand van verder.
quote:
Vissen is gewoon leuk. Lekker aan de kant zitten in de natuur, zo nu en dan een (klein) visje naar boven halen en gewoon weer het water in doen. Wtf kan daar mis mee zijn?
Inderdaad, gewoon lekker buiten zitten met wat vrienden, biertje erbij, barbecue of wat dan ook. Ideaal .
pi_72619773
Zulke partijen / instanties scheren beroepsvisserij en sportvisserij over één kam..
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 10 september 2009 @ 18:45:52 #5
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72619799
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:44 schreef Otis. het volgende:

Inderdaad, gewoon lekker buiten zitten met wat vrienden, biertje erbij, barbecue of wat dan ook. Ideaal .
Ultiem relaxen
heitieh
  donderdag 10 september 2009 @ 18:47:21 #6
131603 Afwazig
Serious business
pi_72619851
Partijen die de rechten van dieren behartigen staan niet echt bekend als mensen met fatsoenlijke argumenten, gewoon negeren .
pi_72619912
Tvp, mocht ik later tijd hebben ga ik hier uitgebreid op reageren, ben het er volledig mee eens.
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
pi_72620350
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:47 schreef Afwazig het volgende:
Partijen die de rechten van dieren behartigen staan niet echt bekend als mensen met fatsoenlijke argumenten, gewoon negeren .
Mooi verwoord, m'n beste.
  donderdag 10 september 2009 @ 19:04:28 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72620406
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:40 schreef Otis. het volgende:
Het WK Sportvissen wordt dit jaar in Almere gehouden. Natuurlijk heb je dan altijd zeurderige mensen als Marianne Thieme. Haar partij en Stichting Wakker Dier moesten natuurlijk demonstreren. Sportvissen was een schande en vreselijk en al dat soort dingen. Vissers waren moordenaars die palingen levend in het zout gooien en mensen moesten zich schamen als ze hier níet tegen waren.
Mij is nietbekend dat WD of PvdD daar gedemonstreerd hebben. wel vissenbescherming was daar begreep ik.
quote:
Ten tweede, als er één land is waar er visvriendelijk wordt gevist is het Nederland wel. Ze zouden zich eens moeten realiseren hoeveel er wordt gedaan voor die beesten . Verder is vissen de meest gebezigde buitenactiviteit in Nederland met ongeveer 2 miljoen mensen. Vissers zijn er erg mee begaan om de kwaliteit van het water hoog te houden en zul je dus niet snel zien vervuilen.
visvriendelijk is het natuurlijk nooit. vissen word gedoogd. Artikel 36.1 van de gwwd verbied het in principe, maar geen enkele partij zal er werk van willen maken omdat hun achterban vist.

Ik heb zelf ook gevist. Aan de waterkant gaat het door jong en oud echt niet vriendelijk aan toe.
  donderdag 10 september 2009 @ 19:08:21 #10
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72620536
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:47 schreef Afwazig het volgende:
Dan ben ik zeer benieuwd naar waarom je het niet fatsoenlijke argumenten vind. Wat de PvdD jaren terug riep bijvoorbeeld over vlees en milieuimpact wordt nu door regeringspartijen erkent. Dus als dat een niet fatsoenlijk argument was, dan zouden ze dat denk echt niet overnemen bij die andere partijen

Wat betreft sportvissen. Er zijn diverse onderzoeken. Sportvisverenigingen erkennen ook lijden en pijn bij vissen. Vissers zelf nog niet altijd. Raad voor dierenaangelegenheden heeft vissen erkent als lijdende dieren. De EU en NL erkennen het. In de VS zijn er iig twee onderzoeken die aangeven dat vissen na vangst die levend teruggegooid worden zo een 50% alsnog dood gaat.
  donderdag 10 september 2009 @ 19:13:56 #11
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72620732
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:08 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dan ben ik zeer benieuwd naar waarom je het niet fatsoenlijke argumenten vind. Wat de PvdD jaren terug riep bijvoorbeeld over vlees en milieuimpact wordt nu door regeringspartijen erkent. Dus als dat een niet fatsoenlijk argument was, dan zouden ze dat denk echt niet overnemen bij die andere partijen

Wat betreft sportvissen. Er zijn diverse onderzoeken. Sportvisverenigingen erkennen ook lijden en pijn bij vissen. Vissers zelf nog niet altijd. Raad voor dierenaangelegenheden heeft vissen erkent als lijdende dieren. De EU en NL erkennen het. In de VS zijn er iig twee onderzoeken die aangeven dat vissen na vangst die levend teruggegooid worden zo een 50% alsnog dood gaat.
Mijn god _! ga sla eten ofzo...
heitieh
pi_72621229
En hoe gaat dat in het praktijk... kijken of vissen lijden? Roepen ze dan auw ofzo? Of is dit gewoon een dierenextremist op de juiste plaats die ff doodleuk iets aantekent en zijn vriendjes bij andere politieken 'erkent'?

Verder... er moet toch ergens dat eten vandaan worden gehaald...

Zelfde gezeik met 'natural' shit. Schijnt slechter voor je te zijn dan nonnatural, slechter voor het milieu (!) en als we alles over zouden zetten naar natural, dan zou een goeie 1/6e of meer van de totale wereldpopulatie sterven van de honger.
pi_72622269
PvdD en wakker dier moeten dood.
stem koning geert daar komen ten minste nog fatsoenlijke voorstellen vandaan en vooral over dat dieren gebeuren. want er zit een dierenliefhebber bij die snapt hoe het moet!

GEERT-AKBAR!
single.... te lang... kan niemand egt goed vertrouwen :$
  donderdag 10 september 2009 @ 20:05:47 #14
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72622558
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Mijn god _! ga sla eten ofzo...
Lekker...maar ik ga toch nu lekker voor het pitabroodje gevuld met tofu, geroerbakte groente en pindasaus

De raad voor dierenaangelegenheden is trouwens een raad van deskundigen die minister van LNV adviseert. Denk dat je daar niet mee bekend bent.
pi_72622637
Die boomknuffelaars moeten gewoon dood geknuppeld worden
  donderdag 10 september 2009 @ 20:10:04 #16
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72622715
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:26 schreef koffiegast het volgende:
En hoe gaat dat in het praktijk... kijken of vissen lijden? Roepen ze dan auw ofzo? Of is dit gewoon een dierenextremist op de juiste plaats die ff doodleuk iets aantekent en zijn vriendjes bij andere politieken 'erkent'?
Helaas zijn er onderzoeken die dat aantonen dmv dierproeven.
Anderen via observatie.
quote:
Verder... er moet toch ergens dat eten vandaan worden gehaald...
80% van de zee is overbevist. Ik ben wel benieuwd waar het eten straks dan vandaan zou moeten komen als alles leeggevist is.
quote:
Zelfde gezeik met 'natural' shit. Schijnt slechter voor je te zijn dan nonnatural, slechter voor het milieu (!) en als we alles over zouden zetten naar natural, dan zou een goeie 1/6e of meer van de totale wereldpopulatie sterven van de honger.
Nee, biologisch is in principe beter, maar als je aardbeien laat invliegen uit een ver land die biologisch zijn dan heeft dat mogelijk meer impact dan gewone aarbeien uit NL. Dus daar zijn wel keuzes in te maken ja.
Aangezien vlees e.d. iets van 70% van de graanoogst ter wereld gebruikt voor veevoer betekent dat op dit moment juist mensen sterven omdat mensen zonodig 3 x of meer keer de hoeveelheid eten dan aanbevolen door dietisten.
pi_72622723
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:58 schreef spanker het volgende:
PvdD en wakker dier moeten dood.
stem koning geert daar komen ten minste nog fatsoenlijke voorstellen vandaan en vooral over dat dieren gebeuren. want er zit een dierenliefhebber bij die snapt hoe het moet!

GEERT-AKBAR!
Hallo player-boy
pi_72622922
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:10 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Hallo player-boy
uhm hallo maar ik ben sandra
single.... te lang... kan niemand egt goed vertrouwen :$
pi_72622982
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:10 schreef TechXP het volgende:

[..]

Helaas zijn er onderzoeken die dat aantonen dmv dierproeven.
Anderen via observatie.
[..]

80% van de zee is overbevist. Ik ben wel benieuwd waar het eten straks dan vandaan zou moeten komen als alles leeggevist is.
[..]

Nee, biologisch is in principe beter, maar als je aardbeien laat invliegen uit een ver land die biologisch zijn dan heeft dat mogelijk meer impact dan gewone aarbeien uit NL. Dus daar zijn wel keuzes in te maken ja.
Aangezien vlees e.d. iets van 70% van de graanoogst ter wereld gebruikt voor veevoer betekent dat op dit moment juist mensen sterven omdat mensen zonodig 3 x of meer keer de hoeveelheid eten dan aanbevolen door dietisten.
Dude plz stfu met je hippie gelul zeg
  donderdag 10 september 2009 @ 21:58:52 #20
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72626995
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:05 schreef TechXP het volgende:

[..]

Lekker...maar ik ga toch nu lekker voor het pitabroodje gevuld met tofu, geroerbakte groente en pindasaus

De raad voor dierenaangelegenheden is trouwens een raad van deskundigen die minister van LNV adviseert. Denk dat je daar niet mee bekend bent.
edit: dit was niet het plaatje

maar laat mij lekker aan de kant relaxen, vissen met mijn hengel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Joooo-pi op 11-09-2009 08:35:06 ]
heitieh
  donderdag 10 september 2009 @ 22:57:30 #21
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72629271
weet je wat leuk is? Vissers die aan de kant zitten te relaxen...van achteren benaderen en dan een duwtje in de sloot geven
pi_72630345
mja ik vind het ook maar gelul hoor. Ik ben zelf sportvisser en doe er alles aan om vissen zo snel mogelijk en zo pijnloos mogelijk terug te zetten. Als dat niet lukt voel ik me daar klote over. Het vissen gaat niet om het in je handen hebben van de vis, maar om het verleiden tot een aanbeet. De drill is dan leuk, maar dat doe je ook zo pijnloos mogelijk (dus niet in 10 seconden van 15 meter omhoog trekken bijvoorbeeld)

en ik wil je wel es stoer zien doen TechXP, kom mij maar es in het water douwen. Kneus.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_72631708
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:57 schreef TechXP het volgende:
weet je wat leuk is? Vissers die aan de kant zitten te relaxen...van achteren benaderen en dan een duwtje in de sloot geven
Wat een sukkel ben jij zeg .
quote:
In de VS zijn er iig twee onderzoeken die aangeven dat vissen na vangst die levend teruggegooid worden zo een 50% alsnog dood gaat.
Ik kan je vertellen dat van de vissen die niet gevangen worden, 100% doodgaat !
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:21:55 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_72631826
in de vs ja, in nederland echt niet.

zulke dingen zijn zo moeilijk te onderzoeken.

Ik heb een tijdje terug een snoekbaars dood moeten maken omdat hij het niet redden, was voor het eerst in ongeveer 18 jaar dat ik een grote vis dood moest maken. Daar heb ik me heel rot om gevoeld, ondanks het mijn record was (86cm).

Leuk denkje, wat moet ik ermee? Nou, het gaat om opvoeding. Zolang we de jeugd opvoeden met het idee dat vissen ook dieren zijn die je niet onnodig pijn doet, dan komt het wel goed. Als ze zich daar eens mee bezig gingen houden, zijn ze veel opbouwender bezig.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:27:26 #25
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72631922
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:27 schreef Catch22- het volgende:
mja ik vind het ook maar gelul hoor. Ik ben zelf sportvisser en doe er alles aan om vissen zo snel mogelijk en zo pijnloos mogelijk terug te zetten. Als dat niet lukt voel ik me daar klote over. Het vissen gaat niet om het in je handen hebben van de vis, maar om het verleiden tot een aanbeet. De drill is dan leuk, maar dat doe je ook zo pijnloos mogelijk (dus niet in 10 seconden van 15 meter omhoog trekken bijvoorbeeld)
Kom op joh.. er is niets pijnloos aan.. het dier heeft al pijn door het aan de haak slaan. Je kan het hooguit nog erger maken voor het dier. Wat is er leuk aan dit sadistisch tijdverdrijf? Ik heb ook veel gevist hoor vroeger.. maar achteraf gezien liep ik alleen een beetje mee omdat het gewoon was en anderen het ook deden. Het zijn ook typische figuren die vissers. Echt waar. Meestal laag opgeleid of van die macho types. Net als jagers.
quote:
en ik wil je wel es stoer zien doen TechXP, kom mij maar es in het water douwen. Kneus.
Waar vis je meestal?

En wie is nou hier de kneus? Een beetje hele tijd aan de kant zitten, een vis in de maling nemen die gewoon eten zoekt volgens instinct... en dan ook deze activiteit een sport noemen. en dan enthousiast worden omdat je een brasem of karper gevangen hebt (middels pijnlijke haken en deze veel stress bezorgen). Alsof je de wereldcup gewonnen hebt en de grote sportheld bent... Nou wat een held hoor... en dan als je weer ten ruste bent van de grote overwinning, dan ga je na het pijnigen van het dier ook nog wel even 'goed' verzorgen om deze 'pijnloos' terug te zetten. ja right. Wat hypocriet gedoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')