Ik had ergens gelezen dat 'een wetenschappelijk onderzoek' dat had aangetoond maar ik heb geen idee hoe of wat. Heb ik ook geen verstand van verder.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:42 schreef Joooo-pi het volgende:
Dat doodvriezen voor een paling pijnloos is, kun je nooit echt aantonen, maar goed:
Inderdaad, gewoon lekker buiten zitten met wat vrienden, biertje erbij, barbecue of wat dan ook. Ideaalquote:Vissen is gewoon leuk. Lekker aan de kant zitten in de natuur, zo nu en dan een (klein) visje naar boven halen en gewoon weer het water in doen. Wtf kan daar mis mee zijn?
Ultiem relaxenquote:Op donderdag 10 september 2009 18:44 schreef Otis. het volgende:
Inderdaad, gewoon lekker buiten zitten met wat vrienden, biertje erbij, barbecue of wat dan ook. Ideaal.
Mooi verwoord, m'n beste.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:47 schreef Afwazig het volgende:
Partijen die de rechten van dieren behartigen staan niet echt bekend als mensen met fatsoenlijke argumenten, gewoon negeren.
Mij is nietbekend dat WD of PvdD daar gedemonstreerd hebben. wel vissenbescherming was daar begreep ik.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:40 schreef Otis. het volgende:
Het WK Sportvissen wordt dit jaar in Almere gehouden. Natuurlijk heb je dan altijd zeurderige mensen als Marianne Thieme. Haar partij en Stichting Wakker Dier moesten natuurlijk demonstreren. Sportvissen was een schande en vreselijk en al dat soort dingen. Vissers waren moordenaars die palingen levend in het zout gooien en mensen moesten zich schamen als ze hier níet tegen waren.
visvriendelijk is het natuurlijk nooit. vissen word gedoogd. Artikel 36.1 van de gwwd verbied het in principe, maar geen enkele partij zal er werk van willen maken omdat hun achterban vist.quote:Ten tweede, als er één land is waar er visvriendelijk wordt gevist is het Nederland wel. Ze zouden zich eens moeten realiseren hoeveel er wordt gedaan voor die beesten. Verder is vissen de meest gebezigde buitenactiviteit in Nederland met ongeveer 2 miljoen mensen. Vissers zijn er erg mee begaan om de kwaliteit van het water hoog te houden en zul je dus niet snel zien vervuilen.
Dan ben ik zeer benieuwd naar waarom je het niet fatsoenlijke argumenten vind. Wat de PvdD jaren terug riep bijvoorbeeld over vlees en milieuimpact wordt nu door regeringspartijen erkent. Dus als dat een niet fatsoenlijk argument was, dan zouden ze dat denk echt niet overnemen bij die andere partijenquote:Op donderdag 10 september 2009 18:47 schreef Afwazig het volgende:
Partijen die de rechten van dieren behartigen staan niet echt bekend als mensen met fatsoenlijke argumenten, gewoon negeren.
Mijn godquote:Op donderdag 10 september 2009 19:08 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dan ben ik zeer benieuwd naar waarom je het niet fatsoenlijke argumenten vind. Wat de PvdD jaren terug riep bijvoorbeeld over vlees en milieuimpact wordt nu door regeringspartijen erkent. Dus als dat een niet fatsoenlijk argument was, dan zouden ze dat denk echt niet overnemen bij die andere partijen
Wat betreft sportvissen. Er zijn diverse onderzoeken. Sportvisverenigingen erkennen ook lijden en pijn bij vissen. Vissers zelf nog niet altijd. Raad voor dierenaangelegenheden heeft vissen erkent als lijdende dieren. De EU en NL erkennen het. In de VS zijn er iig twee onderzoeken die aangeven dat vissen na vangst die levend teruggegooid worden zo een 50% alsnog dood gaat.
Lekker...maar ik ga toch nu lekker voor het pitabroodje gevuld met tofu, geroerbakte groente en pindasausquote:
Helaas zijn er onderzoeken die dat aantonen dmv dierproeven.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:26 schreef koffiegast het volgende:
En hoe gaat dat in het praktijk... kijken of vissen lijden? Roepen ze dan auw ofzo? Of is dit gewoon een dierenextremist op de juiste plaats die ff doodleuk iets aantekent en zijn vriendjes bij andere politieken 'erkent'?
80% van de zee is overbevist. Ik ben wel benieuwd waar het eten straks dan vandaan zou moeten komen als alles leeggevist is.quote:Verder... er moet toch ergens dat eten vandaan worden gehaald...
Nee, biologisch is in principe beter, maar als je aardbeien laat invliegen uit een ver land die biologisch zijn dan heeft dat mogelijk meer impact dan gewone aarbeien uit NL. Dus daar zijn wel keuzes in te maken ja.quote:Zelfde gezeik met 'natural' shit. Schijnt slechter voor je te zijn dan nonnatural, slechter voor het milieu (!) en als we alles over zouden zetten naar natural, dan zou een goeie 1/6e of meer van de totale wereldpopulatie sterven van de honger.
Hallo player-boyquote:Op donderdag 10 september 2009 19:58 schreef spanker het volgende:
PvdD en wakker dier moeten dood.
stem koning geert daar komen ten minste nog fatsoenlijke voorstellen vandaan en vooral over dat dieren gebeuren. want er zit een dierenliefhebber bij die snapt hoe het moet!
GEERT-AKBAR!
Dude plz stfu met je hippie gelul zegquote:Op donderdag 10 september 2009 20:10 schreef TechXP het volgende:
[..]
Helaas zijn er onderzoeken die dat aantonen dmv dierproeven.
Anderen via observatie.
[..]
80% van de zee is overbevist. Ik ben wel benieuwd waar het eten straks dan vandaan zou moeten komen als alles leeggevist is.
[..]
Nee, biologisch is in principe beter, maar als je aardbeien laat invliegen uit een ver land die biologisch zijn dan heeft dat mogelijk meer impact dan gewone aarbeien uit NL. Dus daar zijn wel keuzes in te maken ja.
Aangezien vlees e.d. iets van 70% van de graanoogst ter wereld gebruikt voor veevoer betekent dat op dit moment juist mensen sterven omdat mensen zonodig 3 x of meer keer de hoeveelheid eten dan aanbevolen door dietisten.
edit: dit was niet het plaatjequote:Op donderdag 10 september 2009 20:05 schreef TechXP het volgende:
[..]
Lekker...maar ik ga toch nu lekker voor het pitabroodje gevuld met tofu, geroerbakte groente en pindasaus
De raad voor dierenaangelegenheden is trouwens een raad van deskundigen die minister van LNV adviseert. Denk dat je daar niet mee bekend bent.
Wat een sukkel ben jij zegquote:Op donderdag 10 september 2009 22:57 schreef TechXP het volgende:
weet je wat leuk is? Vissers die aan de kant zitten te relaxen...van achteren benaderen en dan een duwtje in de sloot geven![]()
Ik kan je vertellen dat van de vissen die niet gevangen worden, 100% doodgaatquote:In de VS zijn er iig twee onderzoeken die aangeven dat vissen na vangst die levend teruggegooid worden zo een 50% alsnog dood gaat.
Kom op joh.. er is niets pijnloos aan.. het dier heeft al pijn door het aan de haak slaan. Je kan het hooguit nog erger maken voor het dier. Wat is er leuk aan dit sadistisch tijdverdrijf? Ik heb ook veel gevist hoor vroeger.. maar achteraf gezien liep ik alleen een beetje mee omdat het gewoon was en anderen het ook deden. Het zijn ook typische figuren die vissers. Echt waar. Meestal laag opgeleid of van die macho types. Net als jagers.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:27 schreef Catch22- het volgende:
mja ik vind het ook maar gelul hoor. Ik ben zelf sportvisser en doe er alles aan om vissen zo snel mogelijk en zo pijnloos mogelijk terug te zetten. Als dat niet lukt voel ik me daar klote over. Het vissen gaat niet om het in je handen hebben van de vis, maar om het verleiden tot een aanbeet. De drill is dan leuk, maar dat doe je ook zo pijnloos mogelijk (dus niet in 10 seconden van 15 meter omhoog trekken bijvoorbeeld)
Waar vis je meestal?quote:en ik wil je wel es stoer zien doen TechXP, kom mij maar es in het water douwen. Kneus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |