quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:10 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Is het leven nog wel leuk als je alles zo serieus neemt?

Het is gewoon grappig om te zien dat mensen doen alsof ze heel gezond bezig zijn terwijl ze aan de andere kant alsnog de fout in gaan omdat ze zich niet goed genoeg informeren.
Over aspartaam: als je alles moet laten staan waar een onderzoek ooit van heeft gezegd dat het ongezond is, kun je niks meer eten. Als je alles maar met mate neemt zul je het heus wel overleven.
Voor elke stof bestaan er wel mensen die er overgevoelig voor zijn of er slecht op reageren, laat die er vooral mee stoppen maar zolang je daar bij jezelf niks van merkt zou ik het gewoon lekker blijven eten/drinken.
Meestal zijn de mensen die light nemen degenen die denken / vinden dat ze gezond bezig zijn. Dus daarom snapte ik niet waarom het grappig was, want het ging nu juist om mensen die géén light gebruiken. Dus die ook niet bewust gezond bezig zijn. En die het dus (volgens de vooroordelen) ook niet interesseert.
Dat voedingsvoorschriften regelmatig totaal veranderen, klopt. Dus dat je ze niet altijd blind moet opvolgen ben ik met je eens. Maar dat wil ook niet zeggen dat je ze maar gewoon moet negeren.
Maar feit blijft dat het verdomd lastig is dat er steeds meer producten met zoetstoffen worden gemaakt en de producten zonder zoetstoffen steeds minder worden. Degenen die er niet tegen kunnen, of die het bewust niet willen gebruiken omdat ze bang zijn voor de risico's, hebben dus een steeds groter probleem. En mocht nou straks blijken dat zoetstoffen toch schadelijk zijn, dan zijn er heel veel mensen onbewust aan blootgesteld.
Ik lees gewoon om de week de etiketten van de dingen die ik wil kopen... En laat de dingen staan waar het in zit. Steeds meer dus.