bemoedigendquote:Op donderdag 10 september 2009 12:00 schreef Moozzie het volgende:
Je kan of:
- kappen met school
- zelf 2500 keer de enquete invullen
- danny vragen of het via fok mag
- in de stad mensen lastig vallen vragen of ze het in willen vullen
Klopt en daarbij kom ik in totaal aan een paar honderd personen, voor de rest moet ik geheel zelf zorgen.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:04 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Je kan eventueel toch contact met de betreffende gemeentes opnemen, die hebben vast wel kanalen waar je wellicht gebruik van kunt maken.
Leuk idee helaas niet zo uitvoerbaar.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:05 schreef Elcadarn het volgende:
Mail je complete school ? en verloot een date met je leuke studiegenootje onder de inzenders.
'De man in de straat' is ook enórm representatief voor de gemiddelde nederlanderquote:Op donderdag 10 september 2009 12:00 schreef Moozzie het volgende:
- in de stad mensen lastig vallen vragen of ze het in willen vullen
Dat valt dan wel echt tegen. 2500 enquêtes zijn er ook wel erg veel. Met minder enquêtes moet je toch ook wel tot resultaten kunnen komen?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:10 schreef Amz het volgende:
[..]
Klopt en daarbij kom ik in totaal aan een paar honderd personen, voor de rest moet ik geheel zelf zorgen.
Invoer en analyseren bedoel je? Dat is vooralsnog nog even niet mijn grootste zorgquote:Op donderdag 10 september 2009 12:19 schreef zarGon het volgende:
Wat ga je met de resultaten van die enquêtes doen?
Klopt, dat aantal is door mijn stage begeleider opgesteld samen met de opdrachtgever. Die heeft iets van 2000 als minimum gesteld, maar 2500 is beter.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat valt dan wel echt tegen. 2500 enquêtes zijn er ook wel erg veel. Met minder enquêtes moet je toch ook wel tot resultaten kunnen komen?
De opdracht ligt dus al vast, er is mede zo'n hoog aantal nodig omdat er in verschillende provincies en leeftijdscategoriën geënquêteerd wordt vanwege de representiviteit.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe ben je bij het aantal van 2500 gekomen? Een van de onderdelen van enqueteren is voorkomen dat mensen enquete-moe worden...
quote:Op donderdag 10 september 2009 12:51 schreef Amz het volgende:
[..]
De opdracht ligt dus al vast, er is mede zo'n hoog aantal nodig omdat er in verschillende provincies en leeftijdscategoriën geënquêteerd wordt vanwege de representiviteit.
Heel verstandig.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:48 schreef Amz het volgende:
[..]
Invoer en analyseren bedoel je? Dat is vooralsnog nog even niet mijn grootste zorgMaar ik denk dat ik gebruik ga maken van spss of excel.
Dit dus. 2500 enquêtes in je eentje afnemen en verwerken is niet realistisch. En aan een afgeraffeld of niet betrouwbaar onderzoek heeft je opdrachtgever ook niets.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:54 schreef zquing het volgende:
Bezwaar maken, dat is gewoon niet echt te doen in je 1tje
Dat ligt voor een groot deel aan het doel van je onderzoek en o.a. de totale populatie. Als je in verschillende geografische gebieden onderzoek doet heb je sowieso altijd al meer respondenten nodig om je resultaten enigszins representatief te laten zijn.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:14 schreef Amz het volgende:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben: wat ziet men hier wel als een realistisch aantal?
Goed idee!quote:Op donderdag 10 september 2009 16:57 schreef Renesite het volgende:
Tja... je zou eigenlijk zoiets moeten regelen met de gemeentes dat ze bij de balies liggen en dat er een instuurbox bij de ingang staat. Sommige gemeentes zijn denk ik wel geneigd mee te helpen als ze zelf ook vooruitgang kunnen boeken met de gegevens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |