abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 09:50:38 #1
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_72607088
Zo juist op het nieuws .
Is die lijn er eindelijk . Een stukje toekomst in Nederland de hoge snelheidslijn we kunnen eindelijk een beetje mee met een land als Frankrijk. En wat gebeurt er in Nederland ?
Henk en Pien die bij het spoor wonen lopen te klagen dat ze de trein horen.
En wat willen Henk Pien Herman en Truus nu ?
Juist dure maatregelen zodat ze de trein minder horen. ..

Stom kut pauper volkje
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 10 september 2009 @ 09:51:11 #2
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_72607099
Mensen die tegen vooruitgang zijn
Was je erbij?
  donderdag 10 september 2009 @ 09:52:41 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72607127
Eens met TS. Sommige mensen moeten echt overal over zeiken en staan ernstig in de weg van de vooruitgang. Ik snap ook niet dat we serieus op dit soort mensen in moeten gaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72607140
Zeg tegen ze dat ze dan moeten opkankeren naar een tokkiewijk.
Feyenoord Rotterdam
pi_72607185
Bij 80% van de mensen waarbij de maximale (!) gevelgeluidsbelasting wordt overschreden, is de trein de oorzaak... Gek genoeg heeft de NS geen klachtenlijn.

Ontopic: welkom bij het NIMBY-effect. Mensen willen wel afgelegen wonen met een grote tuin, en ondertussen ook genieten van de luxe van een moderne samenleving, maar een snelweg of trein moet natuurlijk bij iemand anders langskomen...
censuur :O
pi_72607207
Terechte klacht van die mensen. Dat ding maakt echt een klereherrie, veel meer dan van tevoren voorspelt was. Lijkt me niet meer dan terecht dat er dan alsnog maatregelen getroffen worden om dat te minderen of dat de mensen die er omheen wonen financieel gecompenseerd worden wegens de waardedaling van hun huis.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  donderdag 10 september 2009 @ 10:05:24 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_72607434
Het mooiste is nog dat wat ik er gisteren van op tv zag, dat het nieuwbouw was !!!

Dus die mensen wisten dat de HSL in hun achtertuin lag. En dan gaan lopen zeiken.

Ik zeg, nekschot voor die mongolen.
pi_72607442
Net als mensen die onder de aanvliegroutes van Schiphol gaan wonen en dan gaan zeiken over het lawaai.
Dat vliegveld lag er toch ineens niet de dag nadat je de koop had rondgemaakt? of wel dan?
  donderdag 10 september 2009 @ 10:13:26 #9
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_72607585
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:05 schreef Armageddon het volgende:
Het mooiste is nog dat wat ik er gisteren van op tv zag, dat het nieuwbouw was !!!

Dus die mensen wisten dat de HSL in hun achtertuin lag. En dan gaan lopen zeiken.

Als dat zo is dan hebben die mensen helemaal geen recht van spreken, vind ik
Was je erbij?
pi_72607634
Tip voor die mensen: Verhuis naar een onbewoond, en zodra jullie daar wonen dus niet meer onbewoond , eiland...
pi_72607640
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:52 schreef karr-1 het volgende:
Eens met TS. Sommige mensen moeten echt overal over zeiken en staan ernstig in de weg van de vooruitgang. Ik snap ook niet dat we serieus op dit soort mensen in moeten gaan.
In dit geval meer dan terecht. Waar koeien wonen tunnels maken en waar mensen wonen halfbakken geluidsschermen. De HSL loopt zelfs bovengronds langs een nieuwe wijk. Weer eens een voorbeeld dat koeien in Nederland belangrijker zijn dan mensen.

Overigens worden bij vrijwel alle treinen de normen van geluid ver overschreden. Daarom mogen er ook nooit geluidsmetingen bij treinen worden gedaan en wordt er alleen maar aan gerekend. Het is bekend dat die berekeningen het geluid voor treinen zwaar onderschatten en voor autoverkeer zwaar overschatten. Het gaat vaak zelfs zover dat geluidschermen naast de snelweg worden gezet maar dat er tussen de woonwijk en het geluidsscherm nog een spoor ligt.
  donderdag 10 september 2009 @ 10:17:30 #12
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_72607663
Koeien zijn bazen.
pi_72607791
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:56 schreef Mdk het volgende:
Terechte klacht van die mensen. Dat ding maakt echt een klereherrie, veel meer dan van tevoren voorspelt was. Lijkt me niet meer dan terecht dat er dan alsnog maatregelen getroffen worden om dat te minderen of dat de mensen die er omheen wonen financieel gecompenseerd worden wegens de waardedaling van hun huis.
Gaan ze dan ook bijbetalen als overheidsbeleid (lees: kunstmatig tekort aan woningen) een waardestijging van hun huis regelt?
pi_72607840
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]
Weer eens een voorbeeld dat koeien in Nederland belangrijker zijn dan mensen.
De "Partij voor de Mensen" bestaat dan ook niet...
quote:
Overigens worden bij vrijwel alle treinen de normen van geluid ver overschreden. Daarom mogen er ook nooit geluidsmetingen bij treinen worden gedaan en wordt er alleen maar aan gerekend. Het is bekend dat die berekeningen het geluid voor treinen zwaar onderschatten en voor autoverkeer zwaar overschatten. Het gaat vaak zelfs zover dat geluidschermen naast de snelweg worden gezet maar dat er tussen de woonwijk en het geluidsscherm nog een spoor ligt.
OV heeft een soort kunstmatig verheven status in Nederland, omdat het "politiek correct" is. Ondanks rapporten waaruit (logischerwijs) blijkt dat bussen die de hele dag vrijwel leeg rondrijden, tot 4 keer zoveel vervuilen per pax-km dan SUV's. En qua geluid slaat het ook nergens op om met stalen wielen zonder differentieel door stadscentra te rijden...
pi_72607990
Een TGV, Thalys, ICE, Eurostar maken minder geluid dan de ICR-rijtuigen die op dit moment rijden. Reden hiervoor is dat ICR niet ontworpen is als hogesnelheidstrein en hierdoor de wielen er niet op aangepast zijn. Tevens heeft normaal spoor bielzen en balast die het geluid dempen. De HSL is een betonnenbak met stalenspoorstaven die totaal niet gedempt zijn. Dat zijn de redenen van de geluidsoverlast. Voor mensen die zeggen dat ze zeuren ga zelf een luisteren langs de HSL en normaal spoor dan zul je ze snel gelijk geven dat er wel degelijk geluidsoverlast is.

HSL != normaal spoor.
pi_72608128
Ik woon vlak langs dat ding en hij maakt wel degelijk een teringherrie. vooral omdat het geluid lang hoorbaar blijft.

als je in de tuin zit moet je gewoon een halve minuut het gesprek staken omdat niemand meer te verstaan is over de herrie van de trein. beetje vervelend als dit straks om de 10 minuten het geval is.

verder lijkt het me geen slecht idee om een geluidsmuur neer te zetten. aan de andere kant van het spoor, waar een muur staat, hoor je namelijk veel minder van de trein. na de belachelijke kosten van het ding, kan een muurtje er ook nog wel bij!

en oja, ik woon er nog bijna een kilometer vanaf ook!

[ Bericht 5% gewijzigd door sjaak_trekbek op 10-09-2009 10:46:09 ]
pi_72608168
stelletje zeikerds.
Ik woon ook langs het spoor en je went eraan.
pi_72608195
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:42 schreef Elixabete het volgende:
stelletje zeikerds.
Ik woon ook langs het spoor en je went eraan.
Als eerder gezegd:

HSL is niet vergelijkbaar met normaal spoor.
  donderdag 10 september 2009 @ 10:47:32 #19
152789 karr-1
pi_72608273
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:05 schreef Armageddon het volgende:

Precies dat dus. Je weet dat het ding er ligt en dan ga je zeiken als het ook nog gebruikt word.
  donderdag 10 september 2009 @ 10:47:52 #20
152789 karr-1
pi_72608282
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:43 schreef weps het volgende:

[..]

Als eerder gezegd:

HSL is niet vergelijkbaar met normaal spoor.
Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil.
pi_72608447
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:40 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Ik woon vlak langs dat ding en hij maakt wel degelijk een teringherrie. vooral omdat het geluid lang hoorbaar blijft.

als je in de tuin zit moet je gewoon een halve minuut het gesprek staken omdat niemand meer te verstaan is over de herrie van de trein. beetje vervelend als dit straks om de 10 minuten het geval is.

verder lijkt het me geen slecht idee om een geluidsmuur neer te zetten. aan de andere kant van het spoor, waar een muur staat, hoor je namelijk veel minder van de trein. na de belachelijke kosten van het ding, kan een muurtje er ook nog wel bij!

en oja, ik woon er nog bijna een kilometer vanaf ook!
Hoe lang woon je al waar je nu woont?
  donderdag 10 september 2009 @ 10:56:38 #22
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_72608477
en die mensen komen uit mij dorp (ook)
was bij mn pa toen die trein voorbij kwam en owow, wat een herrie...
Mn pa merkte terrecht op, zondagochtend kwamen de eerste 20 vliegtuigen al tussen 6 en 7 over (wonen onder de aanvliegroute naar de kaagbaan)

-zucht-

naja, er gloort hoop aan de horizon, als het extra aquaduct klaar is kunnen ze eindelijk het geluidsscherm langs de a4 afmaken wat ook in treinherrie moet schelen.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_72608491
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil.
  donderdag 10 september 2009 @ 10:58:44 #24
152789 karr-1
pi_72608528
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:57 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Erg he, de waarheid
pi_72608658
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Erg he, de waarheid
Ze rijden sneller dus ze maken meer herrie Voor de rest geen verschil nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')