Wacht ff.. dat jij het er niet mee eens bent, dat kan. Maar dit is deels wel mijn mening. En daar is niks onzinnigs aan. Ieder zijn opvattingen toch?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:53 schreef Xiance het volgende:
[..]
dat is onzin.
ik ken menig "normaal" gezin die niet weten wat opvoeding is, terwijl er genoeg eenouder gezinnen zijn waarbij de kinderen keurig opgevoed zijn.
het gaat mij er ook niet om of een kind een vader en een moeder heeft, het gaat mij erom dat veel kinderen gewoon slecht tot niet opgevoed worden omdat de ouders ontdekken dat er meer komt kijken bij vader en moedertje spelen dan een avondje doorzakken in de kroeg.
misschien is de drijfveer dat het onderwerp een levend mens is? ik zeg maar iets geksquote:Op donderdag 10 september 2009 00:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Da's waar, maar op dit moment heb ik niet meer info dan dat, omdat niemand (hier is dat logisch, maar ook op dat andere forum) me heeft kunnen uitleggen wat de drijfveren voor zo'n beslissing kunnen zijn. Ik verwacht van niemand dat ze hun keuzes gaan verdedigen, ik wil gewoon graag weten wat mensen tot zo'n beslissing laat komen. Het enige dat ik wil, is beweegredenen kunnen begrijpen. Ik veroordeel niemand persoonlijk voor zijn keuzes, hooguit in het algemeen als generalisatie. Ik discussieer ook niet omdat ik mensen per se ergens van wil overtuigen, ik wil gewoon wederzijds begrip kweken. Zelf dingen leren en hopelijk anderen ook onderwijzen (niet noodzakelijk in dezelfde (deze) discussie).
"hou me vast" van Volumia... heerlijk nummer in dat gevalquote:Op donderdag 10 september 2009 00:58 schreef Keukenkast het volgende:
Hou van me.
Knuffel me
Heb me liehiehiehiehief
Oh. Ik heb zo'n romantische knuffelbui nu
het stond er een beetje ongelukkig, ik bedoelde eigenlijk aan te geven dat ik je mening niet deelquote:Op donderdag 10 september 2009 00:57 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wacht ff.. dat jij het er niet mee eens bent, dat kan. Maar dit is deels wel mijn mening. En daar is niks onzinnigs aan. Ieder zijn opvattingen toch?
Ik vind jouw opmerking ook kant nog wal raken. Jij wil test baby's in gaan zetten om te kijken of mensen geschikt zijn en zo'n bewijs kunnen krijgen? En als jouw plan uitgevoerd zou worden dan heb je toch geen disfunctionerend gezin meer?
''geef me een vriendje'' van NU ONMIDDELIJK zou ook heel fijn kunnen helpenquote:Op donderdag 10 september 2009 01:00 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
"hou me vast" van Volumia... heerlijk nummer in dat geval
dan hebben we toch eindelijk het [homo] denk uurtjequote:Op donderdag 10 september 2009 01:01 schreef Great_Expectations het volgende:
Wat een serieuze discussie trouwens opeens.
Haha okequote:Op donderdag 10 september 2009 01:00 schreef Xiance het volgende:
[..]
het stond er een beetje ongelukkig, ik bedoelde eigenlijk aan te geven dat ik je mening niet deel
nee, geen testbaby's, want de werkelijkheid is toch altijd anders.
hmm.. meer een soort van "Wat kunt u verwachten" snap je?
en wellicht zouden mensen die graag kinderen willen eerst eens een jaartje of wat een pleegkind in huis kunnen nemen.
Whahahahaquote:Op donderdag 10 september 2009 01:01 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
''geef me een vriendje'' van NU ONMIDDELIJK zou ook heel fijn kunnen helpen
Weet ik niet. Ergens denk ik een beetje van wel, maar het is zo'n grijs gebied. Maar ik vind het ook anders als een kind daadwerkelijk al op de wereld is ofzo. Ik weet het nietquote:Op donderdag 10 september 2009 00:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dus... ouders die na een vruchtwaterpunctie besluiten om hun kindje met down te laten weghalen, zijn slechte ouders?
ik snap je vergelijking heel goedquote:Op donderdag 10 september 2009 01:03 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Haha oke
Maar uiteindelijk is toch alles anders. Zoals je zelf ook al zegt. Want hun echte baby is een huilbaby, of weet ik veel.
Dit is lastig. Omdat je dingen gewoon niet kunt vast leggen. Kijk maar naar huisdieren. Daar komen ook veel mensen van terug. (vreemde vergelijking wellicht)
ik heb het toch niet over een uitgebreide kosten/baten analyse?quote:Op donderdag 10 september 2009 01:00 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
misschien is de drijfveer dat het onderwerp een levend mens is? ik zeg maar iets geks![]()
Koste wat het kost een mens laten leven terwijl het pijn heeft, en een levenlange zware ellende tegemoet gaat... dan zeg ik ja, laten we de levensvatbaarheid niet meer ondersteuen. maar als er een pijnloos leven, met een 'paar' operaties verholpen kan worden...en je een jaar later een gezond kindje naast je hebt zitten. dan is er toch niets mis mee om zo een kind te helpen bij de start..,dmv die couveuse?
ik begrijp jou beeld wel, maar dat je zorgstelsel kosten belasting ernaast legt...dat is raar man... mensen leven met wat dan ook moet je niet gaan willen ophangen aan mogelijke kosten en 'omgevings impact' zo zakelijk kán een leven niet bekeken worden denk ik
quote:Op donderdag 10 september 2009 01:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
ik heb het toch niet over een uitgebreide kosten/baten analyse?Dat nemen jullie veel te letterlijk. Maar je mag als aanstaande aspirerende ouder best even stilstaan bij de impact die jouw kind kan hebben op de rest van de wereld. Da's niet meer dan fair. Het is toch ook niet eerlijk dat stellen die een kind willen adopteren echt JAREN moeten wachten en aan allerlei eisen moeten voldoen en verstandelijk gehandicapten gewoon mogen "fokken"? Dat is echt zo scheef... Als het niet je eigen vlees en bloed is, moet je ineens wel nadenken "of je dit wel wil"?
Ach, je zal best lieve kanten hebben toch?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:54 schreef Xiance het volgende:
er zijn niet veel mensen die mij mogen, ik ben ook totaal niet lief.
maar wel lief van je![]()
ik moet er van blozen
je magh me altijd PM'enquote:Op donderdag 10 september 2009 01:12 schreef Weemz het volgende:
[..]
Ach, je zal best lieve kanten hebben toch?
Ik kan me best vinden in je verhalen soms...
Naja, we hebben het er nog wel een keer over, ik ga nu slapen. Morgen weer college.
Ja, en dat zijn dingen die je gewoon niet kunt voorzien.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:11 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
hoezo ímpact op de rest van de wereld' je volmaakt gezonde kind kan ook als ie groot is een bomaanslag in het centrum van madrid plegen met 100+ doden...
![]()
het deeltje wat ik aan jou beweegredenen niet begrijpt is dat je dat aanhaalt, impact op de omgeving
het kan mij vrij weinig verrotten ofze naast me een kind hebben dat continue naar de dokter moet
Je inbox is volquote:
Heul niet (meer).quote:
Staat het 100% zeker vast dat een zo vroeg prematuur kindje adhd gaat krijgen dan? of zoiezo een gedragstoornis?quote:Op donderdag 10 september 2009 01:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, en dat zijn dingen die je gewoon niet kunt voorzien.
Maar als dat kind naast je de hele dag loopt te krijsen en jouw spullen stukmaakt omdat het onhandelbaar is, lijkt me wel dat je er last van hebt.
Of, veel simpeler, de schoonouders die geacht worden op te passen omdat de kersverse ouders even niet hadden verwacht dat je zo'n kind niet alleen kunt laten.
Neen.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:22 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
Staat het 100% zeker vast dat een zo vroeg prematuur kindje adhd gaat krijgen dan? of zoiezo een gedragstoornis?
nah zie daarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |